![]() |
Reclamebureau
Hallo allemaal,
Ik vraag me af wat voor opleidingen en zoal mogelijk zijn om een eigen reclamebureay te beginnen? Ik ben zelf dol op dingen ontwerpen, die ook commercieel zijn. Ik zit nu in de vierde van havo, en ik zoek dus vooral hbo (bachelor of master) opleidingen. Als jullie advies hebben, of een aantal opleidingen weten zou ik het graag willen weten.. :) Groetjes Unfaiithful.. |
Citaat:
Het is natuurlijk niet verkeerd om alvast te kijken naar de mogelijke masters, maar het lijkt me verstandig om je vooral te richten op een bachelor. Commerciele economie lijkt me iets wat je zoekt, of een studie Marketing. Kijk eens rond op sites van verschillende hogescholen en vergelijk studieprogramma's. Vraag jezelf af of je nog een redelijk brede studie wilt of een gespecialeerdere studie. |
Dankjewel..
Ja ik was alvast aan het kijken voor een masteropleiding, maar ik weet dat ik eerst een bachelor moet halen hoor.. :p Maar goed.. Bedamkt voor je reactie.. :) |
of Communicatie.
|
Iemand die ik ken heeft HEAO gedaan, maar ik weet niet precies welke richting.
|
Grafische vormgeving?
|
Ligt eraan wat je wilt gaan doen hè?
Als je zelf een reclamebureau wilt oprichten en leiden zijn studies als economie, bestuurskunde of marketing handig. Maar ik heb het idee dat het je meer om het ontwerpen gaat en dan is grafische vormgeving oid (kunstacademie of particuliere opleiding) een betere keuze. Ik neem aan (ik weet het eigenlijk wel zeker) dat ze je daar ook de zakelijke kanten van het vak laten zien. :) Als je echt ambitieus bent kun je misschien twee studies combineren, dus een zakelijke en een creatieve studie. |
ja grafische vormgeving zou ik dan persoonlijk voor kiezen..
Ik heb het zelf gedaan op het Cibap, was een mbo opleiding, nu a.s week begin ik op Kunstacadamie Minerva in Groningen , ook grafische vormgeving... |
Ik zou ook voor een creatieve opleiding gaan zoals Grafische vormgeving
|
(sorry voor mn late reactie..)
Bedankt voor jullie reacties.. Ik denk dat ik Grafische vormgeving ga doen.. Nu kan ik vast naar scholen zoeken enzo, en ik kan me nu voorbereiden op de decaangesprekken..! Liefs |
hoi..
Ik zit nu zelf op 4 havo en ik heb al een beetje georienteerd over wat ik later wil gaan doen. Ik wil zelf namelijk ook een reclmebureau runnen. Ik ga naar de abkm. in het tweede jaar moet je een richting kiezen. zelf ben ik nog niet zo heel zeker van mijn zaak. ik kan nog altijd van gedachten veranderen. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27. |