![]() |
zelf snoepjes maken?
maken jullie wel eens zelf snoepjes? En met wat voor recepten?
Ik heb deze week voor het eerst zelf stroopsoldaatjes gemaakt door water en suiker te koken tot dat het carameliseert, en dan in kokertjes van bakpapier te gieten van hetzelfde mengsel maak ik ook 'platte snoepjes' door druppels en figuren op bakpapier te gieten :o |
Zelfs?:D
Maar ik heb nooit snoepjes gemaakt. Alleen wel eens chocolade gesmolten en weer in vormpjes gegoten. |
Waarom zou je
|
Vorig jaar met 2 vriendinnen een paar dagen bonbons gemaakt, was heel leuk, en érg lekker :) . Verder doe ik het nooit eigenlijk.
|
Snoepjes niet, maar wel ongelooflijk veel koekjes met mijn zusjes. Of kleurtjescake.
|
Citaat:
|
Vroeger (12/13 jaar geleden) maakte ik wel eens zelf snoepjes, door gewoon poedersuiker met wat water te mengen en daar vormpjes van te maken... die je dan weer op laat drogen :o
|
Citaat:
Ik heb ook ooit eens een snoep-maak-pakket gekregen van m'n vader, zelfde principe, maar dan met vormpjes erbij en verschillende smaakjes. Je kon er van die hartjes-achtige snoepjes mee maken (suikerklontjes met een kleurtje dus zo ongeveer :P ). Leuk, maar niet erg voor herhaling vatbaar, vind ik. We maakten ook wel eens een soort borstplaat, en dan énorm groot. Soms met chocolade, soms naturel, soms met een beetje pindakaas. Echt super lekker :) Maar dat lukt me nu niet meer, suiker brandt aan of 't is te vochtig waardoor het niet meer hard wordt :confused: |
Vroeger idd ook borstplaat, heerlijk :D je tanden rotten al weg bij de geur (y)
Verder houd ik het meer bij taarten bakken ;) |
Citaat:
|
'Vroeger' had je van dat 'zelfmaaksnoep' van Redband, mierzoet en vol met kleurstoffen. Ik snap niet dat mijn ouders me ooit toestemming hebben gegeven dat te consumeren... (n)
|
Citaat:
|
Niet alleen voor kleuters hoor, op het werk maken wij ook alles zelf.
|
Citaat:
|
vroeger had je volgens mij van redband van die zelfmaaksnoep pakketjes! weet niet of dat er nog steeds is :P vond ik toen erg leuk om te maken!
|
Citaat:
Ik maak zeer zelden snoepjes, inderdaad wel eens stroopsoldaatjes en vroeger eens stroopkoekjes en wafels. Ben meer van cake/taart bakken en daar wat variatie in aan brengen. Cake met stukjes aardbei- appel- sinas- banaan- chocola enz. En vroeger wilde ik nog wel eens samen met mijn moeder koekjes maken in allerlei vormen, of zelf bonbons maken. Speculaaspoppen, pudding voor met kerstmis enz. |
Citaat:
|
Nee, daar ben ik te lui voor.
|
Ik laat zuiker wel eens carameliseren. Zou wel willen weten hoe je boterbabbelaars kan maken, die werden erg lekker klaargemaakt door de moeders van mn basisschool.
|
ik maak(te) wel eens van die pepermunt kussentjes maar ik heb geen idee meer hoe je die maakt, dat zou ik eerst moeten opzoeken
|
Dit zijn pas leuke snoepjes bij de koffie:
http://img174.imageshack.us/img174/9979/dsc00062qj8.jpg http://img149.imageshack.us/img149/163/dsc00064ad3.jpg Als je die na maakt ben je goed :) |
Citaat:
;) |
Citaat:
Ik heb het ook eens gedaan bij zo'n babbelaarkraamgozer, m'n handen zaten na afloop onder de blaren :o :( |
Ik weet niet of dat nu nog verkrijgbaar is, maar vroeger maakte ik wel eens zelf snoepje met van die Red Band snoepmix. Dat was poeder in vier smaken (ik dacht, appel, ananas, aardbei en perzik) waar je water aan toe moest voegen. Dan maakte je er vormen van en liet je ze opdrogen. Zo kreeg je een soort van koekjes. Vroeger vond ik dat heel lekker.
|
Citaat:
dat met vuurvaste handen viel wel mee |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |