![]() |
Onderzoek naar ontwikkelingsstoornis
Ik krijg binnenkort onderzoek naar een ontwikkelingsstoornis, ze denken aan een lichte vorm van PDD-NOS.
Maar hoe gaat dat onderzoek? Gewoon een enorme vragenlijst ofzo?! |
Is het een psychiatrisch of psychologisch onderzoek?
Mijn ervaring met psychologisch onderzoek is: Veel vragenlijsten invullen, zowel op papier als op een computer. Een concentratietest (in zo snel mogelijke tijd dezelfde rondjes er uit sellecteren oid) een tekening maken over hoe jij jezelf ziet en daar verder over praten, een gesprek over als je iedereen in het gezin aan een dier koppelt, welk dier dat wordt en waarom. Foto's te zien krijgen en zeggen wat je daarmee associeert etc. iig heel wat meer dan alleen vragenlijsten invullen. Al met al heb ik er geloof ik 3 hele middagen gezeten voor dat ene onderzoek. Mijn ervaring met psychiatrisch onderzoek: Dit onderzoek wordt door een psychiater uitgevoerd en niet zoals het psychologisch onderzoek door een psycholoog. Dit bestond bij mij puur uit een lang gesprek. Veel meer weet ik er niet meer van, het duurde geloof ik maar 2 uur ^. |
Op internet, via google is wel eea te vinden.
bv: http://www.pdd-nos.nl/contents/PDD2.html Het lijkt me dat je naast vragenlijsten ook gesprekken krijgt? En als je het helemaal zeker wilt weten kun je je arts/psychiater/degene die het onderzoek doet raadplegen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17. |