![]() |
koude handen
helow...
Ik heb een probleempje..namelijk ...ik heb ALTIJD koude handen :s winter, zomer, herfst, lente whenever... is best irritant :S |
Citaat:
En nu? |
slechte bloeddoorstroming
|
Idd slechte doorbloeding.
Heb ik ook, maar doe er eigenlijk niet zoveel aan. Volgens mij kan je er door sporten of wisselbaden wel wat aan doen, maar denk dat anderen daar iets meer van weten. |
Als je rookt, stoppen met roken. Dat kan namelijk de oorzaak zijn.
|
Oja, en als je een eetstoornis hebt dan kan het daar ook aan liggen.
|
En ben je een vrouw: jammer dan. Als wij het koud krijgen, wordt onze buik het warmst gehouden. Is beter voor de kindjes. Minder fijn voor de wintertenen.
|
Ik heb dat ook altijd, maar dan over mijn hele lichaam. Ik zit nu bv,. in een shirtje van mijn werk, met 20 graden binnen, en dan heb ik het dus al koud. En daar is weinig aan te doen, al is een kruik in bed in de herfst/winter wel erg fijn.
|
Ik heb dat ook, altijd ook al gehad. Alles koud..echt zo dat mensen in een tshirtje fietsen en ik klappertandend buiten sta.
Mijn vriend zegt dat het komt van te weinig eten, maarr ook als ik genoeg eet en ook voordat ik minder at had ik het ook. :confused: |
Sporten helpt een beetje. Ik heb altijd erg veel last van wintertenen en vingers; heel pijnlijk en irritant. Maar als je een beetje gaat joggen iedere dag, merk je al snel verschil. Ook met dit weer doen m'n vingers en tenen al moeilijk, dus; sporten.
|
Thermosokken!
|
Citaat:
enn...wat zijn eetstoornissen ?? :p ik eet ook niet echt goed moet ik zeggen.. 1x per dag warm en tussendoor broodjes en weet ik veel wat. Sporten..daar doen we neit aan.. :rolleyes: te lui :bloos: maar ik heb wel goeie conditie(voordat ik rookte), en ben ook niet overgewicht enzo |
Citaat:
|
danku voor de tips... ;)
|
Citaat:
Maar nu ik minder eet worden ze niet eerder warm dan dat het 25 graden is. Ze zijn meestal gewoon blauw eigenlijk. |
Het kán natuurlijk altijd het Syndroom van Raynaud zijn (Is het geleidelijk aan begonnen en is er echt verkleuring van vingers ed?) maar voor hier weer veel mensen in paniek schieten: gewone slechte doorbloeding is meer waarschijnlijk.
Leer ermee leven.:) Koud handen, warm hart.. Mensen met koud bloed leven langer... enz van die onzin :p |
ja precies tis eigenlijk een soort ziekte waar je niks aan kan doen. mn vriendin heeft het heel extreem echt altijd blauwe vingers en tenen en moet 1 keer in de maand naar het ziekenhuis.
|
hoi
probeer een een les tai chi of yoga ik weet dat dit niet aantrekkelijk klinkt maar ik ben zelf tai chi leraar en heb al diverse keren mensen met dit probleem op mijn lessen gehad na enige tijd word het altijd minder en gaat het over |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02. |