![]() |
Appartementje huren
Ik vraag me af of studenten via de woningbouw (gemeente) een huis zouden mogen huren als je alleen studiefinanciering als inkomst hebben. Ik heb op dit moment geen baan, maar wel een goed inkomen door stufi en bijdrage van mijn ouders, is het dan mogelijk om dat aan te tonen als je een huis wilt gaan huren?
|
Volgens mij is dat geen probleem hoor. Zeker niet als je kunt intonen dat je genoeg inkomen hebt.
|
Ja hoor, als je het maar kan betalen.
|
Ik weet niet eens waar ze op letten als je een huis wilt huren.
Ik doe het ook gewoon via de woningbouw (Nieuw Wonen Friesland), zolang ze maar elke maand op tijd hun geld krijgen is er geen probleem :) |
Citaat:
|
Ja ik denk dat dat wel gaat maar dan zullen je ouders garant moeten staan voor het geval dat jij niet betaald/kan betalen.
|
Ik woon sinds 3 maanden in een appartement in Den Haag met een woonkamer met keuken, slaapkamer, badkamer. Ik ben met mijn ouders naar een particuliere makelaar gegaan en binnen notime heb je iets. Je moet natuurlijk wel meer betalen, het begint allemaal rond de 400 en het eindigt bij bedragen zoals 2000, je kan het zo gek maken als je zelf natuurlijk wilt. Zorg wel even dat zodra het contract op jouw ouders naam staat er ook ergens klein jouw naam als 'bewoner' wordt vermeld. Let ook op tijdens de inschrijving van de gemeente dat de hoofdhuurder mee moet en een briefje moet ondertekenen dat hij er zelf niet gaat wonen maar zijn zoon/dochter. Als je meer vragen hebt dan stel ze maar!
|
Citaat:
|
Ik weet dat bij de woningbouwvereniging er wordt gekeken naar hoe weinig je verdient, en hoe minder hoe beter. Maar op die huisjes moet je erg lang wachten, verder doet de SLS in Leiden ook een inkomenstoets voor appartementen. En als de huur hoog is, dan moet je idd een bepaald bedrag verdienen. Isie laag dan moet je onder bepaald bedrag verdienen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu zat ik eraan te denken om mijn tante te vragen, waar ik heel goed mee omga. Misschien kan zij garant staan of het huisje op haar naam nemen en dat ik dan aan haar alle kosten doorsluis. |
Een particuliere makelaar doet daar echt niet moeilijk over, wooncorporaties wel maar daar kom je als student zijnde niet voor in aanmerking. Je kan het via jouw tante proberen maar via jouw ouders is niet geheel onmogelijk lijkt me.
|
he stef,
waarom probeer je het niet via de SSH? Zij hebben hele mooie appartementjes, waar je prima samen kunt wonen. Verder kan het ook zonder vaste baan gewoon via de gemeente, maar dan heb je wel voldoende punten nodig. :) (tot dinsdag!) |
Bekijk ook de mogelijkheid eens of je misschien in aanmerking komt voor huursubsidie, voor een studentenkamer geldt dit niet, maar voor een appartement met eigen huisnr. dacht ik van wel!
|
Voor een appartementje via de woningbouwvereniging bestaan wachtlijsten. Hele erge lange wachtlijsten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik ging er eigenlijk al bijna van uit dat, als je particulier huurt, de huur te hoog is voor huursubsidie. |
Citaat:
|
Citaat:
het is nogal jammer dat de TS niet zegt waar ze een appartementje wil hebben. |
Ik denk dat ze iets zoekt in Deventer. :o
|
Citaat:
En wat DIRECT TE HUUR is (bovenste appartementen) kost aan huurprijs tussen de 580 en 620 € :| |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54. |