![]() |
OV- Jaarkaart (wanneer geldig)
Ik begin na de vakantie aan het tweede jaar van mijn opleiding. Omdat Ik MBO doe krijg ik pas een OV- Jaarkaart als ik 18 word.
Maar vanaf wanneer is deze kaart nou precies geldig? Ik ben op 23 November jarig. Is de kaart dan op die dag geldig of begin December. Of zelfs pas op 1 Januari? Ik heb ook al op de site van de ib- groep gekeken maar kon het daar niet vinden (misschien niet goed genoeg gekeken). Alvast bedankt (Y). |
1 januari als het goed is. Maar zodra je OV klaar ligt op het postkantoor krijg je een ophaalbericht en als je hem op gaat halen zie je het vanzelf, op je OV staat namelijk van wanneer tot wanneer hij geldig is.
|
Ja hij is geldig vanaf de eerste periode dat je geen kinderbijslag meer krijgt. Dat is dus per 1 januari ..
|
Een jaar is ingedeeld in kwartalen; jan-feb-maart, apr-mei-juni, juli-aug-sept, okt-nov-dec.
Jij bent jarig in november, dus in het laatst kwartaal; je ouders krijgen dan dat hele kwartaal nog kinderbijslag voor je. Pas vanaf het kwartaal erop komt dat de vervallen en krijg je een OV-kaart, dus vanaf januari. |
Ok, heel erg bedankt allemaal :).
Wel jammer dat ie pas vanaf Januari geldig is :o . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |