![]() |
Mijn kamer stinkt naar kat, hoe los ik dit op?
Ik ben naar een andere kamer verhuisd en deze stinkt naar kat. Ik heb de muren gewassen en geverfd, de wastafel is "ontkat" (haren uit de civon gevist), alleen is de vloerbedekking nu (denk ik) nog de oorzaak van de vieze kattengeur.
Hoe krijg ik die uit de vloerbedekking? Het is gewoon tapijt oid. |
stomen.
Of weggooien :p |
Stomen: hele kamer leegruimen terwijl ik in een zolderkamer woon = heel veel werk. Is er niet een andere oplossing?
Ik ben arm student, nieuwe vloerbedekking is geen optie. |
Ken je niet misschien iemand die zo'n apparaat heeft?
Gewoon zo'n (klein?) stoomapparaat waar je ook behang mee af kan stomen enzo, dan kun je gewoon als een stofzuiger je tapijt stomen, hoeft niet alles leeg: op de plek waar iets staat kan je kat immers ook niet komen. Dat weggooien was ook niet echt heel serieus bedoeld. ;) Misschien kun je eh, zo'n geurspray proberen ofzo? |
Helaas ken ik niemand met zo'n stoomding, maar ik zal eens googlen naar bedrijven hier in de buurt die ze misschien verhuren. :)
Ik zal morgen eens rondvragen naar die geurdingen, of dat alleen maar tijdelijk werkt. (ik denk het.) |
Je kan ook proberen of je je vloerbedekking gewoon zeg maar zelf kan boenen met een lekker frisruikend sopje.
Heb ik ook wel vaker gedaan. Hangt er wel vanaf wat voor vloerbedekking je hebt. |
Cheapass cheapo tapijt, geen idee of dat het houdt.
|
Geur camoufleren met veel wierook. (y)
|
Ik wil de geur weghebben, niet camoufleren. (er staat wierrook naast me. :o)
|
Citaat:
|
De eigenaar van mijn oude studentenkamer die "shampoode" de vloer altijd na wisseling van huurder.
Geen idee hoe het werkt of hoe duur het is, maar misschien kun je zoiets navragen :) |
Shamporol oid, heet dat geloof ik (zo spreek je het, dacht ik, iig uit). Geen idee hoe duur dat is. Ik weet wel dat als je daar eenmaal aan begint, je dat regelmatig moet doen (het haalt nl het 'beschermlaagje' van het tapijt en daardoor wordt het sneller vies).
|
de strijkbout erop, veel water in het strijkijzer doen en dan laten stomen?
ik zou het anders ook niet weten.. |
Citaat:
|
Probeer het anders eens te wassen met biotex.
|
Oust?
|
Vandaag ga ik de vloerbedekking wassen met water + azijn, dat schijnt een beetje te helpen. Ook ga ik naar de gamma bellen om te vragen of ze daar een stoomding te huur hebben, als ze dat daar niet hebben, zoek ik verder. :)
Vaporesse/febrese probeer ik daarna, maar ik denk niet dat het lukt, de haren van dat kattenbeest zitten echt goed *in* de vloerbedekking :s |
Of je neemt gewoon weer een lieve kat, dan ruik je het ook niet:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je met al deze middeltjes en moeite je vloerbedekking schoon wilt krijgen ben je waarschijnlijk meer geld en tijd kwijt dan je met een dagje werken via een uitzendbureau zou verdienen. Of het gaat lukken is nog maar de vraag. Dierenluchtjes zijn zeer hardnekkig.
Voor dat geld kun je ook een lapje vloerbedekking bij Leenbakker of Kwantum kopen, dan ben je gegarandeerd van die lucht af. Voor een studentenkamer heb je maar zo'n klein stukje nodig dat je het makkelijk op de fiets kunt gaan halen. |
Citaat:
Ik had een stuk wat echt niet te tillen was voor 19m2. |
Oh, maar ik kocht altijd het allergoedkoopste dunste tapijtje, en mijn kamer was geen 19 (!!!) vierkante meter.
|
je kunt altijd met z'n tweeën gaan (=samen tillen) en met de bus naar huis, lukt ook met boekenkasten :p
|
Kattenstank :nono: :(
Ik zou verhuizen als ik jou was. Wil wil er nou 'n huis dat eerst 'ontkat' moet worden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11. |