![]() |
je bent perfect
Je bent perfect
‘Dat kan niet’ als er gezegd werd Wat je voelt – wie je nu werkelijk bent Alsof de hele wereld liegt En alles verloren gaat Want jij - Jij hebt een stralende lach (al was het alleen maar om jezelf te verbergen) jij snapt alles van adagio en allegro (Omdat jouw leven draait om noten - en misschien ook wel om chips) Maar stiekem… Had je alles al opgegeven - voor je ook maar begon aan het begin van het eind van wat jou ziek maakte en waar jij nu nog ziek van bent maar jij jij bent perfect |
Jammer van de tussen haakjes. Als je iets wilt zeggen, zeg het dan heel, en niet half.
Is het nu een vrolijk gedicht, een wrang gedicht of een dramatisch gedicht? Voor een goed gedicht moet je in ieder geval kiezen, of de emoties verdelen en afronden. Anders blijft het toch wat knip en plakwerk. |
Haakjes kunnen wat mij betreft wel, maar ik vind niet dat je ze hier op een goede manier gebruikt. Ik vind het storend hoe je soms wel hoofdletters en leestekens gebruikt, en dat soms nalaat. Verder vind ik het geheel wat cliché, probeer hetgeen je wil zeggen eens op een andere manier te verwoorden. De derde strofe is wel leuk trouwens, die heeft echt wat eigens.
|
"noten & chips" klinkt wel leuk maar het thema of misschien gewoon de uitwerking boeit niet echt.
|
Ik geloof dat ik "het punt" mis, maar noten en chips vond ik inderdaad ook een erg leuke :)
En ik vind "Jij hebt een stralende lach (al was het alleen maar om jezelf te verbergen)" ook mooi. Die haakjes storen me niet, eventueel kan je ze weglaten.. de speling tussen cursief en rechtop zegt op zich ook al genoeg. |
Haakjes zijn oké.
Maar het komt verder wat rommelig over en dat is jammer. Dat haalt de kracht uit het werk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |