![]() |
De Hik
Ik had net de hik. En ik wil nu onderhand wel is weten wat dat nou precies is, hoe da zit en waarom er zoeits raars bestaat. Zou dus graag alles weten over de hik.
Oja en wat doe jij als je de hik hebt om het weg te krijgen? Ik houd meestal mijn adem in en dan drink ik gelijk daarna wat water recht uit de kraan omdat ik dan half op mn kop hang :p |
Gebruik jij internet voor de eerste keer? Of weet je http://www.google.nl gewoon niet te vinden? Er staat genoeg informatie over de hik op internet, en ook hoe je er vanaf kan komen, al is dat soms persoonlijk.
Voor mij helpt adem inhouden het beste. |
Citaat:
:) |
Ik ben ervan overtuigd dat je op de studie geneeskunde een simpel en altijdwerkend trucje tegen de hik leert, maar dat je geheimhouding tegen de rest van de wereld moet zweren. :(
|
Mijn oma zei altijd dat als je de hik had dat je dan water moest drinken aan de verkeerde kant van de beker
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Jammer genoeg houden de vitale lichaamsfuncties er dan ook mee op :eek: . |
Citaat:
|
Citaat:
http://img215.imageshack.us/img215/1191/bekerod1.png Het is natuurlijk zo dat als je dat doet, dat je even ergens aan denkt dan aan de hik, waardoor deze weg gaat (denk ik :rolleyes: ) |
2 trucjes die bij mij altijd werken:
-een halve liter water langzaam opdrinken en alleen door je neus ademen ondertussen -een slok water in je mond doen, op je handen gaan staan en dan doorslikken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
op subforum lichaam en gezondheid is deze vraag pas gesteld in het sticky topic 'wat heb je altijd al weten van het menselijk lichaam'. Misschien kun je daar nog kijken voor antwoorden oid
|
Citaat:
je bedoelt toch ook dat je dan voorover buigt en het kopje naar achteren houdend drinkt.. Wat klinkt het vaag als je dat omschrijft :p |
|
Citaat:
|
HlK
|
En het beste is het natuurlijk als je het gewoon boven de gootsteen :) En ik ben niet aansprakelijk voor waterschade :)
|
Citaat:
|
|
google kan wel, maar khad n beetje rondgekeken en was niet helemaal duidelijk hoe het nou zat.
|
Wikipedia is de vriend van ieder mens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan de hik altijd wegdenken. Dan ga ik mezelf erop concentreren en constant denken van "ik denk dat ik nu moet gaan hikken!" Gewoon de hele tijd erop letten. En dan komt ie niet meer en issie verdwenen. Vaag, maar het werkt :D
|
Citaat:
|
Wat met die hoofdletter in de titel? Het is potverjandriedubbeltjes geen Duits.
|
Boe
|
Lang de adem inhouden of veel water drinken he.
Originele oplossingen weer, maja... :p |
Kijk idd eens op L&G...
Om hem weg te krijgen houd ik mijn middenrif (dat is hetgene waardoor je hikt) 'vast', als je niet teveel vet op je lijf hebt werkt dat altijd. Bij mij iig wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06. |