![]() |
[TEKENING] Maroon 5
Tadaa.
http://img81.imageshack.us/img81/9305/maroonfivexs4.png Ik ben er nogal een tijd mee bezig geweest, en ik ben op zich wel tevreden over het resultaat. Alleen kloppen de gezichten hier en daar niet helemaal, maar dan weet ik weer niet precies waar het probleem zit. Als jij het kan vinden, zeg het dan alsjeblieft, zodat ik er wat aan kan doen! Voorbeeld: Zoals gewoonlijk, opbouwende kritiek welkom! |
best goed gedaan (y)
maar wat me opvalt: de maten en plaats van de ogen. soms te klein soms te groot en de plaats in de gezichten is "apart" ;) De 2e van links lijkt door zijn ogen een beetje vrouwelijk. |
hey ik vind hem ook best goed (y) het is idd wat Rooster zegt: de verhoudingen met name in het gezicht kloppen niet. Die gast het meest rechts lijkt erg goed, maar op jouw tekening lijken zijn ogen bijvoorbeeld groter. Ook zijn hand is erg groot; in het algemeen is je hand even groot als je gezicht.
De gast het 2e van links heeft op jouw tekening niet zo'n 'hangmond' als op de foto. Ik vind die hand van de linkste erg goed gedaan! :) zijn linkeroog is dan weer wat minden. Ik denk dat je het beste met afstand van je tekening moet gaan vergelijken, wat klopt er en wat niet? Nogmaals, je bent vooruit gegaan! |
Dank voor de kritiek :)
Ik zal er zo nog 'ns goed naar kijken en vergelijken en verbeteren. :) |
Bekijk je tekening eens in de spiegel: dan zie je wat er niet klopt.
Ogen zijn inderdaad niet goed geplaatst. De handen die op de hoofden rusten zijn ook niet goed in volume. |
Heel gaaf om te zien hoe je steeds beter wordt.
Kritiekpuntje, ik zie dat je al een beetje contrast er in gooit, met name bij de ogen en de mond, en dat is goed. Echter, je doet dat wel heel angstig. Dat is ook wel begrijpelijk, iedereen heeft in het begin de neiging om alles een beetje vlak te houden, echt met veel donkerder of lichter werken is lastig omdat je al snel het idee hebt dat het teveel opvalt, te extreem is. Maar meer contrast maakt je tekening realistischer, sprekender en ook interessanter om naar te kijken. Specifiek voorbeeld: De schaduw boven de ogen van dat middelste jong, die is heel goed. Maar de schaduw in de plooien van zijn jas is dan weer veel lichter, net als de schaduw in andere plooien van hun kleren. Probeer dat ook eens donkerder te maken. Ook de 'achterste' schouders oid, bijvoorbeeld bij die tweede van rechts, zijn ene schouder is geplaatst achter dat middelste joch. Daarom moet het daar donkerder dan de rest, want daar valt minder licht op. Zelfde geldt voor hun haar, meer contrast er in, je ziet bijvoorbeeld niet welke van de groep blond zijn en welke donker haar hebben. (Tenzij je de foto hebt gezien of de band kent. ;) Maar dat telt niet.) Overige punten van kritiek, afgezien van wat al genoemd is, het ene oog van het meisje is veel donkerder dan de andere. Sommige handen zijn goed gelukt, maar met name de 'bovenste' twee en de meest rechter hand die op de tekening staat, die kloppen niet helemaal. Maar goed, handen zijn dan ook vrij lastig. De kraag van die middelste jongen lijkt over te lopen in zijn shirt. Om de kraag moet het donkerder zijn, want daar werpt de kraag schaduw op. Nouja, tot zo ver, afgezien van de details en het gebruik van contrast, ja, gewoon goed. |
Citaat:
(die tweede van links is overigens ook 'n vent, maar die's niet zo goed gelukt, geloof ik :o ) |
Citaat:
|
Ik kom hier nooit, en weet ook niks van tekenen af enzo, dus waarschijnlijk heb je er niet veel aan als ik zeg:
WOW :eek: Jij kan tekenen zeg! Echt goed. :) Oke. Dat was het. |
Knap hoor...!
Natuurlijk een paar - bovengenoemde - foutjes, maar zeker niet onaardig. Als ik je nog wel een kleine tip mag geven; gebruik niet té zachte potloden. Je kunt het beste een beetje extra accentueren met verschillende soorten potlood. Je hebt nu hele zachte potloden gebruikt (2b?), als ik jou was zou ik wat variatie brengen en ook richting de wat hardere poloden gaan. Grtjs! |
Ik heb zelfs voor veel dingen 4-6b gebruikt. Maar ik ben al druk bezig met verbeteren, en dingen die dan erg vaag zijn geworden met die zachte potloden accentueren etc. Dank je wel voor de tips :)
|
Beter juist met de iets hardere potloden accentueren! Dan komt het er sterker uit.
|
Jij wordt serieus beter(y)
Even niets aan toe te voegen. |
Hahahah ik wíst gewoon dat dit een tekening van Cherry zou zijn toen ik de titel las, en inderdaad :D :cool: .
Mooi gedaan (y) |
hahahaha die baard van die kerel.
Verder zie ik vooruitgang ga zo door (y) |
Wauw, heel erg knap om de positie van die mannen goed op papier te krijgen !! verder sluit ik me aan bij 'kritiek' wat vooraan al is geweest, met ee nte zachte potlood getekend..
ookal geeft dat wel een mooi effect met de kleding, ga ik zelf ook maar is proberen bij kleding ;) Vind hem erg mooi in ieder geval !! |
En weer bedankt voor de kritiek ^^
Ik moet alleen nog het oog van de 2de van links verbeteren, dat is nu een beetje freaky, maar als dat gedaan is zal ik het verbeterde stuk uploaden. Deal? Mooi. :) |
Citaat:
En 'met een te zacht potlood getekend' is ook wat flauw om te zeggen he, de meeste kunstenaars die fo' real met potlood werken, gebruiken verschillende hardheden door elkaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt idd met teveel zachte potloden gewerkt. Dat neemt echter niet weg dat het resultaat geweldig is. Maar het had mooier geweest om het met hardere potloden te accentueren. That's all. Maar ik vind het absoluut niet slecht! Grtjs! |
En dan nu de verbeterderderde versie:
http://img205.imageshack.us/img205/6...nen0003lk2.jpg Ik heb - geprobeerd met meer contrast te werken - Met harde potloden de vage dingen geaccentueerd - Het oog van de tweede van links wat verschoven en zijn stoppelbaard duidelijker gemaakt zodat duidelijker is dat dat ook een man is. :) En kritiek is nog altijd welkom. :) |
zeker beter (y)
|
Ik vind vooral de kleding heel mooi geworden(y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50. |