Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [PC] Probleempje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1464969)

Kenjirro 28-08-2006 18:53

[PC] Probleempje
 
Mijn PC crasht steeds. Dan start hij opnieuw op, krijg ik een melding dat windows gerecovered is van een ernstige fout en of ik een rapport wil sturen. Ik doe dat, en krijg dan het volgende bericht:

De fout wordt veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma

Hartelijk dank dat u dit foutenrapport naar Microsoft hebt verzonden.

Samenvatting foutenrapport

Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen

Informatie over deze fout

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Volgende stappen

Wij hebben uw foutenrapport geanalyseerd en op dit moment kunnen we de exacte oorzaak van de fout niet vaststellen. Microsoft zet de analyse van dit foutenrapport echter voort om vast te stellen wat de specifieke oorzaak van de fout is. Als we de oorzaak kunnen vinden en corrigeren, en u nogmaals met hetzelfde probleem te maken krijgt, ontvangt u een bijgewerkte respons met instructies voor het oplossen van het probleem.


Heel leuk en aardig, maar wat kan ik doen? Naar mijn weten zou alle hardware het goed moeten doen. Alvast bedankt

Dittrich 28-08-2006 19:02

Even naar Configuratiescherm > Systeem gaan, daar naar de tab "Geavanceerd", dan naar "Opstart- en Herstelinstellingen" en de optie "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.
Daarna de stopcode opschrijven en hier posten wanneer het weer gebeurt, dan kunnen we gerichter verder zoeken naar de oorzaak.

Kenjirro 28-08-2006 19:06

Citaat:

vlep`un schreef op 28-08-2006 @ 20:02 :
Even naar Configuratiescherm > Systeem gaan, daar naar de tab "Geavanceerd", dan naar "Opstart- en Herstelinstellingen" en de optie "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.
Daarna de stopcode opschrijven en hier posten wanneer het weer gebeurt, dan kunnen we gerichter verder zoeken naar de oorzaak.

Oke, ik heb het gedaan en bedankt alvast :)

Kenjirro 28-08-2006 20:29

Hoi er staat

driver_irql_not_less_or_equal

***STOP: 0x000000D1 (0xB9327860, 0x00000002, 0x00000000, 0xF678CB54)

***wlanUIG.sys Adress, F678CB54 base at F6761000, DateStamp 40acf1d6

please help me :(

M@rco 28-08-2006 20:40

Met Google kom ik o.a. dit tegen:

http://pctips.ustilago.org/node/114

Heb je toevallig Wanadoo en zo'n USB stick? Zo ja, dan is het misschien tijd om naar een PCI WLAN kaartje te gaan kijken, of iig iets wat wel fatsoenlijk werkt.

Kenjirro 28-08-2006 20:44

Citaat:

M@rco schreef op 28-08-2006 @ 21:40 :
Met Google kom ik o.a. dit tegen:

http://pctips.ustilago.org/node/114

Heb je toevallig Wanadoo en zo'n USB stick? Zo ja, dan is het misschien tijd om naar een PCI WLAN kaartje te gaan kijken, of iig iets wat wel fatsoenlijk werkt.

Mja, dat heb ik wel. Maar ik heb nu al een jaar internet van wanadoo, en dit kwam me eerder niet voor. Misschien kan ik beter de usb stick laten vervangen oid

M@rco 28-08-2006 21:06

Ja dat kan ook, of op zoek gaan naar een nieuwere driver, of gewoon de driver opnieuw installeren. Hoe dan ook, dat is waar het probleem ligt :)

Kenjirro 28-08-2006 21:26

Citaat:

M@rco schreef op 28-08-2006 @ 22:06 :
Ja dat kan ook, of op zoek gaan naar een nieuwere driver, of gewoon de driver opnieuw installeren. Hoe dan ook, dat is waar het probleem ligt :)
Ah oke :)

Bedankt!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.