![]() |
Combinatie studies?
Hoi,
misschien een beetje een domme vraag, maar ik vroeg me af of het mogelijk is een combinatie te maken van verschillende studies (universitair niveau), zodat ze samen (qua studiepunten) een complete studie worden. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan colleges van geschiedenis, filosofie en Nederlands. Iemand die hier een antwoord op heeft? Groetjes Tecla |
Je kunt het wel minors en majors volgen, maar volgens mij kun je niet zomaar zelf allerlei combinaties maken tot de ECTS op 60 uitkomen.
|
Citaat:
|
Hmm.. Jammer, maar bedankt voor de reacties.
|
Je kan wel de studie Liberal Art & Sciences volgen in Utrecht, hierbij moet je echter wel uit allerlei disciplines (alfa beta gamma en nog een extra) vakken volgen.
Je kiest dan een hoofdrichting in je tweede jaar en volgt ook vakken bij andere faculteiten. Ik zou ns op de website kijken. Geloof: www.las.uu.nl :) |
Citaat:
|
Bedankt voor alle reacties (y) . Ik ben inmiddels ook de studie TCS van de UU tegengekomen, daar kan je talen en vakken uit de studies geschiedenis/filosofie etc. combineren, misschien moet ik me daar maar eens verder op orienteren.
|
Citaat:
|
Bij university college kan je toch van alles samenrapen?
|
Doe dan liever Taal- en Cultuurstudies, kan je ook je eigen pakket samenstellen :)
|
Citaat:
(UC biedt je dan ten minste nog een goede studiebegeleiding waardoor je hoogstwaarschijnlijk naar een master door kan stromen en als laatste strohalm een honours degree :D ;) ) |
Net alsof je met UC zoveel wordt...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben nu 2e jaars en de mogelijkheden zijn echt wel groot. Je kunt bijna alles kiezen wat je wilt, hoewel er natuurlijk wel bepaalde verplichtingen zijn, maar daarbuiten is vrijwel alles bespreekbaar. Ik heb het erg naar m'n zin. Hoofdrichtingen lopen echt uiteen van Italiaans tot mediėvistiek tot film- en tv wetenschappen. (en zo'n beetje alles daar tussenin wat binnen de faculteit letteren aangeboden wordt) |
Ik kan op de site van UU niet echt vinden wat de mogelijkheden met betrekking tot het Italiaans zijn. De hoofdrichtingen die er beschreven staan zijn bijvoorbeeld Amerikanistiek, Kunst- en Cultuurgeschiedenis etc. Weet jij waar ik meer informatie kan vinden over Italiaans als hoofdrichting? En welke hoofdrichting heb jij gekozen? Ook zag ik op de site dat je er rekening moet houden dat er bij de cursus van je keuze soms geen plaats is, komt dit vaak voor?
|
Nog een vraag: hoeveel uren per week heb je college?
|
Aan de RuG kun je wel Filosofie van een bepaald wetenschapsgebied volgen. Dan doe je gewoon een bacheloropleiding (bijvoorbeeld Nederlands of geschiedenis) maar die verdiep je dan met nog 2 jaar filosofie. Misschien is dat iets?
Hier staat meer info: http://www.rug.nl/filosofie/informat...enschapsgebied |
Hmm.. Nee, dat is niet echt de bedoeling, aangezien ik iets met het Italiaans wil doen. In ieder geval bedankt voor het meedenken. (y)
|
Als je een beetje slim en handig bent kan je ook best buiten de gebaande paden (minors) een paar vakken buiten je eigen studie regelen.
|
RuG heeft ook iets van een zogenaamde Vrije Bachelor maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Weet ook niet of andere uni's dat wel hebben.
|
Daar zal ik eens naar kijken, bedankt voor de tip!
|
is t een idee om een studie in deeltijd naast je gewone studie te doen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23. |