![]() |
vraag over weegschaal...
Vanochtend woog ik ineens minder en mijn moeder viel dat ook al op, dat ze minder woog...
Weet iemand misschien of een weegschaal zodanig kapot kan zijn dat die een paar kilo minder aangeeft? Eerst deed 'ie het wel goed...Kan het misschien zijn dat die doordat die ouder word ineens minder aan gaat geven? Ben namelijk heel bang dat ik heel veel aangekomen ben, maar de weegschaal dat niet aangeeft :( |
Dat kan ja. Dus een nieuwe kopen;)
|
Weeg je je normaal misschien 's avonds? Tussen 's avonds en 's ochtends kan ook een verschil zitten.
|
weeg me altijd s'ochtends en altijd op dezelfde tijd...
Voel me zo dik en ben zo bang dat die weegschaal het verkeerde aangeeft :( maar mijn ma wil geen nieuwe kopen, want ze is vanmiddag al naar die winkel geweest en die vrouw is erop gaan staan en die zij dat het bij haar klopte...(maar hoe kan ze dat nou zo zeker weten! :( Het was s'middags, dus gegeten en gedronken en met kleren aan) |
Het kan ook gewoon zo zijn dat jullie allebei voordat jullie erop sprongen toevallig jullie excramenten geloosd hadden en hierdoor gewicht zijn kwijtgeraakt.
Voor een goede meting moet je je 's ochtends meten, voordat je eet, maar nadat je naar de wc bent gegaan en gepoept hebt. |
Citaat:
|
Offfff je bent natuurlijk gewoon afgevallen, en je moeder ook. Kan ook toch?
Er zijn trouwens wel meer dingen waar je aan kunt merken of je ineens, ondanks een liegende weegschaal, kunt merken dat je moddervet bent geworden. De spiegel, je kleding, opmerkingen van anderen. Waarom meteen van het slechtste uitgaan? |
Als je je weegschaal op een badmat, handdoek of een andere zachte ondergrond hebt staan dan geeft ie een lager gewicht aan dan wanneer je op een gewone, harde vloer staat.
|
Wat is het probleem eigenlijk? Het is toch goed voor het zelfvertrouwen als blijkt dat je lichter bent dan voorheen? (Ookal is dit misschien niet zo).
|
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: jullie zijn gewoon afgevallen (y) en vertrouw je het niet, koop je een nieuwe. |
Citaat:
|
kennlijke zie je het veschil niet aan jezelf en zit het tussen je oren... laat lekker de weegschaal weg, kun je er meteen aan wennen dat je je niet elke dag meer weegt...
|
Weeg sowieso altijd s'ochtends voordat je gaat ontbijten en nadat je een bezoek hebt gebracht aan het toilet. Dat is je gewicht.
|
Hou gewoon op met dat geweeg als je er zo gek van wordt :|
Iedere ochtend wegen geeft geen goed beeld, je schommelt gewoon heel erg. Als je bij wil houden of je afvalt, weeg je dan eens per week ofzo en maak er een grafiekje van. |
Citaat:
|
eigenijk zijn die weegschalen gewoon niet te vertrouwen... (n)
als ik de weegschaal 2 meter verder zet dan normaal geeft ie (standaard) 5 ons minder aan! En als ik er 3 keer achterelkaar op ga geeft hij ook 3 keer wat anders aan.... :( Echt om gek van te worden! Die dingen zijn gewoon niet te vertrouwen.... Conclusie: ik moet niet meer zoveel waarde hechten aan dat getal op de weegschaal...(makkelijker gezegt dan gedaan...) |
Het beste is nog om dat ding helemaal de deur uit te gooien, maar dat is moeilijk, ik weet het...
|
Bij ons was het de batterij die slechter werd. Het ene moment woog ik nog 45kg, omdat ik dat erg weinig vond ging ik er nog een keer op staan. Toen gaf die 37kg oid aan. Mijn broer had precies hetzelfde dus hadden we de batterijen vervangen. Daarna deed de weegschaal het weer gewoon. :p
|
toch een nieuwe gekocht :o dus we zullen zien morgen...
Vandaag was ik echt compleet in paniek, in huilen uitgebarsten, op de fiets gestapt en naar de apotheek geweest, daar op de weegschaal gegaan, maar die was zo onprecies als het maar kan. Dus s'middags een nieuwe gaan kopen... geeft wel weer aan hoe belangrijk (TE belangrijk) een weegschaal voor mij is :( :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Of je dikker wordt merk je aan kleren die niet meer passen, niet aan een weegschaal.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |