![]() |
minimumleeftijd alcohol in duitsland
Heey iedereen,
Ik ga volgende week op vakantie in duitsland, weet iemand wat daar de minimum leeftijd is voor alcoholgebruik? en wat mag je dan precies wel en niet kopen? Licht dat ongeveer gelijk aan het alcholbelijd dat hier in Nederland word gevoerd? alvast bedankt Grz Peter B. |
zelfde als in nederland?
|
32
|
Ik denk niet dat het gelijklicht aan ons alcholbelijd nee
Misschien moet je het maar een keertje met alcoholvrij bier doen, ik bedoel je kunt toch wel ook een leuke vakantie hebben zonder dat je er persé dronken bij moet worden? |
hij is 16, dat is niet stoer, snap dat dan!
|
Precies hetzelfde als het goed is ;) Denk nou niet gelijk dat je overal mag drinken in Duitsland, want er zitten daar veel addertjes onder het gras en de polizei wijst je daar graag op.
Edit: hoewel ik toch twijfel of het niet 18 is. Gewoon vragen aan iemand daar als je er bent. |
in duitsland is het hetzelfde als hier, maar er is praktisch geen controle. Met 16 kom je praktisch alle kroegen in. Dit hangt wel een beetje van de stad of het dorp af.
Punt is, dat je in Duitsland namelijk ook binnen- en buitenlands gedistilleerd kan krijgen in de supermarkt. Tot en met stroh-80. |
Citaat:
Ik geloof dat het net zoals in nederland is.. wettelijk gezien.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar geldt in heel Europa dan hetzelfde beleid?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
volgens mij is de situatie ook ongeveer zo in noorwegen en zweden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op Wacken hadden we per ongeluk een tray 2,5% bier gehaald. Met citroen. :( Verdammt, wat was dat een bocht.
Gelukkig was er ook traytje Warsteiner voor handen (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |