![]() |
Op internet met PSP.
Hoi,
Ik wil graag online kunnen met mijn PSP en DS. Ik moet dan een WEPsleutel invullen. Ik weet wel wat het is, maar niet waar ik het kan vinden. Ik ben verbonden met internet via een usb stick en dat netwerk is dus beveiligd met een WEP sleutel. Ik hoop dat iemand me uit kan leggen waar ik die WEP sleutel kan vinden. Bedankt alvast. |
Die WEP sleutel heb je toch zelf ingesteld? En anders kan het ook nog zijn dat die code onderop je modem staat.
|
Citaat:
Maar misschien staat hij wel op die stick :). Even kijken. EDIT: nee, daar staat het niet op. Ik zal morgen ook de handleiding enzo van die USB stick nog een keer doorspitten. |
Ga naar de webinterface van je draadloze modem of router, daar kun je hem instellen.
|
Wat LB06 zegt. Dit doe je als volgt:
windows + run/uitvoeren tiep in cmd en druk op enter tiep dan in ipconfig dan staat ergens "standaard gateway" oid dat is een adres, bijvoorbeeld 192.168.1.1 of 192.168.100.254, etc dat tiep je in in je webbrowser als hij een wachtwoord wilt weten tiep je dat in (default wachtwoorden zijn vaak 'admin', '1234', etc.) en dan staat vast ergens wat de wep key is, bijvoorbeeld onder het kopje 'wireless'. :) |
Citaat:
Als ik dat doe wil hij de gebruikers naam en wachtwoord weten van de router waar hij op aangesloten is. |
Citaat:
(wat voor router heb je?) |
Ik heb mijn WEP sleutel inmiddels gevonden en ingevoerd in mijn PSP. Maar nu wil ik verbinding maken met mijn PSP en dan krijg ik de volgende fout:
'Er kan geen verbinding worden gemaakt met het netwerkt, controleer de beveiligingsinstellingen van het WLAN en probeer het opnieuw'. De WEP sleutel is dus goed, dus daar kan het niet aan liggen... iemand een idee? |
Misschien moet je wel geen wep, maar een WPA-PSK key invullen. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Tweede idee: is het niet gemakkelijker om je router eens te resetten? Paswoord router eruit flikkeren, ev. nieuwe WEPkey instellen (en die nu wel tegoei onthouden). |
Citaat:
4de idee: je PSP en je router liggen elkaar niet lekker. Firmware van je psp geupgrade? Kan je DS wel verbinding maken met je router? |
Citaat:
De TS kan 'ns proberen of de PSP wel connect als het netwerk draadloos onbeveiligd is, als dat wel werkt probeer je weer een WEP (liever WPA, maarja) sleutel in te stellen. Op die manier maak je het jezelf niet al te moeilijk, soms moet je even een paar stapjes terugnemen en vanaf daar weer beginnen, kan zelfs de meest ervaren gebruikers tot een "oooh, jaa, natuurlijk"-moment voeren ;) |
Citaat:
|
Hoi,
Ik ga mijn netwerk niet onbeveiligd laten, dat lijkt me niet zo'n slim idee... De PSP kan inderdaad wel gewoon verbinding maken met een (ander) onbeveiligd netwerk in de buurt. Ik heb mijn router gereset enzo en ga het een dezer dagen overnieuw proberen. Mijn Router heeft inderdaad wel een MAC filter volgens mij. Ka nik de PSP dan niet gewoon bij de geaccepteerde addressen invullen? Met mijn DS lukte het ook niet trouwens. Iedereen bedankt voor de tips tot nu toe. |
Nee, je moet 'm ook niet onbeveiligd _laten_, je moet testen of hij het onbeveiligd uberhaupt doet, als dat nl niet 't geval is, betekend dat de beveiliging niet (het eerste) probleem is
Maar ja, de MAC-adressen kan je toevoegen, je kan op je PSP kijken of daar een MAC-adres staat vermeld, of anders kun je tijdelijk de MAC-filter uitzetten, en hopelijk in je router achterhalen welk MAC hij gebruikt (MAC-adres toevoegen oid) |
Citaat:
|
Het is inmiddels allemaal gelukt :) deze kan dicht. Bedankt iedereen.
|
graag gedaan hoor, wat was 't probleem uiteindelijk? Toch de verkeerde sleutel ?
|
Ik had in een poging om de PSP op internet te krijgen, het hele netwerk hier gesloopt haha :).
Dus vandaag even de router opnieuw geinstalleerd en weer beveiligd met WEP en dergelijke... Ik dacht, nou ik probeer die PSP nog een keer en hij deed het zomaar in 1 keer. Ik heb er ook niet echt een goede verklaring voor dus. Maargoed alles in het netwerk werkt weer :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |