![]() |
Welk boek lees je nu? Deel XVI
Dus, gaat U verder!
|
Ik heb The Number Of The Beast van Heinlein opgegeven. Het is gewoon een te kloterig boek en na drie weken was ik pas op 228 van de 555 bladzijden, zonder er ook maar een beetje plezier aan gehad te hebben.
Straks ga ik beginnen in Down There van Joris-Karl Huysmans, wiens achternaam grappig genoeg uitgesproken wordt als 'Swiesmáhns'. De uitgave die ik hiervan heb behoort tot Bladiebla's 'Library of the Occult' en wordt aangeduid als een satanistisch boek. Boe! Ik denk eigenlijk dat het gewoon een boek is over decadent Frankrijk dat worstelt met fin-de-siécle-gevoelens rond het einde van de negentiende eeuw en natuurlijk het onderzoek van de hoofdpersoon naar de figuur van Gilles de Rais. Als die laatste naam je niets zegt, is hij wel even een Google/Wiki waard. LUH-3417 |
Ik ben nu bezig in "grunberg om de wereld".
|
Ik heb net Het meisje dat hield van Tom Gordon - Stephen King uit. En ik ben nog steeds bezig in De terugkeer van de koning.
|
Joe Speedboot (y)
|
Carlos Ruiz Zafon - De schaduw van de wind
Ik ben ongeveer halverwege, en ik zit er wel heel erg in. (y) voor dat boek, want dat gebeurt me niet zo vaak meer. |
Fatherland - Robert Harris (met zijn geweldige cover ^^
http://www.englishbooks.pl/pliki_upl...fatherland.jpg ) En Fear and Loathing in Las Vegas - Hunter S. Thompson. Ik hoor de hele tijd de stem van Johnny Depp bij alles wat ik lees. Beide in het Engels overigens, jaren geleden dat ik daar nog zin voor heb gemaakt. |
Obasan van ehm, Joy nog-wat. Gaat over Japanners in Canada in de Tweede Wereldoorlog. Erg confronterend, ze raakten al hun bezit kwijt en werden in concentratie kampen ver van de kust gestopt, en na de oorlog moesten ze helemaal overnieuw beginnen... Bizar dat ze in Canada wel zo spastisch deden maar dat in Amerika niks tegen Japanners gedaan werd.
|
Tada, ik heb De terugkeer van de koning uit. En ik vond het geweldig. (y) Ik ga vandaag of morgen beginnen in De schaduw van de wind, van Carlos Ruiz Zafón. Van mijn mama gekregen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij Tolstoj zou ik nog door kunnen zetten. Het is immers Tolstoj en het staat seksy als je kunt zeggen dat je hem gelezen hebt. Jezelf door wereldliteratuur worstelen staat heel wat moediger dan moeite hebben met sciencefictionpulp. :(
LUH-3417 |
Citaat:
|
Ben nu bezig met De Graaf van Monte Cristo.. geleend van m'n vader, wel goed boek. :)
|
ben bezig met Zwarte met het witte hart.. (y)
|
Citaat:
Al is het ook wel prettig om togenakelijke wereldliteratuur zo nu en dan te lezen. Murakami (Haruki). Na 'Afuta Darku' (oftewel After Dark) ga ik maar eens betginnen aan 'de vreemdeling'van Albert Camus. IK ben beniuewd. Tolsoj wil ik ook nog steeds lezen> Vooral Oorlog en Vrede. Helaas lenen zich bij mij vooral vakanties voor dit soort dikke pillen. Dan lees ik meestal zo'n 300 tot 500 pagina's per dag. |
Nu even niks, ga denk ik de Hobbit (Engelse versie) maar herlezen.
|
Net de Engelenmaker uit, en nu begonnen aan het leven van pi.
|
Citaat:
ik was aan t lezen in Roth's complot tegen amerika maar ik kan het boek niet meer vinden. |
Citaat:
LUH-3417 |
Citaat:
De 'upwindbird chronicles'(engels) of Opwindvogel kronieken raadt ik mensen wel aan in het Nl te lezen. In de Engelstalige vertaling is namelijk geknipt. After Dark was volgens een vriend van mij wat minder, maar de mysterieuze sfeer zit er gelukkig wel goed in. Het lijkt tot nu toe alleen wat oppervlakkiger. Het is dan ook minder vanuit 1 persoon geschreven. Boeken die ik heb gelezen van Haruki murakami: Opwindvogel kronieken Eliphant vanished. Kafka on the Shore Spoetnik liefde en 'After Dark' nu dus. |
heb net jane eyre voor de zoveelste keer herlezen, en welk een sukkel me vertelde dat het niet geschreven is door een geemancipeede vrouw, toen ik een aantal jaar geleden de boeken en prullen markt was afgestruind en op een terras was gaan zitten, grmbl, blijkbaar moet hij het boek duidelijk nog een keer herlezen...
goed, ik ben nu begonnen aan de woeste hoogte, die bronte zusters ( met twee puntjes op de e ) weten van wanten... |
Nick Hornby - About A Boy.
Toch het bewijs dat Hornby boeken beter zijn dan de verfilmingen. Zoveel grappiger, je leeft meer mee en het is gewoon interessanter imo. Hiervoor las ik A Long Way Down. Een nogal maf verhaal over mensen die een band krijgen omdat ze allevier tegelijkertijd zelfmoord wilden plegen. :s |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben De vriendschap van Connie Palmen aan het lezen...maar ik vraag me ernstig af of ik dat boek niet ooit, in een heel ver verleden, al eens gelezen heb... :confused: Ik heb nog een hele zooi biebboeken liggen, dus opzich is het niet zo'n probleem als dat het geval is. ;) |
M'n legendarische ex - Mike Gayle. Het is best grappig maar wel een béétje langdradig.
|
Ik heb gisteren De oudste van Christopher Paolini (weet niet zeker of zjin achternaam zo word geschreven) uit gelezen, deel twee uit de Eragon-serie. Wel leuk, heel verslavend vooral. Hier en daar is het een beetje langdradig, dat is jammer.
Ik ben nu begonnen in Witte Oleander van Janet Fitch. Borig jaar ook al eens gelezen, en ik vind het echt een super boek. Haar schrijfstijl staat me heel erg aan. |
Fear and loathing in Las Vegas voor de 2de keer (Y)
|
net begonnen in the ground beneath her feet - Salman Rushdie
heerlijk hoe hij alles zo omslachtig beschrijft. metaforen <3 |
Even een snel vraagje tussendoor, beetje offtopic, maar ik hoop dat 't mag :) Weet iemand twee boeken die qua thema/onderwerp op elkaar lijken en dus goed, in een essay, te vergelijken zijn? Eentje moet in ieder geval onvertaald (Nederlands) zijn. Alvast bedankt :)
Ontopic: ik lees nu The Music of Chance van Paul Auster. |
De zussen van mijn dochters - Barbara Voors
Aparte titel, apart boek, maar zeker een aanrader! |
Hella S. Haasse - Heren van de thee. Hoewel de stijl vrij... afstandelijk is, ben ik zeker van plan het uit te lezen :) Het boeit.
|
Ik heb nét het Bernini Mysterie uit, nu moet ik weer iets nieuws zoeken.
|
begonnen in de odyssee, want die moet ik voor woensdag lezen. Maar nu kan ik dus Anna Karenina niet lezen (begon net interessant te worden :()
|
De Thuiskomst
door Anna Enquist |
Sophie van der Stap - Meisje met negen pruiken.
En de eerste tranen zijn al over mijn wangen gerold. :) |
Ik ben nog steeds Catch-22 aan het lezen(van Joseph Heller), het wil maar niet opschieten. :(
|
Doyle Brunson's Super System II
Erg intressant, net begonnen maar al weer wat nieuwe poker dingen geleerd :) |
Citaat:
Ik ben nu De as van mijn moeder van Frank McCourt aan het lezen. |
Ik lees "Knielen op een bed violen" van Jan Siebelink. Eindelijk. Ik vind het fantastisch (y). Als ik het uit heb, moet ik er een boekverslag over schrijven :).
|
ik heb net op bol.com de wiccaserie ontdekt. Ik heb verder nix met wicca maar het lijken mij erg goede boeken. Ze zijn er ook heel lovend over op de site. Iemand hier die boeken gelezen?
|
k heb van de week "Zwarte met het witte hart" uitgelezen.. vond goed boek (y)
en tussen door ff "Devil wears Prada" gelezen, totaaaal iets anders, maar errug leuk geschreven.. en nu ben ik Memoirs of a geisha aan het lezen... en ben van plan hierna een boek van Nagieb Mahfouz te lezen (egyptenaar die nobelprijs voor literatuur heeft gekregen, voor diegene die m niet kennen) en knielen op een bed violen moet ook nog.. waar haal k tijd vandaan zucht |
Ik was begonnen in een boek van K. Schippers, 'waar was je nou'. Ik vind het eigenlijk nooit zo prettig als dingen vaag worden verteld in de vorm van gedachten van de hoofdpersoon. Nog even zien wat ervan komt.
En verder lees ik tegenwoordig weer continu Harry Potter. Ik wil niet groot worden :). |
Citaat:
Ik heb zelf deel 1 t/m 9 (van Bol.com). Ik vind het hele leuke boeken, maar ik ben wel geinteresseerd in wicca. De boeken gaan niet heel erg daarover. Er komt wel hekserij in voor, alle gebeurtenissen hebben daarmee te maken. Maar er is ook aandacht voor de wat meer normalere dingen, zoals vriendschappen en verliefdheid. Je moet wel houden van verhalen waarin hekserij/magie in voorkomt. De meeste gebeurtenissen met magie in het boek zijn wel ongeloofwaardig. Ik vind het leuke boeken en heb ze altijd zo uit. Maja, je moet er wel van houden natuurlijk, maar dat is met alles. |
Vannacht kreeg ik ruzie met mijn computer, wat resulteerde in een checkdisk /f die tot ongeveer half drie duurde. Down There van Huysmans is dus uit. (Y)
Vanmiddag ging de ruzie verder vanwege het formatteren van dezelfde schijf en zodoende ben ik al een flink eind op weg in Solaris van Stanislaw Lem. Het is nu al een geweldig boek en ik vind het haast jammer dat ik de verfilming (die ik nu al kut vind) ervan gezien heb. Ach, ik beschouw het maar als een trailer voor het boek. (Y) Bottomline: Jezus, wat is 320 GB veel als je erop moet wachten. LUH-3417 |
Citaat:
|
Arnon Grunberg - Amuse Gueule
|
Bret Easton Ellis - Minder dan niks
"Ik weet niet zeker of Daniel in het water zit te staren of dat hij gewoon out is gegaan, maar uiteindelijk zegt hij dan: 'Hallo, Clay'." :D grappig boek. |
Citaat:
|
Memories of ice - Steven Erikson ligt op mij te wachten. Zijn boeken worden steeds dikker, maar dat is nooit erg ^_^
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |