![]() |
borst
mijn borst is vrij goed getraind. toch valt me steeds weer op dat de binnenkant van mijn rechterborst gewoon niet meegetraind wordt en het lijkt op een kuiltje. En als ik het aanvoel dan voelt het alsof daar geen spieren zitten. hoe komt dat of wat is dat?
|
Veel mannen hebben daar last van. Mijn brostspieren zijn zeer behoorlijk ontwikkeld maar ook mijn 'binnenborts' is achterontwikkeld ten opzichte van mijn buitenbortspsier.
Je kunt bij de becnhpress de stang 'smal'pakken. Vraag bij de sportschool maar hoe je dat moet doen. Persoonlijk ben ik nog niet zo bezig met mijn binnenborts. Ook zou de 'fly'kunnen helpen al is dat meer een rekoefening. En je bent pas 16 natuurlijk. Pas op je 20ste ben je zo'n beetje uitgegroeid (qua spiermassa). ;) |
Citaat:
Elke oefening belast de spierbanen over de volle lengte. De zg binnenkant oefeningen zijn gewoon oefeningen met een grotere bewegingsuitslag, daardoor verkort de gehele spier meer. @Peace; ik denk dat een foto wel wat duidelijkheid zou scheppen. |
Citaat:
|
Ik ken hele volksstammen die je uitlachen als je over binnenkantborst begint :D
Ik denk zelf wel dat het mogelijk is er meer nadruk op te leggen. Veel flyes en de binnenkant "knijpen" tijdens het benchen. Maar voor een goede binnenkant zul je toch gewoon meer massa op de borst moeten winnen. |
Citaat:
Iig kan je natuurlijk gewoon wel meer de nadruk leggen om een bepaald deel van de spier door de het aangrijpingspunt te veranderen. Ik zou mee eens moeten verdiepen in de meerkoppigheid van de borst of buikspier. Vreem si iig dat bij veel mannen de buitenkant beter ontwikkeld is. Maar dat kan natuurlijk ook de natuurlijke groei zijn van de bortstspier :unsure: . Ik zal het eens navragen bij mijn fitnesstrainer. |
Jah zoals al gezegt wordt zijn daar ook wel bepaalde oefeningen voor maar aar train je toch de hele spiergroep mee denk ik. Ga eens smal bankdrukken. Dat is voor binnenkantborst en triceps
|
Citaat:
Bij het bankdrukken worden zeker de triceps gebruikt en mss zelfs een beetje de buikspieren omdat je die soms automatisch ook aanspant. |
bedeoel SMAL bankdrukken daarmee benadruk je de binnenkant
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou namelijk betekenen dat een spierbaan zich aan de ene kant sterker aanspant dan aan de andere kant. Dit is onmogelijk want een spier is in zekere zin vergelijkbaar met elastiek. De spanning is gelijk verdeeld over de hele lengte. De reden dat je smaldrukken wel beter voelt aan de binnenkant dan andere oefeningen komt omdat er meer druk op de aanhechtingen staat. |
Hoe komt het dan dat je buitenkant meer traint bij bepaalde oefeningen? Tenminste kwa groei merkte ik dat gewoon.
|
Ik heb het nog even nagevraagd:
Je kunt wél nadruk te leggen op de binnenkant van je borst. De borst is een grote spier dus kun je het accent op bepaald eplaatsen leggen. Dit heeft alles met biodynamica te maken. Het is alleen onzin om dit te doen als je nog niet genoeg definitie hebt in je borstspier. Die moet dus eerst goed ontwikkeld zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |