![]() |
OV-kaart?
klopt het dat je pas een OV-kaart krijgt op je 18e?
Dat is toch grote onzin?!! Ik ga nu ook aan een studie beginnnen en moet elke dag ook met de bus reizen...dat moet ik nu dus nog zelf betalen? Klopt dit? |
Normaal gesproken krijg je je ov-kaart waneer je achttien bent. Op het hbo soms al wanneer je zeventien jaar bent.
Het is niet anders, regels zijn regels. |
Niet helemaal waar:
-als je MBO doet dan krijg je OV vanaf je 18e -ga je HBO/uni doen dan krijg je hem wanneer je begint met je studie, ook als je jonger bent dan 18 (maar dan krijg je hem vanaf oktober ofzo..) -doe je vmbo/havo/vwo en je wordt 18, dan krijg je dus geen OV! |
Citaat:
|
regels zijn regels. Anders ga je eerst mbo dan hbo en dan uni doen. Ga je maaeklijk over die 10 jaar heen
|
Helemaal eerlijk vind ik het ook niet. Waarom is een MBO opleiding minder dan een HBO? Sommige mensen kunnen gewoon niet beter maar moeten toch ver weg.
Iig verder klopt het verhaal van Black Soul i.c.m. Friday |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ROC zijn in ed buurt, wel handig als je kind van 16 daarheen moet. Die kan echt nog niet op kamers! /HBo krijgt wel vanaf 17 stufi, maar dan krijg je geen kinderbijslag meer. Waarom dit zo is weet ik niet. Ik denk omdat HBO over het algemeen verder zijn en hogere kosten met zich meebrengen dan MBO. Dus een soort van gulden middenweg. |
Citaat:
|
Citaat:
Gaat lang niet altijd op |
toen ik 16 was ging ik naar het 1e jaar op de universiteit.. ik kon kiezen: of ik behoud mn kinderbijslag en krijg geen OV of ik kreeg OV en geen kinderbijslag.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47. |