![]() |
Kamers, wat neem je mee?
Ik ga alweer op kamers over een week, maar ik weet tot ik iets vergeet. Dus ik heb een lijstje gemaakt, maar wat mis ik nog:
- Magnetron - Bed - Kast - Koelkast - Kleren - Servies - toilet spullen - eten (verhuis op zondag en dan zijn de winkels dicht) - bureau - pc - stoel/bank - poetsspullen (stofzuiger, etc) Wat mis ik nog? Iemand enig idee? |
Een stoel(Y):P
|
Schoonmaakspullen.
|
Niets wat je direct nodig gaat hebben, ook niet iets wat je binnen een week nodig gaat hebben. Dus volgens mij ben je niets vergeten :)
Misschien een stekkerdoos ofzo? Dat is altijd wel handig om te hebben, maar dat heb je waarschijnlijk ook gewoon al :) |
Misschien valt dit bij jou onder andere dingen, maar handdoeken en beddengoed? Prullenbak? Een telefoon, als daar een mogelijkheid toe is. Wekker/klok? :)
Ik weet niet, iedereen heeft zo z'n eigen eisen, he. :) |
Waterkoker/fluitketel?
|
Handdoeken idd :) , theedoeken, afwasspullen, verlengsnoer, waterkoker, koffiezetapparaat, tosti-ijzer, schoon beddengoed, telefoon, lamp, wasmand, wasrekje, badjas, spiegel, stereo, tv, dvdspeler, fiets, printer, studieboeken, klok, vuilnisbak kortom:
Neem ALLES mee behalve je oude bed |
Je schoolspullen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wilde ook schoolspullen zeggen. En tv (tenzij je tv kunt kijken op je computer of nooit tv kijkt natuurlijk). |
Slippers (badkamers in studentenhuizen zijn vaak nogal vies), dingen als pleisters, gaasjes, een kruik, paracetamol etc. als je eens bepaalde pijntjes hebt ;) , CD's, een aantal games of DVD's, TV (zie ik nergens staan), spullen die je nodig hebt voor je studie, waterkoker, batterijen, speelkaarten (stel dat je eens een spelletje met wat mensen wil doen, met kaarten en bier kom je een heel eind als je een leuke avond wil hebben ;) ), misschien nog handig studiemateriaal van eventuele vorige opleidingen, scheerapparaat.
Dat was het wel zo'n beetje wat me in eerste instantie te binnen schiet. :) |
Keukentroep. Dat is echt een waslijst. Pannen, wokpan, braadpan, spatels, opscheplepels, garde, blikopener, hakmessen, kruiden, en alles wwat in de keukenla hier ligt, ik heb geen zin om echt alles op te noemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja met een zo bak lasanga van 1 liter kan je 3 dagen mee doen :P
c |
Citaat:
|
Toen ik ging verhuizen nam ik alles mee echt alles wat ik had en kon bedenken net als dat iedereen me vreemd aankijkt dat ik mijn kamer echt opnieuw helemaal geschilderd heb en niet alleen gewit. En dat ik het gezellig heb gemaakt en niet zo'n studentenkamer idee smerig iets indruk geef. hmm.
|
Ik nam mee
Nieuw bed Nieuw bureau Stoel voor aan het bureau Nieuwe planken voor cd's en dvd's Wandmeubel voor boeken/apparatuur Sinaasappelkist [als in een eh nachtkastje oid] 7 borden 7 ontbijtborden 7 kommetjes 1 magnetronbord Schoonmaakspullen Handdoeken + washandjes Stekkerdozen idd Nog een stoel Fatboy Genoeg overtreksets e.d. voor bed Wasmand Kledinghangers Mand voor sokken en ondergoed Ja en verder gewoon de dingen als cd's/dvd's/boeken die je meewilt Keukenspullen waren er al (Y) |
lader van je telefoon niet vergeten :o
|
Ik vind het een schande dat bier nog niet is genoemd.
|
Bijna vergeten, niemand die aan een frituurpan heeft gedacht?
|
Citaat:
Neem het mee, als je studentenhuis het niet kan gebruiken, geef je het mee terug aan je ouders. In studentenhuizen zijn niet alle apparaten nieuw, sterker nog, ze zijn vaak hard aan vervanging toe. Dus als jij een betere waterkoker hebt dan dat lekkende ding daar dan is dat hartstikke fijn. En boxen zijn niet nodig als je een PC aansluit op je stereo :p |
Citaat:
Verder heb je voor de eerste paar dagen genoeg aan spullen om te eten, te slapen en je te wassen. Voor een langere periode: Houd voor de grap eens op papier bij wat je thuis zoal gebruikt in een normale week. Dan heb je waarschijnlijk een redelijk compleet lijstje en wat je dan nog mist zal niet heel belangrijk zijn om in de eerste week al in eigen bezit te hebben. |
Citaat:
|
Gatver, een frituurpan (N) vetter kun je het niet hebben ;) koop dan een combimagnetron: bespaart ruimte en de frietjes die je daarin bakt zijn minder vet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
toiletpapier?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht op alles voorbereid te zijn maar achteraf was ik nog best wel veel voor de hand liggende dingen vergeten, oftewel; wees een pionier en ga met zo min mogelijk en schrijf dan op wat je allemaal mist. ;)
|
Gordijnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
stofzuiger..vliegenmepper whaha
|
Gereedschap! Hamer en een schroeverdraaierset! Dan kan je gelijk de boel verbouwen en een schilderijtje ophangen!
|
Alles wat hier genoemd is heb ik al in bezit, behalve dan een frietuurpan. ;)
De frietpan die ik had is gesneuveld, maar er komt een nieuwe! :p |
Ik heb geen frituur en mis hem ook echt niet. 'k Vind het enge dingen (heb vaak verhalen gehoord van vlam-in-de-pan, student dood, heb het ook van dichtbij meegemaakt bij het huis van mijn zus, een van haar huisgenoten is énorm verbrand geraakt en vervolgens overleden door zo'n onding) én ik vind het gewoon niet lekker om zelf m'n frieten enzo te bakken, een goede snackbar kan het veel beter.
|
Citaat:
wel regelmatig het vet verversen, en niet aan laten staan als je er geen zicht op hebt. in het geval van een brandende frituurpan, met je hittebestendige ovenwanten - die heb je uiteraard wel in huis ;) - oppakken en buiten op de tegels neerzetten en uit laten branden. (Dat hielp bij mijn vorige frituurpan). Wat dat betreft kun je beter geen frituurpan nemen als je geen uitgang direct naar buiten hebt, zoals helaas bij veel studentenkamers het geval is. overigens wel heel erg vervelend (sorry, dat dekt de lading niet, maar ik kan geen beter woord verzinnen) van die huisgenoot. |
Als je er goed mee om gaat, gaat 't inderdaad prima. Maar veel mensen schieten in paniek wanneer en vlammen uit zo'n ding komen pakken dan water... Ik zie mezelf daar ook voor aan, en ik heb helemaal geen fatsoenlijke, snelle weg naar buiten (met een brandende frituurpan een wenteltrap af lijkt me niets) dus ik ga er niet voor.
|
vriezer? altijd handig om brood en zooi als soep, overgebleven macaroni enz in te mikken (en gewoon ijs natuurlijk :p )
rookmelder? brandblusser/deken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47. |