![]() |
korting met OV in bus
Maandag heb ik intro op de uni. Nu moet ik met de bus daarheen want met de trein is me te veel gedoe. (bus is rechtstreeks). Mijn OV is echter niet geldg waardoor ik een strippenkaart moet kopen (of chippen). Een limburgs uitje voor 3 euro is geen optie want die zijn pas vanaf 9 uur geldig, voor de mensen die weten wat dat is.
Kan ik nu met mijn OV die pas in sept geldig is korting krijgen op de strippenkaart of niet. En hoeveel gaat me dit grapje kosten |
Hij is pas vanaf september geldig, dus krijg je geen korting. Dus gewoon een blauwe strippenkaart kopen en laten stempelen.
Als hij ooit wel geldig is kan je een rode strippenkaart gebruiken. |
en het is 8 strippen les ik net. hoeveel kost dat met chippen
|
7 strippen kost 3,nogwat met een roze kaart.
Je hoeft toch maar de prijs van een blauwe strippenkaart op te zoeken, en dan weet je het toch? Chippen kost net zoveel als een strippenkaart laten afstempelen dacht ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier (in Zeeland) kost chippen evenveel als afstempelen. Ik geloof dat één strip iets van 45 cent kost ofzo, kan ook wat meer of minder zijn. Zoveel ben je dus niet kwijt voor die paar strippen.
|
Citaat:
|
op Hermes bussen is het inderdaad voordeliger dan gewoon stempelen, 8 strippen kosten je rond de €3,50 - €4,- met chippen (met stempelen rond de €6,40 geloof ik, als je de strippenkaart in de bus koopt).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar je moet strippenkaarten ook gewoon niet in de bus kopen, dan zijn ze een stuk duurder :o
|
Citaat:
|
Als je een 15-strippenkaart koopt op het postkantoor, of ergens anders, en dus níet in de bus, zijn 8 strippen even duur als chippen.
Kennelijk heb ik vaak genoeg met Hermes door Limburg gereden om dat mee te hebben gekregen :P |
Ja, klopt.
Strippen kopen in de bus is veel duurder, maar een 15-strippenkaart en chippen maakt geen verschil. |
Oh, koop gewoon een roze, net alsof die buschauffeur moeilijk gaat dsoen.
|
Ik zou het niet proberen, ze letten er op. En ja, ze doen er wel moeilijk over en zo hoort het ook. Hoe lullig het ook is, regels zijn regels.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In de vakantie, hoefde ik niet eens mn OV te laten zien, wanneer ik met roze buskaart moest reizen. Maargoed, hetr scheelt idd maar weinig :o
|
voor die 2 dagen ga ik niet moeilijk doen
|
volgens mij kost een blauwe strippenkaart 6,50 ofzo.. En dan heb je 15 strippen. 8 is ongeveer de helft dus je zal iets van 3.40 kwijt zijn ofzo?
|
Citaat:
Met een strippenkaart van 45 strippen is het nog ietsje goedkoper, maar ja; dan moet je wel 45 strippen nodig gaan hebben ooit... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou niet proberen met je OV te reizen als ie nog niet geldig is. Ik heb mijn OV al een jaar maar laatst wou de conducteur mijn OV even vasthouden, gewoon omdat er nu zoveel mee gefraudeert wordt.
|
Ik moet een week zonder OV naar tilburg omdat die k*t uni als in augustus begint met college's. :(
Echt waardeloos imo, ik druk altijd heel *dom* op reductieprijs. Ben overigens nog nooit gecontroleerd op dit traject, uberhaupt pas een keer in m'n hele leven in de trein. |
Citaat:
Ik ben de afgelopen week wel een keer of 4 gecontroleerd tussen Tilburg-west en Den Bosch... dus kijk maar uit ;) |
Citaat:
Vooral 's avonds willen ze hem heel graag vasthouden en soms heb je extra controles in de bus dan stappen er van die mannetjes in. En ik reis elk weekend met een roze strippenkaart en 7/10 keer vragen ze toch naar je ov als ik m niet meteen laat zien. |
Citaat:
|
Citaat:
Ervan uitgaand dat je heen en terug moet, zou ik een kleine blauwe strippenkaart kopen. Ook als je alleen maar de heenweg met de bus gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar iemand met OV zoeken is uiteraard wel handig. |
Citaat:
Laatst heb ik zelfs gehoord dat conducteurs weer wat soepeler mogen worden! |
Alsjeblieft niet dat 'soepelergezeur', regels zijn regels en die dienen gehandhaafd te worden. Dat het onrechtvaardig is om bijvoorbeeld een boete te krijgen omdat de kaartautomaat het niet doet spreekt voor zich, maar wat niet geldig is is niet geldig. Het idee om iemand met een geldige ov te zoeken om zodoende korting te krijgen is weliswaar slim, maar geldt alleen in de trein.
|
Citaat:
|
blauwe strippenkaart €6,70 + 1 losse strip = €1,60 = €8,30 ofzo dat je kwijt bent voor 2x 8 strippen. hoe moeilijk is het? :eek:
|
Citaat:
|
bij Hermes kun je ook in 1x een retourtje chippen. weet alleen niet of dat nog extra korting oplevert.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24. |