Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   engelse literatuur (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1467499)

=zwart wit= 02-09-2006 16:32

engelse literatuur

heeft iemand misschien nog een idee voor een boek voor engels (ik moet er nog 6)? van enig (inhoudelijk) niveau, maar (qua taal) niet al te moeilijk. suggesties welkom.

Andijvie 02-09-2006 17:13

1984 van George Orwell is goed leesbaar en interessant, en natuurlijk erg bekend, lijkt me zeker nuttig om te lezen.

Zelf vind ik Number 9 Dream van David Mitchell ook érg goed, sowieso alle boeken van hem zijn super, maar ik denk dat Number 9 Dream het toegankelijkst is qua Engels, Cloud Atlas is vrij moeilijk bijvoorbeeld. Black Swan Green is zijn nieuwste boek, die heb ik nog niet gelezen.

Verder schiet me zo niet even iets te binnen, maar loop eens in de bieb langs de Engelstalige boeken, bekijk er een paar, lees de achterkant. Zo kom je ook vaak goede boeken tegen. Sommige bibliotheken markeren boeken die geschikt zijn voor op een literatuurlijst, misschien doen ze dat in jouw bieb ook, dan weet je meteen of iets geschikt is.

Ndimension 02-09-2006 20:01

Lees wat van John Irving.

June bug 02-09-2006 20:36

Mark Haddon - The curious incident of the dog in the night-time, moest ik vorig jaar lezen (in t 1e jaar lerarenopleiding engels dus) maar het is een vrij makkelijk boek, niet superdik (226 blz) en is geschreven vanuit het perspectief van een autistisch jongetje. Het is grappig en wel ontroerend enzo, ik vond m erg leuk.

Ook Nick Hornby - About a boy (is ook een film van, met Hugh Grant) vond ik erg leuk. Moest deze ook vorig jaar lezen, taalgebruik is vrij makkelijk, wel iets dikker. (306 blz)

Kamarazow 02-09-2006 23:30

Lord of the flies. Dat is een niet al te lang en interessant boek. De schrijver ben ik even vergeten, maar dat valt te googlen lijkt me of hte wiki'en.

ecrivaine 03-09-2006 00:24

Citaat:

Kamarazow schreef op 03-09-2006 @ 00:30 :
Lord of the flies. Dat is een niet al te lang en interessant boek. De schrijver ben ik even vergeten, maar dat valt te googlen lijkt me of hte wiki'en.
William Golding :). Boeiend boek inderdaad.

Verder zou ik 1984 (George Orwell) aanraden; duidelijke thematiek die je aan de geschiedenis kan koppelen. Vinden docenten leuk. Verder veel kleine details en symboliek ook. Zorg (naderhand) wel voor goede achtergrondinformatie. Maar dat geldt ook voor Lord of the Flies.
Oja, en ik vind dat je The Secret History van Donna Tartt gewoon moet lezen :o. Weliswaar een erg dik boek, maar fascinerend gewoon. Heb ik zelf in één ruk uitgelezen.

Ndimension 03-09-2006 09:42

Dat boek van Tartt is inderdaad een aanrader. Geen moeilijk Engels en een geweldig verhaal.

Aurora 03-09-2006 10:33

Pride and Prejudice van Jane Austen is erg leuk en leesbaar.

Sherco 03-09-2006 10:48

The Bell Jar van Sylvia Plath is klein maar zeer indrukwekkend. Geen moeilijk taalgebruik oid, ik had hem in 6 uur uit, dus is prima te doen :)

innogen 03-09-2006 15:05

Citaat:

Aurora schreef op 03-09-2006 @ 11:33 :
Pride and Prejudice van Jane Austen is erg leuk en leesbaar.
Lees dan Emma ofzo, of Mansfield Park. Niet die standaard bekende titels van Austen.

Oliver Twist vond ik ook een leuk verhaal, maar is best een dik boek. The Great Gatsby is ook cool, leest makkelijker weg en is minder dik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.