![]() |
Vuelta 2006!
Binnenkort is het weer de ronde van Spanje! Op 26 augustus gaat men weer van start.
De ploegen: AG2R PREVOYANCE FRA BOUYGUES TELECOM FRA CAISSE D'EPARGNE-ILLES BALEARS ESP COFIDIS, LE CREDIT PAR TELEPHONE FRA COMUNIDAD VALENCIANA ESP CREDIT AGRICOLE FRA DAVITAMON-LOTTO BEL DISCOVERY CHANNEL PRO CYCLING TEAM USA EUSKALTEL - EUSKADI ESP FRANÇAISE DES JEUX FRA GEROLSTEINER GER LAMPRE-FONDITAL ITA LIBERTY SEGUROS - WÜRTH TEAM ESP LIQUIGAS ITA PHONAK HEARING SYSTEMS SUI QUICK STEP - INNERGETIC BEL RABOBANK NED RELAX-GAM ESP SAUNIER DUVAL - PRODIR ESP TEAM CSC DEN TEAM MILRAM ITA T-MOBILE TEAM GER de twee wildcards zijn voor CV Kelme en Rélax. Voor rabobank rijden: Mauricio Ardila Michael Boogerd Theo Eltink Oscar Freire Pedro Horrillo Grischa Niermann Denis Menchov Michael Rasmussen Pieter Weening Ploegleiders: Adri van Houwelingen en Joop Zoetemelk |
weet niet of je het nieuws hebt gevolgd, maar communidad valenciana is inmiddels opgeheven omdat ze geen wildcard kregen in de vuelta ivm dopingperikelen
|
Citaat:
|
Rabo met een extreem sterke ploeg. Alleen hebben de meesten al een lang en zwaar seizoen achter de rug.
De winst zal wel gaan tussen Valverde, Menchov, Vinokourov, Sastre en met als outsiders Ardila, Kascheskin, Contador, Pereiro, J. Rodriguez, L. Perez, Danielson, Mayo. Zubeldia, Fothen, Rujano, Gil en Gomez Marchante |
Citaat:
|
zal er nog iemand zijn die voor Phonak alles eruit wil halen? Ik denk dat het moeilijk zal zijn om jezelf te motiveren als je bij deze ploeg rijdt op dit moment.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Boogerd naar de Vuelta? :o Heeft-ie volgens mij nog nooit gedaan, of wel? Wel een mooie ploeg vind ik, met Rasmussen, Ardila en Menchov en nog een paar anderen kun je een goed klassement rijden. (y)
Mijn kanshebbers: Menchov, Valverde en Sastre. Van Contador en Kacheskin verwacht ik ook veel. Maar het deelnemersveld heb ik nog niet helemaal bekeken. Wilde het net doen maar de site van de Vuelta ligt eruit. :o Althans, bij mij dan... |
Citaat:
|
Is alles weer goed dan met Valverde?
Hij had zomaar de Tour kunnen winnen als hij niet was gevallen. Ik hoop dat hij de Vuelta gaat winnen. Ik heb veel respect voor hem en net op het moment dat de Tour minder sterk is en zijn kansen om te winnen dus groter worden, breekt hij zijn sleutelbeen. Voor de Tour reed hij ook al een goed seizoen dit jaar. |
RIJSWIJK (ANP) - Oscar Freire heeft zich alsnog afgemeld voor de Ronde van Spanje. De Spaanse renner in dienst van Rabobank liet de ploegleiding dinsdag weten te veel last te hebben van nekklachten. Freire wordt vervangen door de Australiër William Walker.
Voor Freire is het missen van de Vuelta een fikse tegenvaller. De drievoudig wereldkampioen wilde zich in Spanje in vorm rijden voor het WK, later in september in Salzburg. Maandag had hij ploegleider Adri van Houwelingen nog laten weten ervan uit te gaan wel in actie te komen. :| Team CSC komt met de volgende renners aan de start: Carlos Sastre (Spa), Fabian Cancellara (Zwi), Volodymyr Gustov (Oek), Lars Bak (Den), Kurt-Asle Arvesen (Noo), Inigo Cuesta (Spa), Marcus Ljungqvist (Zwe), Nicki Sorensen (Den), Stuart O'Grady (Aus) |
Citaat:
|
zuur nieuws. Freire moet de Vuelta aan zich voorbij laten gaan vanwege een nekblessure.
Hij wordt vervangen door William Walker. Jammer voor Freire. Zal wel een domper zijn voor hem. Walker kan zich echter bewijzen deze Vuelta. |
Citaat:
Ik verwacht niet veel van Walker. Maar de Vuelta is wel een ronde waarin de wat onbekendere renners opstaan, dus wie weet. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
i know, maar ik vind dit een betere voorbereiding dan plouay en de ronde van polen
|
ik zou trouwens niet teveel verwachten van walker. die jongen kan zeker wel fietsen maar hij is net een paar maanden prof. zijn tijd komt nog wel
|
Ik had eigenlijk die andere Rus er wel bij verwacht? Kolobnev?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je ziet het nu goed aan bijvoorbeeld Matthieu Heijboer, hij geeft het zelf ook aan: bij Rabo-continental werd alles geregeld en bij Cofidis moet hij het allemaal zelf regelen. Dit viel hem toch wel rouw op z'n dak, hetgeen weer resulteerde in een min of meer verprutst eerste profjaar. |
Citaat:
maar goed bij rabo naar cofidis is sowieso al een grote stap, er zijn weinig ploegen zo ongeorganiseerd als cofidis. |
Citaat:
Eens een keer geen McEwen in de australische trui |
walker draagt de gewone kampioenstrui in reguliere wedstrijden niet omdat hij als belofte meedeed, russell van hout draagt die trui. maar dat was idd zeker sterk (mcewen is de afgelopen jaren slechts 2x kampioen geweest trouwens;))
|
**** Saunier Duval schrapt Koldo Gil
*************************************** Koldo Gil is door zijn ploeg Saunier Duval geschrapt van de deelnemerslijst voor de Ronde van Spanje. Hij gaat niet van start omdat zijn naam is genoemd in de dopingzaak 'Operacion Puerto'.Gil is een van de renners op de lijst van verdachten die wielrenunie UCI heeft opgesteld. "We hebben geen enkel signaal ontvangen van de UCI om Gil een startverbod op te leggen,maar we willen geen enkel risico nemen",zei ploegleider Joxean Fernandez Matxin."We willen geen renner verliezen in de koers,terwijl wij er als ploeg niets aan kunnen doen.Gil reed nog voor een ander team,Liberty Seguros,toen dit allemaal gebeurde." NOS-TT En hoppa, das de volgende. :| |
Citaat:
|
morgen!
|
wordt t ergens live uitgezonden?
|
Eurosport?
|
Citaat:
|
Volgens deze site is er van 19.45 tot 21.00 wielrennen op eurosport.
|
Citaat:
|
Zet ik m ff op eurosport :)
|
Tot nu toe is de Caisse Espagne ploeg van Pereiro en Valverde het snelste. Rabobank is zojuist van start gegaan!
|
CSC overtuigend gewonnen. Rabo heeft redelijk gereden.
|
De volledige uitslag
1º Team CSC 7'36" 2º Caisse D'Epargne-Illes Balears op 7" 3º Team Milram op 8" 4º Discovery Channel op 9" 5º T-Mobile op 11" 6º Astana op 12" 7º Saunier Duval-Prodir op 13" 8º Crédit Agricole op 13" 9º Liquigas op 13" 10º Quick Step-Innergetic op 15" 11º Euskaltel-Euskadi op 18" 12º Rabobank op 18" 13º Gerolsteiner op 19" 14º Lampre-Fondital op 21" 15º Bouygues Telecom op 24" 16º Davitamon-Lotto op 25" 17º Phonak op 27" 18º Ag2R Prevoyance op 27" 19º La Francaise des Jeux op 28" 20º Cofidis op 30" 21º Relax-GAM op 37" Carlos Sastre is de eerste leider |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens Smeets niet ;) |
Ben benieuwd naar Rabo in de bergen... het lijkt idd een sterke ploeg maar zijn niet alle tourrenners over hun beste vorm heen?
|
Bettini wint de massasprint!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
klein ventje hehe |
ja, cool dat bettini wist te winnen.
|
Wat een zandbak.
|
Ventoso wint. Hushovd wederom 2e. Ik mis wel de McEwen in vorm en een fitte Petacchi.
|
Citaat:
|
Leuk om te zien dat Zabel nog kan winnen.. :) Ik gun het hem nog wel een paar keer voordat hij te oud is geworden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02. |