Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Geldgebrek (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1464963)

muisjeisthuis 28-08-2006 18:50

Geldgebrek

Ik ben een tijdje geleden op kamers gegaan en kamp met een chronisch geldgebrek. Nu probeer ik zo snel mogelijk aan geld te komen. De volgende dingen heb ik al gedaan of wil ik nog gaan doen om aan geld te komen:

- Geld aanvragen bij IB-groep (argh, frustratie, heb nog niets ontvangen)

- Pasje aanvragen van een rekening waar ik nog wat op had staan maar die ik niet gebruikte.

- Oude meubeltjes verkopen via marktplaats.

- Inschrijven bij uitzendbureau.

- Zo min mogelijk uitgeven.

Hebben jullie nog tips?

T_ID 28-08-2006 18:52

Al geïnformeerd bij de gemeente wat die aan speciale uitkeringen, kortingen e.d. voor je kunnen doen?

Leonoor 28-08-2006 18:55

Eens bij het uitzendbureau informeren of ze al wat hebben, winkels binnen stappen om te vragen of ze nog mensen nodig hebben, open sollicitaties sturen naar bedrijven waar je wel zou willen weten, de IB-groep bellen om te informeren of het al opschiet.

muisjeisthuis 28-08-2006 18:55

Citaat:

T_ID schreef op 28-08-2006 @ 19:52 :
Al geïnformeerd bij de gemeente wat die aan speciale uitkeringen, kortingen e.d. voor je kunnen doen?
Mh, nee, zouden die er zijn dan?

Ik doe VWO en krijg al geld van de IB-groep (tenminste dat zou ik moeten krijgen). Huursubsidie zal ik wel niet krijgen, ik woon immers gewoon op kamers.

Wat denk je dat ik zou kunnen krijgen?

muisjeisthuis 28-08-2006 18:58

Citaat:

Leonoor schreef op 28-08-2006 @ 19:55 :
de IB-groep bellen om te informeren of het al opschiet.
Word wel een beetje moe van de IBG. Ik had een formulier ingevuld en dat opgestuurd om de tegemoetkoming scholieren aan te vragen. Toen ik na een maand nog geen bericht of geld had ontvangen heb ik ze gebeld, maar ik kreeg een of andere computer aan de lijn. Dus toen stuurde ik ze maar een mailtje, in het mailtje dat ik terugkreeg werd ik doorverwezen naar het formulier dat ik al opgestuurd had terwijl ik duidelijk uit had gelegd dat ik die al verzonden had. Morgen dus nog maar eens bellen....

T_ID 28-08-2006 19:03

Citaat:

muisjeisthuis schreef op 28-08-2006 @ 19:55 :
Mh, nee, zouden die er zijn dan?

Ik doe VWO en krijg al geld van de IB-groep (tenminste dat zou ik moeten krijgen). Huursubsidie zal ik wel niet krijgen, ik woon immers gewoon op kamers.

Wat denk je dat ik zou kunnen krijgen?

Het idee 'dat je dat toch niet kan krijgen' is juist de reden dat veel mensen inkomsten mis lopen. Sowieso heeft de gemeente regelingen voor speciale bijstand voor mensen die het qua inkomen echt niet trekken. Gewoon gaan vragen, ze helpen je vanzelf verder.

De IB groep is overigens niet zo snel. Reken op maanden verwerkingstijd voor een enkel formuliertje, dus vanuit die hoek hoef je maar weinig steun te verwachten.

Leonoor 28-08-2006 19:06

Citaat:

muisjeisthuis schreef op 28-08-2006 @ 19:58 :
Word wel een beetje moe van de IBG.
Wie niet? :o

Ndimension 28-08-2006 20:10

- Naar de bank gaan voor een lening/rood staan.
- Werken.

**SoMeOne 28-08-2006 21:46

- Stoppen met roken
- Eten kopen wat in de aanbieding is, en eten samen met je huisgenoten
- Met de fiets gaan ipv met de bus
- Minder tussendoortjes kopen/lunchen in de stad maar van thuis meenemen
- Meer werken
- Onnodige schoolboeken niet aanschaffen, maar kopieren
- Mobiele telefoon wegdoen (het is even afkicken maar na een tijdje weet je niet anders)

Nona 28-08-2006 21:57

Citaat:

Ndimension schreef op 28-08-2006 @ 21:10 :
- Naar de bank gaan voor een lening/rood staan.

Jij hebt niet goed naar Oprah gekeken. :p

Precies bijhouden wat erin komt en waar je het aan uitgeeft, dan zie je beter waar je kunt bezuinigen.

muisjeisthuis 29-08-2006 14:05

Bedankt voor alle tips!
Alleen krijg ik nu alleen tips om geld te besparen? Hebben jullie ook tips om snel geld te verdienen?
Ik had al bedacht dat ik maar eens langs opa en oma moest met m'n cijferlijst...... :bloos: :D

juno 29-08-2006 14:14

Je kunt op hele korte termijn aan de slag in de gezinszorg, schoonmaken bij ouden van dagen, ( Heb je er in een klap heel veel opa's en oma's bij)

Je kunt ook reageren op zo'n kaartje in de supermarkt waarin om een werkster of een oppas gevraagd wordt. Of je hangt er zelf eentje op.

Anneka 29-08-2006 15:29

Werken in de thuiszorg verdiend goed. Je kan het beste als je snel geld nodig hebt in het plaatselijke krantje kijken waar oudere mensen een hulp zoeken voor bjivoorbeeld 3 uur in de week. Het is dan helemaal niet gek om een euro of 6/7 per uur te vragen. Als je nagaat dat ouderen ook veel betalen als ze een 'echte' werkster in huis nemen.

Sarah 29-08-2006 15:36

Als je je inschrijft bij uitzendbureaus en zegt dat je al het werk wil doen en dat je 'flexibel beschikbaar' bent (dus: ze mogen je niet fulltime inzetten, maar wel altijd oproepen), dan krijg je vaak elke week wel een aanbod om een hele of halve dag ergens te werken. Daar verdien je dan niet veel mee, maar het is toch weer 20 à 50 euro.

Balance 29-08-2006 20:36

Heb je je alleen ingeschreven bij het uitzendbureau of zit je er ook actief achteraan? Hou zelf hun vacaturesite bij en bel geregeld of er al wat is. Anders word je zo vergeten.

Mr.Hypert€xt 30-08-2006 20:21

Niet bij een uitzendbureau gaan. Ga zoiets als thuishulp doen, dat verdient beter. Telemarketing is ook een goede.

Bespaar op de dingen die je niet nodig hebt. Als je drinkt of rookt kan je dat het beste als eerste schrappen.

Ga nu vast wuppies verzamelen en verkoop ze tegen woekerprijzen bij het volgende wk

Magican 31-08-2006 13:22

Citaat:

muisjeisthuis schreef op 28-08-2006 @ 19:55 :
Ik doe VWO en krijg al geld van de IB-groep (tenminste dat zou ik moeten krijgen).
Jij doet vwo en daarvoor ga je op kamers?

muisjeisthuis 31-08-2006 13:23

Citaat:

Magican schreef op 31-08-2006 @ 14:22 :
Jij doet vwo en daarvoor ga je op kamers?
langverhaal

paultjuhhhh 31-08-2006 21:27

Waar woon je?
Anders weet ik misschien wel wat voor je. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.