![]() |
Wraps topic.
Ik ben op zoek naar makkelijke wraps recepten met, heel belangrijk, de juiste saus en kruiden.
Recepten die ik ken: Wraps met gerookte zalm. - zalm - roomkaas - ijsbergsla - komkommer - yoghurtsaus Groentewraps in de oven. - champigons - courgette - mais - ui - creme fraiche - geraspte kaas Spinazie-feta wraps. - bladspinazie - feta - pijnboompitten - creme fraiche - teentje knoflook - chilli- of paprikapoeder Wraps met kip. - gerookte kipfilet / gemarineerde kipfilet - ijsbergsla - tomaat - komkommer - honing-mosterd dressing / yoghurt-bieslook saus. Kip salsa of mexicaans met gehakt ken ik ook maar blegh. |
Geef mij maar de ouderwetse wraps met kip, niet te versmaden zo lekker.
|
ik heb geen recepten, ik mik alles waar ik zin heb er gewoon in (y)
|
Ik koop altijd van die pakjes voor marinade en een potje hete saus.
Dan met gehakt of kip, beetje kaas en van die saus erover en schuiven maar :p Een wrap moet iets simpels zijn, daar moet je niet zo aan gaan lopen sleutelen... vind ik :o |
Ik koop vaak zo'n pak van Knorr...Mexicaans iets, omdat ik die kruiden zo lekker vind. Ipv kip gebruik ik quorn en de zure room laat ik achterwege. (Eigenlijk is zo'n pak belachelijk duur...zeker omdat ik maar 2/3 van de spullen er uit gebruik...maar goed, ik vind zo'n mixje van kruiden wel handig en het is lekker.)
|
Simpel betekent niet gelijk dat je er maar 2 ingredienten in moet doen. Simpel zijn wraps sowieso. Maar er moet wel groente in. :nono:.
|
Ik maak ze meestal gewoon uit zo'n pak. Van honig geloof ik.. Is met groentenmix, kip, kruiden en chilisaus. Vind die altijd wel lekker. Ik houd niet van kaas of room oid, wordt het te vet van.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eergisteren nog gemaakt:
Kip kruiden met kipkruiden en chilipeperpoeder, bakken en in stukjes snijden (of omgekeerd, kan allebei). 1 Ui en 2 teentjes knoflook aanstoven, 4 paprika's daarbij doen en ook aanstoven. Als ze half gaar zijn, 4 grote gepelde en in stukjes gesneden tomaten bijvoegen en eventjes laten pruttelen. Tot slot 2 blikjes witte bonen (zonder saus oid) toevoegen en laten inkoken tot de saus wat dikker wordt, bijkruiden met peper en zout en de kip er terug in gooien. Daarmee de wraps vullen, erg lekker :-) |
Citaat:
Of het vet wordt hangt af van welke soort room of kaas je gebruikt en hoe veel. Een beetje demi creme fraiche is vrijwel altijd een goede toevoeging. |
Met gehakt, sla en een pittige saus vind ik lekker. Soms een plakje kaas ertussen.
En met kip, tomaat, sla en komkommer is ook lekker. En een pikant sausje natuurlijk. |
Citaat:
|
een wrap met een curry en creme fraiche maar een curry maken is niet zo heel makkelijk en vooral niet snel
zelfgemaakt guacamole heel makkelijk met avacado, tomatensap/pitjes, citroen, zout en peper, knoflook en koriander gerookte zalm met pesto, mayonaise komkommer, tomaat en veel sla |
Ik heb laatst bij iemand een wrap gehad met daarin gekruide kip, groentemix van broccoli, wortel en nog iets ;o, tomatensaus en geraspte kaas.
|
Citaat:
ook lekker is om feta en roomkaas te mengen met olijven ofzo, en de wraps dan op te rollen en een tijdje in de koelkast te leggen, tot ze stevig worden. als je ze dan in plakjes snijdt, heb je instant borrelhapjes :) |
Wraps met gehakt en sla
- gehakt - kruidenmix (tex mex ofzo?) - saus van zelfde merk - tomaten - sla - geraspte kaas Jummie (Y) |
rundergehakt, italiaanse roerbakgroenten (uit een zakje), grofgesnipperde ui, halve tomaat in blokjes, halve paprika in blokjes, halve teen uitgeperste knoflook (of een theelepel knoflookpoeder), halve theelepel gedroogde koriander, halve theelepel djinten
of: reepjes kip, reepjes gegrillde paprika (beetje olijfolie erop, 10 minuten onder de ovengrill of 5 in een grillpan), blokjes tomaat en wat verse of diepvries koriander (niet te veel) en de wraps maak ik ook zelf, want in de winkel zijn ze achterlijk duur terwijl het beslag gewoon bloem+water+olie+zout is (en dan bakken zoals pannenkoeken). |
Wraps met kipblokjes, wokgroenten (sojascheuten, worteltjes, selder, pijpajuintjes en paprika), ijsbergsla en van die zoetzure saus of currysaus uit een potje. Ook erg lekker :o
|
als er maar sperziebonen inzitten. en ik vind creme fraiche misselijkmakend.
|
vet veel goeie ideeën!!
ik doe altijd gewoon creme fraice, dan kruimelgehakt (vega) gevolgd door groente als paprika en als ie in de oven gaat, gaat er nog kaas over heen, verder nix |
Citaat:
|
Citaat:
Per persoon doe ik 100 g bloem, 100 ml water en 1 eetlepel olie (ik doe zonnebloemolie, maar eigenlijk moet het met maisolie). En een snufje zout. In de pan hoef je geen olie meer te doen. |
gehakt rullen
paprika mais doperwten erbij, even goed heet laten worden op de wrap, komkommer en kruimelkaas erop met wat chilisaus |
Wrap met gerookte kalkoen, creamcheese, mais, guacamole, walnoot, koriander en ijsbergsla.
Of met geitenkaas, honing, alfalfa, geroosterde pijnboompitjes en ijsbergsla. Of met tonijn, ui, paprika, mais, dressing en ijsbergsla. deze zijn te krijgen bij een wraprestaurantje hier in de buurt (L) |
Ik doe ze wel eens met sla, cous cous/rijst en met cayenne gekruide, gebakken groenten (courgette, paprika, champignons) en tofu. Eventueel noten.
|
wooh wraps die heb ik lang niet meer gegeten! Ga er binnekort maar is een eten. Watvoor "wrap" of deegomhulsel gebruiken jullie ervoor?
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40. |