![]() |
Aantal uren les
Hallo medescholieren ;)
Ik zit nu in havo 5 op het RSC in rotterdam en ook ik ben vandaag weer naar school geweest. Gister heb ik het rooster gekregen, wat naar mijn mening echt absoluut niet normaal is. Ik doe E&M met als keuzevak duits 2. Nou heb ik 39 uur in de week les, en sommige mensen uit mijn klas zelfs 41!!. Nou was mijn vraag of er niet een maximum aantal uren is wat je in de week kan hebben, aangezien we maar 1x per jaar een rooster krijgen, en er dus niet een volgende periode komt waar we veel minder uren hebben. Hebben jullie misschien een link, of een goede site oid om dit op te zoeken? Groeten Olaf. |
hoe lang duren jouw lesuren? :)
|
Ik heb geen idee... ik zit nu ook in havo 5 en heb intotaal 30 lesuren en 10 tussenuren. Ik heb het pakket cm met muziek en frans.. ik weet niet of dat er ook mee heeft te maken. Ik weet alleen dat je aan het aantal studielasturen moet komen wat voor een vak is 'voorgeschreven'
|
Dan ben je dus iets van 32 klokuren bezig? Dat is volgens mij vrij standaard, sommige mensen zitten er boven, anderen iets eronder. Voor vervolgopleidingen staat ook 32 uur per week.
|
Ik ben er zo opgekomen omdat iedereen uit mijn team, die ongeveer even oud zijn en de meeste ook havo of vwo doen rond de 27 uur zitten.
Maar 4x in de week tot half 5 op school en 1x tot 10 voor 3 is toch niet normaal :eek: (altijd het eerste uur, half 9, beginnen) |
Zijn dat allemaal lessen of tel je ook de tussenuren mee?
|
Dat is inclusief 3 tussenuren.
|
Citaat:
Bij ons heb je in de bovenbouw standaard 30 lessen van 50 minuten, of iig op de havo. Elke dag 6 lesuur, van kwart voor 9 tot 10 over half 3 ofzo. |
Ik vind het wel veel hoor! Op mijn school heb je alleen zoveel uur als je 4 keuzevakken hebt ofzo. Maar ik weet niet hoe lang jullie uren zijn, onze zijn 50 min.
|
Ik heb volgend jaar vier- of zesendertig uur les. Dat is al veel, geloof ik, maar daar komen misschien nog tussenuren bij.
|
Waarschijnlijk valt er niet veel aan te doen. In de Wet Voortgezet Onderwijs staat niets geschreven over het maximum aantal lesuren. Alleen het VMBO heeft een adviesurentabel waarin 32 lesuren van 50 minuten worden aangehouden als advies.
Dit is er niet (naar mijn weten) voor het VWO en voor het HAVO. Misschien kan je vragen of ze nog iets veranderen, maar dat doen ze waarschijnlijk niet. Je kan eventjes het LAKS bellen hierover (misschien kunnen ze wat), maar ik denk dat ze d'r niets mee kunnen. |
Ik zit nu ook in HAVO 5 en ik heb 28 normale lesuren + 1 mentoruur en 2 mix uren+ 6 tussenuren..
|
nl recht 7,5 uur
|
Ik heb ook E&M met biologie12, Frans2, M&O en ik ga ook nog eens mijn Camebrigdecertificaat halen( 3 uur per week).
Dit is ingeroosterd en ik kom op 28 uur. Gasten die 'alleen' M&O hebben komen op 19 of 21 (met taal). Dit is dus wel een heel verschil!! |
Citaat:
Kut voor je. |
Citaat:
Pas maar op, straks moet je gaan werken en maak je nog emer uur :eek: |
Citaat:
anders ga je je even aanstellen of zo. |
Ik vind het echt achtelijk veel! Ik heb 26 lesuren van 45 minuten... 39 is echt niet normaal...
|
Dat is echt ontzettend veel. Ik heb 23 lesuren van 40 minuten en 3 tussenuren en ik zit in 6VWO.
|
Ik vind het ook veel. Ik heb zelf met VWO 5, 32 uren van 50 minuten.
|
Ik heb 26 lesuren (50 min.) in 6 vwo. En tussendoor heb ik ook nog 5 tussenuren (geloof ik).
|
Ik zit in 5 vwo, en heb C&M. Mijn lesuren duren 50 min. en ik heb er 21, maar doordat ik ook nog biologie 2 erbij heb genomen (wat eigenlijk niet bij mijn profiel mag) heb ik er dus 23. Eigenlijk zijn dat drie extra uren maar ik kan er roostertechnisch maar 2 volgen. Ik heb 5 tussenuren, maar ook twee keer het eerste uur, een keer de eerste twee uur en een keer de eerste vier uur vrij.
Verder krijg ik in het volgende trimester ook nog (keuzevak) aardrijkskunde erbij, en volgens mij zit ik dan op 25 of 26 uur. 39 uur is echt belachelijk veel! Bij ons mag je niet eens meer dan 32 uur op school zitten geloof ik, en is het al uitzonderlijk als iemand (uit mijn jaar) 30 uur les heeft. EDIT: Het is overigens wel zo, dat je je aantal uren t/m 30 moet volmaken met studieuren, dus nu ik 23 uur les heb moet ik 7 studieuren doen. Maar aangezien 6 het maximale is wat je hoeft te doen, heb ik in totaal maar 29 uur les :p |
Klinkt idd als redelijk veel.
Ik heb 16-21 lesuren van 70 min in de week en die moet ik altijd volmaken tot 21 uren met zelfstudieuren.Al doe ik dat nooit. :D |
Maar je sluit toch ook dingen af... dus wordt het halverwege het jaar toch minder lessen. En ik weet niet of je bijv. levensbeschouwing al heb afgesloten?
|
Ik had in 6 VWO maar 20 lessen ofzo, 22 maximaal.. (1 les was 50 minuten)
|
Citaat:
Wees blij dat je om half 5 klaar bent, pauper. |
Citaat:
|
Ze moeten toch iets doen om de jongeren van de straat te houden.
|
30 lesuren 50 minuten 6 vwo
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe oud ben je eigenlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
Klinkt trouwens als een redelijk leven, als je tenminste ooit nog wel eens wat anders doet, studeert en vooral sport. |
Heb verdorie expres 3 vakken gekozen, heb ik weer maar 8 tot hooguit 11 uur les (nouja 11 x drie kwartier)
|
Hier Revius Lyceum in Doorn. (VWO 5)
N&T/N&G profiel: 16 lesuren van 75min. Hiervoor 28 van 50min. |
Citaat:
|
Rot voor jullie allemaal, en 39 uur klinkt me echt teveel.. maar ja ik heb maar 11 lessen van 50 min per week, dus mij hoor je niet klagen :p :D
|
6 gymnasium, 25 uur per week en maar 2 tussenuren..
hoe relaxed is dat 39 uur kan niet eens lijkt me zo :S |
10x 40 minuten op de hogeschool.
10 x 50 minuten op de stage. |
6VWO
19 lesuren van 45 minuten, dat maakt 12.75 uur in de week 'les' |
ik moest het afegelopen jaar om 6 uur de deur uit.
En was meestal tussen half 6 s'avonds' weer thuis. Dat is pas zielig :( :p |
Citaat:
ik vind 39 uur ook erg veel. |
Citaat:
|
wat zeur je echt
school is moet je vergelijken met een 40 urige werkweek als je daar dus onder zit moet je niet zo zeiken |
ik heb 32 uren met lessen van 50 min.
en een dag heb ik lessen van 40 min. |
Citaat:
Bij mij is het gewoon mijn eigen schuld dat ik zo veel uur heb, dus daar zeur ik verder ook niet over, maar ik vind het voor 5havo E&M erg veel. Een vriend van mij doet dat ook en die heeft echt bijna geen les. :confused: Misschien vervallen veel vakken na bepaalde tijd oid? |
Citaat:
|
Zeikerds. Kijk eens bij de gemiddelde beta-studie rond(Biologie of Scheikunde of Farmacie), daar zit iedereen van 9 tot 6 bij hoorcolleges en practica. En daartoe worden de studielasturen voor thuiswerk natuurlijk niet gerekend.
|
het is wat veel ja zeker meer dan gemiddeld aan de andere kant je gaat er ook niet dood aan
het idee van snees dat je iedere dag als een dweil thuis komt lijkt me wat overdreven dat hangt altijd nog veel meer van je persoonlijke toestand af dan van dat extra uurtje les |
Citaat:
En ik doe later geen zaak dicht want als t goed is word ik docent maar blabla dat is totaal irrelevant want het ging erom dat ik 39 uur per week aan les gewoon veel vind. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35. |