![]() |
China, rondreis of ??
Mijn vader betaalt als ik klaar ben met de havo een reis naar waar ik maar wil! Hoe mooi is dat dan :D
Nu zat ik dus te denken aan china. Kan me daar nog verder in martial arts verdiepen en chinees leren. Toch kost dit wel erg veel moeite en een rondreis met zn 2en in de auto of met de trein is ook niet weg. Europa doorreizen ofzo. Of misschien iemand een ander idee? |
kijk eens verder dan je neus lang is!
verre bestemmingen en daar staat vanalles over china |
Citaat:
Ik zou naar istanbul gaan, vanaf daar naar teheran, iran, daarna naar kazachstan, dan naar china en dan richting Hong Kong en vanaf daar de vliegtuig naar huis nemen. |
Vergeet niet dat je in China veel met de staat moet doen, dat veel geregeld is en dat chinezen amper engels spreken ...
|
Rondreizen zal sowieso lastig worden.. voor zover ik weet heeft China een visum regeling waarbij je ruim vantevoren moet doorgeven exact op welke dag je in welke plaats bent, inclusief verblijfsadres. Rondreizen op eigen houtje zit er dan ook niet in denk ik.. (maar wellicht klets ik maar uit m'n nek)
Daarbij sluit ik me aan bij de eerdere commentaren: in China (vooral buiten de grote steden) zul je te maken krijgen met enorme taalproblemen waardoor het rondreizen toch wel lastig wordt.. simpel voorbeeld: weet jij hoe 'hotel' of 'jeugdherberg' geschreven worden in het Chinees? Om over andere borden maar te zwijgen.. (plaatsnamen bijvoorbeeld.. of het verschil tussen 'sneltrein'en 'stoptrein' als je met de trein het land door zou willen) Over de martial arts: de meeste scholen zijn vrij klein, en daardoor Uberhaupt al lastig te vinden. De gouden gids helpt ook niet echt, tenzij je Chinees zou kunnen lezen.. daarbij werken veel van die scholen op community niveau waarbij nieuwe leden van buitenaf alleen geaccepteerd worden als ze worden geintroduceerd door bestaande leden.. verder heb je hier natuurlijk ook de gebruikelijke taalproblemen.. In de grotere steden heb je wel een groot aantal verwesterde scholen waar vooral les gegeven wordt in Wing Chun kung-fu en natuurlijk Tai Chi. Zeker in Beijing en Shanghai zou het niet lastig moeten zijn om een engelstalige les te vinden.. |
Die hoge eisen in martial arts vind ik juist zo (y) aan china. Ik denk dat ik inderdaad het beste in 1 grote stad kan verblijven en daar dan kan trainen bij verschillende scholen ofzo. En dan misschien engelse les geven voor de kosten. Denk namelijk wel dat dat een stuk duurder is. Ik zou eigenlijk iemand moeten vinden die er al eens is geweest, chinees spreekt en goede plaatsen weet. Zou het een heeel stuk makkelijker maken.. Misschien kom ik nog wel iemand tegen..
|
Citaat:
|
Ik ben bang dat je het allemaal iets te simpel ziet.
|
Volgens mij kun je beter zoiets doen en als het naar meer smaakt later zelf iets uitstippelen
http://www.kilroytravels.nl/Azi%c3%a...ture+tours.htm http://www.kilroytravels.nl/Azi%c3%a...ture+tours.htm http://www.koningaap.nl/www/index.ph...eiscode=GRKCSD http://www.koningaap.nl/www/index.ph...eiscode=GRKCJH Koning Aap heeft nog meer, maar dat moet je zelf maar even bekijken. |
japan (y) (y) (y)
|
Ja, zo'n geregelde rondreis is natuurlijk altijd beter voor zo'n 1e keer naar china, maar ben bang dat ik dan niet veel van de martial arts mee zal krijgen ;). Oja, japans is makkelijker maar ik wil toch echt naar china.
|
Citaat:
ik vrees dat je het alleen helemaal niet mee zal krijgen of toch moeilijk je ziet het allemaal te makkelijk, in de meeste landen spreken ze in de steden ietwat engels, in china amper ... en vergeet het monopolie van de staat ook niet. Chinees leren? een basisschoolstudent moet op zen 12e 3000 karakters kennen, elk karakter was dacht ik een lettergreep of woord, ik zie je niet in een jaar chinees leren (en alsook dat ze je ginder zullen verstaan) |
Citaat:
|
Citaat:
Zelf ga ik aankomende zomervakantie naar taiwan voor de martial arts. Je kan martial arts in china vergeten, tenzij het een school is die gericht is op buitenlanders. Ik ga zelf dus 6 weken taekwondo trainen in taiwan, maar dat is alleen maar mogelijk omdat ik chinees kan praten. En als je dan toch besluit om te gaan heb je zeker weten een gids nodig. Als blank wordt je helemaal dood opgelicht. Veel plezier joh. Ik zou amerika kiezen. Citaat:
|
Ik zou naar Tobago gaan, lijkt me veel leuker dan China. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waar wil hje naartoe en dan daar naartoe gaan
|
Citaat:
Citaat:
|
china is tof. veel geregel, dat zeker maar echt de moeite waard.
ik zit er nu, in Nanchang om precies te zijn, ik werk hier op de universiteit, en hoewel de stad smerig is en ik echt geen woord chinees spreek heb ik daardoor nog geen enkel probleem ondervonden. waar je op moet rekenen is dat chinezen hier wat laks zijn en dus kan het soms even duren voordat je iets geregeld krijgt(mijn internet bijvoorbeeld) maar bij rondreizen heb je daar geen last van, zo schijnt. chinees leren : succes vriend. haha. voor ik hierheen kwam heb ik lessen gevolgd, en hier doe ik wel onwijs mn best, maar het punt met chinees is dat je in iedere stad een ander chinees hebt, en wanneer jij dan eindelijk iets kunt zeggen, verstaat geen mens je. maar voor zover ik weet heeft iedere middel-tot grote stad wel een universiteit waar je als buitenlander ook een cursus chinees(mandarijn of kantonees ligt eraan waar je bent) kunt volgen. maar toch... china is aan te raden...maar niet de enige plek op de wereld, denk goed na voor je op reis gaat, er zijn zoveel toffe plekken op de wereld!! |
Citaat:
|
Onze Joep (je weet wel, de zakenman met zuid-amerkaanse handelswijze) heeft anders wel een schittertend mooi villa-park in Nanchang!
|
Citaat:
ben je er zelf wel eens geweest? :) |
evengoed heeft ie wel een punt , zolang je in de grote steden zit is het geen probleem maar op het moment dat je het platteland opzoekt wordt het allemaal toch wel wat lastiger.
|
Citaat:
|
dat is ook zeker waar , het kan alleen wat tricky zijn soms
|
Ga volgende week (oa. Beijing, Shanghai, Xi'an) en kan niet wachten :cool:
|
Citaat:
Goed, je praat nu alleen over shanghai. Een van de meest welvarende steden van van China. Ik doelde meer op China in het algemeen. Van stad naar stad en naar het platteland. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |