![]() |
Bestanden in lijst zetten
Ik heb een hoop bestanden die ik graag in een lijst wil zetten, zodat ik die bijv. kan sturen naar anderen zodat die weten welke bestanden in heb. (Muziek, bladmuziek, etc.)
Nou gaat het echt over honderden, mogelijk duizenden bestanden en die ga ik dus écht niet allemaal zelf intypen. :o De vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat m'n computer daar een keurige lijst van maakt in Word of Excel ofzo? Alvast dank! |
als het puur-en-alleen om muziek gaat, kun je gebruik maken van Tag&Rename (een TRIAL moet beschikbaar zijn), dit stukje software kan een mooie index maken van al je liedjes, in verschillende formats, en daarbij de statistics genereren
Als het om veel verschillende bestanden gaat, maar het staat allemaal in 1 map, kun je gebruik maken van het 'dir' commando (standaard in windows). Uit m'n hoofd (windows xp) : Start -> Run (uitvoeren) - "cmd" <ENTER> Een zwart scherm (prompt) verschijnt, de ">" typ je niet mee, maar is ter verduidelijking: > c: (prompt veranderd naar 'c') > cd \ (zorgt ervoro dat je in de root van de C-schijf zit) > cd "my documents" (zorgt ervoor dat je naar je 'my documents' gaat) > dir /B (laat de inhoud zien van de huidige map, zonder extra informatie ) > dir /B > list.txt (schrijft hetgeen wat je eerst op het scherm zag, nu weg naar het bestand 'list.txt') > dir *.mp3 > list.txt (schrijft alleen mp3-bestanden weg naar hetzelfde bestand, maar haalt deze eerst leeg) > dir *.wav >> list.txt (schrijft alle wav-bestandenweg naar hetzelfde bestand, maar laat deze intact en schrijft de laatste output erachteraan) hf :) |
Als ik "cmd" laat uitvoeren sluit 'ie steeds af. Ik krijg dus wel dat zwarte scherm, maar als ik iets in wil typen zie ik niets en dan een tijdje sluit het af.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.