![]() |
tip voor welke telefoon?
Zelf heb ik er niet veel verstand van, wat ik belangrijk vind:
- handig - goede batterijduur - sms/mms en als het even kan bellen :o - bluetooth maar dat hebben ze allemaal wel. Mijn contract loopt af en ik mag bij een volgend contract kiezen uit: - samsung d600 - spv c600 - nokia 6233 - sony ericsson w810i Nokia vind ik ietwat saai, en sony ericsson heb ik nu ook wel. Bevalt goed, maar wil ook wel 's wat anders :o. Welke van de 4 zouden jullie kiezen? |
Samsungs hebben in ieder geval geen goede batterij (om de 2 a 3 dagen opladen). Mijn oude Nokia 3410 ging wel een week - 9 dagen mee. Met de rest van de telefoons heb ik geen ervaring.
|
Batterijduur van mijn Sony Ericsson is erg goed, gaat een week mee, als het niet langer is.
Ik zou zelf voor de Samsung of de SE gaan, simpelweg omdat die er het mooiste uitzien en de beste naam voor mijn gevoel hebben. Maar dat is puur persoonlijk. |
Ik krijg de samsung D600 en heb gehoord dat het wel een goede tel is
|
Ik zou gaan voor de d600 :)
|
w810i
|
Wow, een week niet opladen, bellen jullie er nooit mee ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn SE K750i Gaat zo 3 a 4 dagen mee. Echt, dat ding houdt het lang uit...
|
Ik zou ook voor de SE gaan, maar ik moet toegeven dat ik altijd wel een beetje fanboy van SE geweest ben (eerst T300, T610 en nu K750i), als je ziet wat je ermee kan doen als je weet waar te zoeken op internet kun je de ganse menu's aanpassen (en dan heb ik het niet enkel over de themes, maar ook camerageluid aanpassen, sms-limiet uitzetten, menu in klokvorm en ga zo maar door). Trouwens de W810 heeft voor zover ik weet Flash-menu's, waardoor de mogelijkheden daar volgens mij ook al quasi onbeperkt zijn.
Met SE ken ik op 9 telefoons hier in de buurt maar twee mankementen, één K700 waarvan de microfoon het begaf en één K300 die door slecht te behandelen het achterklepje niet meer vasthield. Op zich vrij beperkt (behalve die K700 dan), terwijl ik met Samsung al meerdere problemen heb willen zien (niet functioneren van BT, IR, en ga zo maar door). Nokia is niet slecht, maar volgens mij zitten de menu's niet zo helder in elkaar als die van SE. SPV heb ik niet echt ervaring mee (is hier in België niet zo groot). Wat ik zou doen is gewoon een winkel (en dan niet de AH, maar een MediaMarkt of een gsm-winkel) binnenstappen en de telefoons eens uitproberen ofwel via internet eens een simulatie of presentatie van die telefoon bekijken. Bij SE kon je vroeger alle gsm's op internet 'uittesten', je kon de functies voorproeven en door de menu's bladeren zoals op die gsm maar dan via je scherm). Ook hebben de fabrikanten meestal gewoon een flashy presentatie staan met al hun 'geweldige functies', dat is natuurlijk geweldig gekleurd maar je kan er misschien wel een functie tussen vinden van "hey, dat wil ik nu ook wel op mijn gsm". |
6233, D600 is een slechte telefoon vind ik.
|
Ik zou ook voor SE gaan. De batterijduur van mijn w810 is erg goed (ong. 6 dagen met af en toe bellen/sms/bt/foto, minder als ik ook de mp3 speler gebruik), en de menu's zijn m.i. beter en leesbaarder dan die van Samsung.
De SPV is toch een smartphone? Die zou ik in ieder geval niet kiezen met jouw eisen. Waarschijnlijk vind je hem te groot en te traag. |
nooit 6233 dus
|
ik zou (persoonlijk gezien) voor SE gaan gewoon qua gebruiksgemak, logische indeling van de telefoon (wat je overigens zou kunnen aanpassen) en de kwaliteit van geluid etc.
Zelf altijd T68i en T610 gehad en nou heb ik een K800i. nooit problemen gehad! WERELD dingen! MAarjah, ieder zijn eigen smaak/voorkeur |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |