![]() |
Psychische stoornis, niet nader omschreven
Psychische/ persoonlijkheidsstoornis, niet nader omschreven.
Waar kan ik hier meer over lezen, of kan iemand mij er meer over vertellen? Wathet is, behandelingsplan etc. |
Volgens mij betekent dit gewoon dat je wel ene stoornis hebt, maar dat ze nog niet weten wat... Dat wordt moeilijk zoeken dus.
|
In het boekje DSM IV staat dit kopje dus aan het eind van het hoofdstuk persoonlijkheidsstoornissen. Ik vraag me af of dat hetzelfde is als PDD-NOS, maar volgens mij is dat niet ? !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat zegt de DSM er zelf over dan?
|
Aanvulling:
Ik geloof dat je niet erg geweldig op internet hebt gezocht. Eerste link die ik aanklik: Citaat:
|
Dan heb ik op de verkeerde trefwoorden gezocht denk ik. Maar het is in ieder geval een beetje duidelijker.
Wat kan een SPV hier aan doen ? |
Citaat:
|
Heej, dat had mijn vriendin ook! en ik, en met mij de rest van de hele getikte wereld.
Niet iets om je over op te winden, helaas, je bent net zo gek als de rest:p |
Citaat:
Aan doen niet, je hebt het of je hebt het niet. Je kan de persoon in kwestie wel leren ermee om te gaan. Vaak gebeurt dit door verschillende doelen op te stellen en deze te proberen te verwezenlijken door kleinere subdoelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Qua behandelingsplan zou ik het niet zo exact kunnen vertellen, die worden namelijk per individu geschreven. Maar je zou kunnen denken aan doelen als: Leren emoties reguleren Correct medicatie gebruik Financieën op orde hebben Zinvolle dagbesteding Zelfzorg enz (lekker algemeen weer van me. Sorry, hier heb je denk ik niet zoveel aan :s ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |