![]() |
Natuurkunde 2
Hallo ik heb een sommetje waar ik niet uitkom.
Een sloep wordt door middel van een lier met constante snelheid langs een helling omhoog getrokken. De sloep heeft een massa can 4.7 x 10^2 kg en ondervindt van de helling een wrijvingskracht van 1,8 kN. De hellingshoek is 15graden. a. toon aan dat de kracht die de kabel op de sloep uitoefent 3,0 kN bedraagt. b. bereken de arbeid van de wrijvingskracht en de zwaartekracht. ------------------------------------------------------------------------------------ Een auto rijdt met constante snelheid over een oplopende weg. Per 100 m weglengte stijgt deze weg 5,0 m. De massa van de auto met bestuurder bedraagt 1040 kg. a. toon aan dat bij een snelheid van 80 km/h de aandrijfkracht van de automotor 9.6 x 10^2 N is. b. bereken (bij genoemde snelheid) het door de motor afgegeven vermogen. |
deze som kan toch gewoon met de natuurkunde 1 formules worden opgelost :confused:
--> iig: maak voor jezelf eens een tekeningetje en laat eens zien wat je hebt geprobeerd. Ik ben niet van plan om huiswerkopgaven te gaan maken op de dag dat ik terug ben gekomen van mn vakantie ;) |
Citaat:
Maar bij die 2e opgave ontbreekt de luchtvrijving en de rolwrijving van de auto. Sdekivit hoe was je vakantie? |
bij de 2e opgave denk ik dat je wrijving mag verwaarlozen :D
off topic: vakantie was (y) iedere dag in het zwembad gelegen dus mijn huid is weer lekker gechloreerd :cool: . Voor de rest niet zo veel gedaan. een cursus duiken gedaan en geen eten koken :D . super dus :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31. |