![]() |
Pan's Labyrinth (Del Toro, 2006)
"Pan's Labyrinth" is the story of a young girl that travels with her mother and adoptive father to a rural area up North in Spain, 1944. After Franco´s victory. The girl lives in an imaginary world of her own creation and faces the real world with much chagrin. Post-war Fascist repression is at its height in rural Spain and the girl must come to terms with that through a fable of her own.
teaser: http://www.chud.com/demo/pantease.html "If you only know Guillermo del Toro from Blade II and Hellboy, this December you’ll be kicked in the solar plexus and have your heart broken by a movie that’s deep, beautiful, brutal, touching and magical. Pan’s Labyrinth is the kind of movie I sit through hundreds of other movies hoping for – a film that’s deeply personal, completely transcendent and effortlessly engaging. It’s a feat of the imagination in the way that all the best fairy tales are. The film is the natural evolution of del Toro’s Spanish language films, and it takes everything I liked about The Devil’s Backbone – previously my favorite del Toro movie, and one of my favorite “dark” movies in general – and one ups it. Pan places del Toro in a league with the timeless masters of fantastic cinema: Cronenberg, Gilliam, Miyazaki. Is it his masterpiece? I don’t know, but I’m hoping he’s able to top it, just because I’m a glutton for great films." http://www.filmtotaal.nl/images/news...th/poster1.jpg http://www.filmtotaal.nl/images/news...th/poster2.jpg |
Klinkt goed.
|
Nice (Y)
Die wil ik zien. |
Klinkt niet zo als mijn 'ding' (eew, dat klinkt vies). Maargoed, Hellboy was niet onaardig, dus ik geef onze Mexicaanse vriend wel een kans. :)
Wanneer komt het beestje eigenlijk naar Nederland? Komt het uberhaupt naar Nederland (in de bioscoop dus)? |
Citaat:
|
Nee, niet gezien. Wel het proberen waard, of niet?
|
Jepz0r!
het is Cronos trouwens. |
Hmm, maar eens proberen dan. Morgen Cronos bestellen. :)
|
Klinkt zeker goed! The Devil's Backbone was ook goed :)
|
Okee, ik heb weer iets wat ik moet gaan ontdekken merk ik (y).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
del toro is goed maar omg hellboy was een verschrikkelijk slechte film :( ik ga m vast wel kijken.
|
Citaat:
|
Upzorz want gaat ie verdammt noch mal hier nog gereleased worden of hoe zitdat
|
Ik heb er nu toch wel ongelofelijk veel zin in. :o
April heeft 'ie premiere hier, toch? Op amsterdam fantastic filmfestival |
Henen. (y)
|
De NTSC versie is te downen. Ik zal eens kijken.
Edit: ik vind Del Toro doorgaans alleen op visueel vlak interessant, hoewel The Devil's Backbone en Cronos wel toffe films zijn. |
Citaat:
|
Kwam er niet ook een hellboy2? God weet waarom, was volgens mij niet echt een hit:S
Maar dit lijkt me wel echt de shit. Kben alleen zo'n hyperschijterd, na het zien van een dergelijk "enge" film slaap ik altijd een paar dagen slecht. Of laat iig. Maar ik ga het gvd gewoon proberen! (Ik las trouwens dat die man in het Abe Sapien pak, die ook de Silver Surfer gaat spelen, nu Pan speelt. Tzz, rubberfetish..) |
Ik vind wat ik heb gezien aan beeldmateriaal tot nu toe echt gaaf, dus ik ga 'm wel kijken.
|
Ik vond hem wel aardig. Visueel prachtig en heerlijk surrealistisch. Leek qua sfeer wel wat op MirrorMask (al is dat ook niet echt een film waarvan je zegt: "oja, die!")
Maar het is geen topfilm, al kan ik niet echt zeggen waarom niet. Misschien was het omdat ik me niet kon identificeren met de jonge hoofdpersoon. Ze was me te volwassen voor haar leeftijd en de personages stonden te ver van me af. Ook was het allemaal iets te metaforisch, symbolisch, you name it. Het wist me op emotioneel vlak dus niet te raken. Het kan ook liggen aan het feit dat ik de film heb gezien tijdens een filmnacht en dus al vrij duf was, maar toch, mijn beoordelingsvermogen is ten allen tijde goed :p |
Citaat:
En binnenkort krijgt ook een oudere film van Del Toro, en grote release (y) Genaamd the orphanage, want ik heb gelezen klinkt het erg goed. |
WAT EEN VETTE FILM!!!
Supervette karakters, en dat meiske is geniaal. Het verhaal heeft een dikke impact achtergelaten iig. Gaat dat zien!! Wat zitten mensen te zwammen betreft Hellboy? Lang niet de slechtste comic-verfilming hôr. |
vanavond eens kijken :)
|
Afgelopen weekend gezien, ik heb mij opperbest vermaakt. Erg sfeervol door de beelden en de muziek en geluidseffecten.
|
Citaat:
En N00dles, je bent een sukkel en je weet waarom :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb perongeluk een stukje gezien, toen ik eigenlijk de bijna gelijknamige film The Labyrinth wilde zien. Heftig, maar wel gaaf. Ik weet alleen niet of ik het wel durf te zien. :p
|
Citaat:
Het personage van Captain Vidal was overigens wel een hele erge bad motherfucker in deze film.
Spoiler
|
Citaat:
|
Ah, ik ben verheugd. Aanwezig op AFFF. Wordt wel een van één van de films van het jaar.
|
Citaat:
|
Ik ging net kijken op de AFFF site, want ik hoor eigenlijk voor het eerst dat er een filmfestival is in Amsterdam.
Staat er echt helemaal níks aan informatie over hoe je aan kaartjes kunt komen, waar het is, etc? En met moeite valt ergens onderin de homepagina te vinden wanneer het is. Ligt dat aan mijn zoekskills, of is het een superduperelite gebeuren waar je alleen in komt met drieduizend connecties? (http://www.afff.nl/ - :confused: ) |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe duur zijn kaartjes dan gewoonlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: Ik ga het AFFF ook maar es ff in de gaten houden (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Nouja, het was tijdens een filmnacht met wat vrienden toen ik hem zag, maandje of anderhalf geleden. Iemand anders kwam ermee aanzetten en toen had ik nog helemaal niet van de film gehoord. |
Citaat:
Verder: als je zo'n film al op zo'n crappy computerschermpje hebt gezien kun je er toch helemaal niet meer zo overdonderd door worden in de bioscoop? |
Citaat:
|
Citaat:
En nee, idd. Maar in de bios kijk ik dan ook alleen films die ik nog niet gezien heb. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb eigenlijk verrassend weinig principes. :p |
Ik ben benieuwd, ga hem dinsdag op het grote doek zien, samen met The Number 23. Kan niet wachten tot het AFFF.
Trouwens, andere aangekondigde titels die op het AFFF te zien zullen zijn: Origine, Paprika, Southland Tales, The Fountain (jaja, Marloes!), Black Sheep (die zombieschapen-komedie) en The Place Promised in our Early Years . |
The Fountain, daar ga ik ook heen. (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |