Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Aanschaf Maserati... (Jaja) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1463464)

Schuah 25-08-2006 14:06

Aanschaf Maserati... (Jaja)
 
Dag lieve mede-v&v forummers, even het volgende:

Zoals bekend mag zijn onder de vaste mensen hier, ben ik een groot liefhebber van Italianen (Alfa 33 QV en 155 gehad) en van auto's in het algemeen (ook een Mini gehad). Sinds december rij ik, vanuit financieel oogpunt, in een Honda Civic 1.5 LSi VTEC-E uit '96 (het model na de facelift). Juist, een auto met weinig fantasie... Maar wel een hele fijne, betrouwbare en best snelle auto (1.5 VTEC, standaard 114 pk + chip, dus laten we zeggen rond de 125 pk).

Maargoed, aangezien het geld allemaal weer op orde is en ik alweer een poosje aan het sparen ben, ben ik weer aan het uitkijken naar iets gaafs. Eerst bij Alfa rond lopen neuzen, misschien een 156 1.8 T spark met een chip o.z.d, toen ik op marktplaats ineens bij het automerk kwam waarvan ik al jaaaren zeg dat ik óóit de Quattroporte ga hebben... MASERATI.

Wat blijkt, occasions zijn er van Maserati al vanaf €2000,-! Ik wil natuurlijk geen prut, maar ook niet boven de €10.000,- uitkomen. Daarom mijn richtprijs tussen de 7 en 8000 euro gezet...

Wat is er dan te koop? Ik ben nu serieus een 224 aan het overwegen... Voor de duidelijkheid:
224
http://www.maseraticlub.co.uk/production/prod-224v.jpg

Dan heb ik het over een Maserati (italiaans raspaard) met een 2.0 v6 BITURBO :)
Met achterwielaandrijving en het liefst two-tone (rood-donkergrijs of zwart-donkergrijs).

Voordelen voor mij:
- Een Maserati... Alle Mercedesen, BMW's en Porsches vallen erbij in het niet
- Investering: Mits je de auto goed onderhoud, is 't aardig safe dat je auto niet minder waard wordt... Met een beetje mazzel zelfs meer

Nadelen:
- Een 2.0 V6 BiTurbo, wat zou dat bij de pomp doen :p
- Verzekering gaat waarschijnlijk moeilijk doen. Dat doen ze al bij m'n Civic VTEC
- Onderhoud. Een Italiaanse sportwagen, zonder vooroordelen, heb zelf 2 Alfas gehad, maar tja... Alles wat stuk kán, gaat waarschijnlijk ook stuk.

Reactie :)

Dukko 25-08-2006 14:47

Het eerste wat ik altijd zeg bij dit soort auto's is: "Je moet er van houden".

Er zijn ook verzekeringsmaatschappijen die trouwens niet moeilijk doen, maar daar moet je extra betalen. En de aanschaf van eventuele onderdelen zullen vast niet goedkoop zijn.

Persoonlijk had ik voor 8000 euries wel wat anders uitgezocht.

MTpower 25-08-2006 15:52

Citaat:

Dukko schreef op 25-08-2006 @ 15:47 :
Persoonlijk had ik voor 8000 euries wel wat anders uitgezocht.
Inderdaad, het zou wel eens een erg dure grap kunnen gaan worden :o
Voor 8000 euro zou ik wel wat meer zekerheid willen en dus een wat nieuwere auto...
De kans dat iets kapot gaat aan zo'n oudere auto is natuurlijk wel heel erg aanwezig, en dat het dan flink in de kosten zou kunnen lopen kun je ook wel verwachten bij een merk als maserati. :o
Maargoed, ieder z'n ding natuurlijk :)

Tiño 25-08-2006 16:15

voor dat geld kun je zoveel andere mooie snelle ''niet standaard, ''exlusievere'' wagens berijden.

Die Mazerati kan altijd later nog , lijkt mij dan.


Hoewel die wel erg tof is. :p

tikmaarwat 25-08-2006 17:07

http://www.autonico.nl/collectie.html

Staat een MASERATI 2.24 biturbo lijkt ook niet duur.
Maar zit voor 20000 euro aan facturen bij. Laat mij jou nou zeggen dat dit van de afgelopen 2 jaar is. Wil je dan nog een maserati?

Gr

Pierreke 25-08-2006 18:21

Koop voor 8000 euro's een mooie en vooral bertrouwbare auto en niet een dure, onbetrouwbare Italiaan. (bedenk wel dat onderdelen erg prijzig kunnen zijn!!)

MightyMarcel 25-08-2006 19:13

Citaat:

Pierreke schreef op 25-08-2006 @ 19:21 :
Koop voor 8000 euro's een mooie en vooral bertrouwbare auto en niet een dure, onbetrouwbare Italiaan. (bedenk wel dat onderdelen erg prijzig kunnen zijn!!)
De beste TS heeft dus wel ervaring met 'onbetrouwbare' italianen. Nou is een raspaardje als een Maserati wellicht wat gevoeliger dan een werkpaardje als een alfa, maar 'onbetrouwbaar' is al jaaaaren niet meer standaard van toepassing op alles dat uit het land komt waar werkelijk alles mooi is.

Overigens, bij het aanschaffen van een auto speelt emotie nou eenmaal een rol. Daarnaast is het een tweede auto - ik neem aan dat de civic blijft - en dan hoef je echt niet perse nog een saai grijs golfje of ander 'degelijk hok op wielen' te kopen.

Onderdelen zijn duur bij de dealer; specialisten kunnen je goed op weg helpen.

Zelf zou ik, als je het kan betalen, een BiTurbo of een Ghibli aanschaffen. Of, heeeel goed zoeken, een oud model quatroporte misschien ?

om m te verzekeren, misschien als 'youngtimer', via een liefhebbersclub, net als bij oldtimers ?

200E 25-08-2006 20:05

Betrouwbaarheid is inderdaad de laatste jaren geen issue meer (hoewel naar mijn mening de Alfa 156 wel eens met elektronische problemen kampt), maar in de tijd waarin de Maserati's die de TS wil kopen werden gemaakt, nog wel degelijk. Maserati's vereisen specialistisch onderhoud, dat vrij prijzig is en de onderdeelprijzen zijn ook niet vriendelijk, naast het feit dat de onderdelenvoorziening wat problematisch is.

Als je je al zorgen maakt over het bedrag dat je aan de pompbediende moet afrekenen, dan kun je beter van aanschaf van een dergelijke auto afzien. In die prijsklasse kun je exclusief rijden, maar dan wel met lagere onderhoudskosten en een grotere betrouwbaarheid.

Overweeg dan bijvoorbeeld (om het bij een Italiaan te houden) eens een Lancia Fulvia Sport Zagato, Beta Montecarlo, of Gamma coupé. Of een Alfa 6.

Cryptic Winterstorm 25-08-2006 20:10

Tja... Een Maserati is qua onderhoud nog "erger" dan een Alfa... Je hebt wel iets aparts, want je ziet ze bijna niet rijden. Ik geloof best dat de occasieprijzen niet duur zijn, maar dat is natuurlijk ook niet voor niks. Het is niet alleen zo dat ze niet zo erg betrouwbaar zijn, maar onderdelen en vooral de montage er van, daar word je niet vrolijk van.
Als je zoiets graag wilt, moet je het zeker doen.
Anders zou je ook eens kunnen kijken naar een Alfa 75. Is toch heel anders dan een 33, achterwielaandrijving, en een V6 maakt echt een prachtig geluid... En zo'n 75 zie je ook echt niet zo vaak rijden.

Ik heb zelf nu mijn 2e Alfa, mijn eerste, een 75, die ik helaas niet zo lang gehad heb, maar dat kwam toch omdat ik graag wat nieuwers wilde. Qua onderhoud heb ik wel het een en ander gehad, maar de aankoop zelf was niet zo heel erg duur. Toch denk ik dat ze toch best betrouwbaar zijn, mits goed onderhouden. Omdat ik er dus toch wel tevreden over was (en dat was mede door het geluid, het rijgedrag, en het gevoel iets aparts te hebben), toch een andere nieuwere Alfa gekocht, een 146ti. Het geluid is helaas toch anders als bij zo'n 75, maar qua weggedrag zit je zeker bovenaan. En die 165 pktjes (gechipt) die willen echt wel hoor. Dat is trouwens een 2.0 liter TwinSpark, ik snap niet zo goed waarom je dan een 156 met een 1.8 TS wilt, er zijn toch wel zwaardere motors geleverd in zo'n 156?

Je hebt genoeg Alfa specialisten die voor redelijke prijzen onderhoud voor je willen doen, ze weten dan precies hoe alles in elkaar steekt dus zijn ze niet uren bezig met uit te zoeken hoe iets nou los moet.

Nieuwere Alfa's zijn natuurlijk geen Toyota's, maar onbetrouwbaarheid is echt geen issue, maar je krijgt er een hoop voor terug. Rijd maar eens in een Toyota, en daarna met een Alfa. Wedden dat je het eventuele extra onderhoud en kosten dan voor lief neemt (waar praten we over?).

Jolt 26-08-2006 00:16

Onderdelen zijn waarschijnlijk moeilijk te krijgen als er iets stuk gaat, je hebt voor 8000 euro ook hele leuke v6 2.5 van de 156 helaas is de GTA versie waarschijnlijk te duur zowel voor de Alfa 147 als 156 boven 10k pas leuk.

Tom 26-08-2006 00:58

Allereerst natuurlijk erg gaaf. Iemand met het autohart op het juiste plek moet zo'n ding gewoon aanspreken.

Maar ik zou bij de aankoop ervan zeker iemand meenemen met verstand van Maserati's. Verder zeggen ze wel eens dat Maserati's nog aardig betrouwbaar zijn MITS je hem goed laat onderhouden. Niet wachten met vervangen onder het mom van 'dat kan nog wel even'.
De mensen die ik ken met een Maserati reserveren vaak een bepaald bedrag per jaar voor onderhoud. Maken ze dat niet op, dan laten ze dat gewoon apart staan. Als het wel opgaat is dat ook prima, maar door zo'n bedrag te reserveren kun je het tenminste missen en hoef je het niet bij elkaar te schrapen. Een rekening met 2000 euro erop lijkt mij geen luxe. Als er wat aan is gaat het ook aardig in de papieren lopen, het blijft italiaans en daar moet je toch wat geluk bij hebben :)

Schuah 26-08-2006 04:43

Wow! Veel reacties, moet ook wel met zo'n topic :) Ik ben in de tussentijd even hier en daar wezen kijken en vragen, waarbij ik tegen de volgende punten ben aangelopen:
- Maserati, 't is en blijft een Italiaan. Ik ben gek van Italianen, maarja, ze zijn nou eenmaal onderhoudsgevoelig. En kost een onderdeel bij Toyota 100 euro, dan kost heb bij Alfa 150 en bij Maserati 400 euro... Misschien is de betrouwbaarheid niet eens het punt, de kosten die je aan reparatie hebt wel.
- Maserati is wel hét merk :)

Wat ik al zei, Alfa is echt een té gek merk, ervaring genoeg wat dat beteft. Ook wezen kijken daar, maar ik wil echt gek doen. WTF, ik heb nu nog geen kinderen en gezin en dingen. Toch leuk als ik kan zeggen dat ik een Maserati heb (gehad).

Het blijft wss touwtrekken, maar ik ken mezelf: mijn gevoel (passie) gaat vóór m'n verstand...

T_ID 26-08-2006 10:03

Citaat:

MightyMarcel schreef op 25-08-2006 @ 20:13 :
op alles dat uit het land komt waar werkelijk alles mooi is.
http://www.askmen.com/men/business_p...sconi_150b.jpg



En tja, het is niet economisch of wat dan ook, maar als je het kunt betalen en er zoveel geld aan kwijt wil dan moet je het doen. Ik kan dan een hele preek gaan houden over dure onderdelen etc, maar dat weet je zelf ook al. De afweging is verder aan de TS.

Hank McCrank 26-08-2006 11:32

Als je serieus zo'n auto wilt gaan kopen, zorg dan dat je een zéér ruim budget hebt voor onderhoud. En dan bedoel ik een budget dat al snel gelijk is aan- of hoger is dan de aanschafprijs.

MightyMarcel 26-08-2006 12:28

Citaat:

T_ID schreef op 26-08-2006 @ 11:03 :
[afbeelding]



En tja, het is niet economisch of wat dan ook, maar als je het kunt betalen en er zoveel geld aan kwijt wil dan moet je het doen. Ik kan dan een hele preek gaan houden over dure onderdelen etc, maar dat weet je zelf ook al. De afweging is verder aan de TS.

je kan van silvootje zeggen wat je wilt, gevoel voor humor heeft-ie wel, en hij weet ook hoe je als El Presidente hoort te leven.

Dat hij geen enkel politiek of staatskundig inzicht heeft is dan wel weer een beetje jammer...

MightyMarcel 26-08-2006 12:30

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef op 25-08-2006 @ 21:10 :
Dat is trouwens een 2.0 liter TwinSpark, ik snap niet zo goed waarom je dan een 156 met een 1.8 TS wilt, er zijn toch wel zwaardere motors geleverd in zo'n 156?

Je hebt genoeg Alfa specialisten die voor redelijke prijzen onderhoud voor je willen doen, ze weten dan precies hoe alles in elkaar steekt dus zijn ze niet uren bezig met uit te zoeken hoe iets nou los moet.

de 1.8 in de 156 is best lekker rijden hoor. T gaat verder met een 2.0 TS, en een V6. De 2.0 schijnt de beste keus te zijn (de V6 is wat 'nose-heavy'), maar de 1.8 is de 'gulden middenweg'; goede prestaties voor normale onderhoudskosten. De onderhouskosten van een 2.0TS zijn hoger, dankzij de beperkte ruimte rondom de motor (en, geloof ik, vanwege een dubbele nokkenas, maar daar twijfel ik nu over).

Jolt 26-08-2006 12:35

1.8 heeft ook niet zoveel power, moet aardig wat trekken, als je wat power wilt toch minimaal de 2.0.
156 GTA 2.5 V6 ik ik eigenlijk weinig over gehoord, weet alleen dat ze vaak al onder de 10.000 te koop staan.

MightyMarcel 26-08-2006 14:46

Citaat:

Jolt schreef op 26-08-2006 @ 13:35 :
1.8 heeft ook niet zoveel power, moet aardig wat trekken, als je wat power wilt toch minimaal de 2.0.
156 GTA 2.5 V6 ik ik eigenlijk weinig over gehoord, weet alleen dat ze vaak al onder de 10.000 te koop staan.

de 1.8 trekt dr anders ook prima aan. Natuurlijk is een 2.0 sneller, maar tis niet zo dat de 1.8 'geen power' heeft.

als je bedoelt dat je lekker wat toeren moet maken - dat moet je met alle alfa's, daar zijn ze voor gemaakt. zelfs een ouwe QV trekt pas lekker boven de 4000 toeren.

de 2.5 v6 is snel - erg snel - maar de 2.0 heeft minder moeite met snelle bochten; zo'n v6 is nou eenmaal meer gewicht op de voorwielen.

overigens is er geen '2.5 v6 gta'. De 2.5 v6 is de zwaarste 'gewone' uitvoering. De GTA heeft de heerlijke 3.2-liter Alfa V6 onder de kap liggen.

200E 26-08-2006 18:26

Citaat:

Schuah schreef op 26-08-2006 @ 05:43 :
- Maserati is wel hét merk :)

Niet mee eens. Misschien wel één van dé merken, maar niet hét merk. Er gaat niks boven Bentley (althans, het Bentley van vóór de overname door VW).

Jolt 26-08-2006 23:36

Citaat:

MightyMarcel schreef op 26-08-2006 @ 15:46 :
de 1.8 trekt dr anders ook prima aan. Natuurlijk is een 2.0 sneller, maar tis niet zo dat de 1.8 'geen power' heeft.

als je bedoelt dat je lekker wat toeren moet maken - dat moet je met alle alfa's, daar zijn ze voor gemaakt. zelfs een ouwe QV trekt pas lekker boven de 4000 toeren.

de 2.5 v6 is snel - erg snel - maar de 2.0 heeft minder moeite met snelle bochten; zo'n v6 is nou eenmaal meer gewicht op de voorwielen.

overigens is er geen '2.5 v6 gta'. De 2.5 v6 is de zwaarste 'gewone' uitvoering. De GTA heeft de heerlijke 3.2-liter Alfa V6 onder de kap liggen.

Ook de 156?De 147 weet ik, en dat lijkt me wel eens leuk om te testen met een 3.2tje, nadeel is hij is alleen verkrijgbaar in 3 deurs en ik wil 5.

(Net even gechecked je heb gelijk)

200E 26-08-2006 23:39

Citaat:

Jolt schreef op 27-08-2006 @ 00:36 :
Ook de 156?De 147 weet ik, en dat lijkt me wel eens leuk om te testen met een 3.2tje, nadeel is hij is alleen verkrijgbaar in 3 deurs en ik wil 5.

(Net even gechecked je heb gelijk)

Dat is toch simpel? Dan koop je er 2, sloopt ze beide tot op de kale carrosserie uit elkaar, en bouwt de 3.2 weer op met de 5-deurs carrosserie. ;) De andere bouw je gewoon weer op tot standaard 3-deurs en die verkoop je weer :)

MightyMarcel 27-08-2006 13:39

Citaat:

200E schreef op 26-08-2006 @ 19:26 :
Niet mee eens. Misschien wel één van dé merken, maar niet hét merk. Er gaat niks boven Bentley (althans, het Bentley van vóór de overname door VW).
Mwa, een leuke Bugatti mag d'r ook wel zijn hoor.

Schuah 27-08-2006 18:57

Niet mijn merk, dat Engelse aristocratische... Mwah.

Italiaanse volbloeden is meer het werk :) Hoewel ik dan weer niets met Ferrari heb

Jolt 27-08-2006 23:26

Citaat:

200E schreef op 27-08-2006 @ 00:39 :
Dat is toch simpel? Dan koop je er 2, sloopt ze beide tot op de kale carrosserie uit elkaar, en bouwt de 3.2 weer op met de 5-deurs carrosserie. ;) De andere bouw je gewoon weer op tot standaard 3-deurs en die verkoop je weer :)
Tja jij hebt de plaats en je kan hetzelf doen.
Ik kan dat gewoon niet en als ik een auto koop, wil ik het gewoon in een keer goed hebben zonder gezeik.

phoxetis 28-08-2006 12:45

nou, met een twee liter kun je best zuinig rijden
alleen ziet het er uit als een oude Rover uit de '80-er jaren.
Om daar nou 8000 euro in te gaan investeren ...

een ferrari kun je beter niet aan beginnen. Ik heb een kennis met een 10 of 12-cylinder (vergeten) Ferrari. Nou ik mocht mee, dat is leuk boven de 150 km/u, maar ik had niet het idee dat de motor nu helemaal goed liep en behalve dat is er hier in Nederland nauwelijks kennis om zo'n ding af te stellen.

MightyMarcel 28-08-2006 17:30

Citaat:

phoxetis schreef op 28-08-2006 @ 13:45 :
nou, met een twee liter kun je best zuinig rijden
alleen ziet het er uit als een oude Rover uit de '80-er jaren.
Om daar nou 8000 euro in te gaan investeren ...

een ferrari kun je beter niet aan beginnen. Ik heb een kennis met een 10 of 12-cylinder (vergeten) Ferrari. Nou ik mocht mee, dat is leuk boven de 150 km/u, maar ik had niet het idee dat de motor nu helemaal goed liep en behalve dat is er hier in Nederland nauwelijks kennis om zo'n ding af te stellen.

een ferrari loopt nooit helemaal lekker; zeker niet bij nederlandse snelheden. file-rijden is een ramp met zo'n ding.

200E 28-08-2006 19:28

Ik heb één keer met een Ferrari gereden, was een 348 ts. Reed opzich redelijk, maar verre van comfortabel. En qua snelheid valt het ook wel een beetje tegen, een beetje Porsche houdt zo'n ding bij. Dan heb ik liever een Aston Martin, dat rijdt stukken beter. Toch handig geweest, zo'n baantje bij een inbouwbedrijf waar regelmatig exclusieve bakken binnenkwamen ;)

deadlock 28-08-2006 21:27

ligt het aan mij of lijkt dat ding gewoon op een knappe jetta :')

akumabito 28-08-2006 23:44

Als je aan zoiets begint moet je wel echt weten waar je mee bezig bent.. heb je een ruime garage tot je beschikking? Dit soort wagens hebben naarmate ze ouder worden steeds meer onderhoud nodig, bedenk dit wel van tevoren allemaal.. kijk ook of je ergens de werkplaatshandboeken op de kop kan tikken.

Oh, en bekijk dit Top Gear filmpje eens... hoewel ze een prijsklasse hoger zitten als jouw budget kun je toch tegen dezelfde soort problemen aanlopen.. met die Masserati van het filmpje liep het niet al te best af, en die was 2x jouw budget.. ;)

Verder niets an respect voor mensen die achter dit soort auto's aan zitten. Dit zijn de echte liefhebberswagens voor de echte autogekken. :)

MightyMarcel 29-08-2006 09:44

Citaat:

akumabito schreef op 29-08-2006 @ 00:44 :
Oh, en bekijk dit Top Gear filmpje eens... hoewel ze een prijsklasse hoger zitten als jouw budget kun je toch tegen dezelfde soort problemen aanlopen.. met die Masserati van het filmpje liep het niet al te best af, en die was 2x jouw budget.. ;)

eerder 2 prijsklasses; een pond is meer waard dan een euro. Aan de andere kant, gebruikte italianen zijn wellicht duurder in engeland, omdat ze daar wat zeldzamer zijn.

en een maserati merak is ook wel heel wat anders dan een eenvoudige ghibli of biturbo.

akumabito 29-08-2006 11:35

Tuurlijk.. ging mer er meer over dat ie en betje voorzichti moet zijn met de aanschaf, en nog wat geld in reserv moet houden voor als er iets mis moch gaan..bij dit soort auto's lopen de kosten nogal gauw op naturlijk.. :)

Het zou zonde zijn als ie al z'n zuurverdiende geld in zo'n prachtwagen steekt en er na een paar weken achterkomt dat het een bodemloze put is..

Triloxigen 29-08-2006 17:22

Als je zo'n Maserati kopt doe je dat vanwege het merk, want verder is het niet echt boeiend ofzo.

akumabito 29-08-2006 17:57

Citaat:

********** schreef op 29-08-2006 @ 18:22 :
Als je zo'n Maserati kopt doe je dat vanwege het merk, want verder is het niet echt boeiend ofzo.
Nee, als je een dergelijke wagen koopt doe je dat vanwege het karakter dat zo'n auto heeft. Er zijn zat mooiere, snellere en zuinigere auto's te koop, vaak nog voor veel minder geld ook, maar de meerderheid daarvan zit totaal geen karakter meer aan.

Waarom kopen mensen een oude Land Rover? Of een Mini of een Kever? Een 2CV? Of een oude Cadillac? Een Trabantje? Of je nu een terreinwagen zoekt, een stadsautootje of een ruime sedan, er zijn zat moderne auto's die hun taak moeiteloos uitvoeren, maar jah, ze missen toch het echte 'autogevoel' dat je met oudere auto's wel nog hebt.

Auto's met karakter begonnen begin jaren '80 langzaam uit te sterven. Anno 2006 is het een zeldzaam iets geworden. (en betaal je je ook blauw voor een 'echte' auto)

Q 30-08-2006 14:33

Hij lijkt op mn ouwe Nissan Sunny GTI :D

deadlock 30-08-2006 15:36

Citaat:

akumabito schreef op 29-08-2006 @ 18:57 :
Nee, als je een dergelijke wagen koopt doe je dat vanwege het karakter dat zo'n auto heeft. Er zijn zat mooiere, snellere en zuinigere auto's te koop, vaak nog voor veel minder geld ook, maar de meerderheid daarvan zit totaal geen karakter meer aan.

Waarom kopen mensen een oude Land Rover? Of een Mini of een Kever? Een 2CV? Of een oude Cadillac? Een Trabantje? Of je nu een terreinwagen zoekt, een stadsautootje of een ruime sedan, er zijn zat moderne auto's die hun taak moeiteloos uitvoeren, maar jah, ze missen toch het echte 'autogevoel' dat je met oudere auto's wel nog hebt.

Auto's met karakter begonnen begin jaren '80 langzaam uit te sterven. Anno 2006 is het een zeldzaam iets geworden. (en betaal je je ook blauw voor een 'echte' auto)

Wie bepaalt of een auto karakter heeft en wie definieert een dergelijk karakter. Dit is zo ongelofelijk subjectief, daar kan je niet zomaar van zeggen dat ze dat niet hebben.
Een autogevoel, ach, ja, als het rijdt is het leuk en als het er dan ook nog leuk uitziet, dan is dat mooi meegenomen lijkt me.

akumabito 30-08-2006 16:03

Citaat:

deadlock schreef op 30-08-2006 @ 16:36 :
Wie bepaalt of een auto karakter heeft en wie definieert een dergelijk karakter. Dit is zo ongelofelijk subjectief, daar kan je niet zomaar van zeggen dat ze dat niet hebben.
Het is ook heel erg subjectief.. en niet iedereen zal het karakter van een auto ook aanmerken als een goed karakter.. maar feit is wel dat sommige auto's meer los brengen bij mensen dan anderen.. kijk maar eens naar de verschillende autoclubs die er in NL zijn.. de Kever club kent geloof ik een paar duizend leden, de Mini club enkele honderden, zelfs de Fiat Panda club heeft ondertussen ruim 150 leden..

Maar waar is de club voor de Audi A4? Of de Honda Accord? Tuurlijk, er zijn merken clubs, maar geen type-clubs.. niemand loopt warm voor een meeting van Daewoo Nubira's.. toch zijn deze auto's kwalitatief gezien onbetwist beter dan voornoemde wagens..

Wat het precies is weet ik ook niet hoor. Ik denk dat veel mensen gek zijn op hun auto juist door zijn tekortkomingen en eigenaardigheden..

deadlock 30-08-2006 16:38

Daar heb je wel gelijk in. Maar een Fiat Panda club is mss over 5 jaar wel 400 leden groot. Een auto moet een klassieker worden, en dan krijgt het een club. Aan veel auto's uit het verleden is die eer ook niet toebedeeld lijkt me zo ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.