![]() |
AMC zoekt vrijwilligers xtc-test
AMC zoekt vrijwilligers XTC-test
Gepost door Ruud (roeth) - dinsdag 2 juli 2002 @ 12:58 - Bron: AMC Yitsan had ons via de newssubmit het volgende te melden: Het Universitair Medisch Centrum Utrecht en het Academisch Medisch Centrum onderzoeken of XTC schadelijke gevolgen heeft op het menselijk brein. Hiervoor proberen zij vrijwilligers te werven die niet bekend zijn met het gebruik van XTC, maar dit wel willen proberen. Onderzoek op dieren wees al uit dat er hersenbeschadiging optreedt Het doel is in de verdere toekomst betere voorlichting te kunnen geven aan (mogelijke) XTC gebruikers. is dit ziek of ziek? |
|
ghehe :D
grappig dat ze er ook bij zetten dat het bij dieren iig wél schadelijk is voor de hersenen... zijn ze wel eerlijk.. :) |
Ik denk toch dat het ziek is...
Maar reken maar dat er mensen op afkomen hoor, absoluut!! |
Ik denk dat het AMC dan ook een behoorlijk bedrag moeten bieden. Ik zou het igg nooit doen. Ik ben niet gek!
|
Waarschijnlijk allemaal van die pot gansta's die weleens iets anders willen proberen. En van die nep gabbers sie nu eindelijk eens ook aan XTC kunnen komen.
|
Als mensen daar aan mee willen doen vind ik dat prima. Ze kiezen er zelf door en ze weten wat de gevolgen kunnen zijn.
|
Ik kan maar 1 ding 'zeggen': (y)
|
Heel goede zaak :)
|
Citaat:
kga me niet aanmelden als vrijwiligger maar tlijkt me nuttig dat er onderzoek naar wordt gedaan |
Even een vraagje voor iedereen die dit ziek vindt:
Zouden jullie het ook ziek vinden als er een onderzoek zou worden gedaan naar de schadelijkheid van bijvoorbeeld sigaretten? Dan wordt er dus een vergoeding gegeven voor het vrijwillig roken van een aantal sigaretten, waarna onderzoekers meten in hoeverre je longen beschadigd zijn. Is dat dan ook ziek? Want roken is toch iets wat veel mensen in het dagelijks leven al doen? |
Ze hebben ook wel andere methoden dan het gebruiken van levende proefkonijnen die er blijvende schade van ondervinden...
|
Citaat:
Nogmaals: (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
m'n zus zei dat ze een keer een programma had gezien waarbij ze hersenscans hadden gemaakt van mensen die weleens een pilletje slikten en dat er toen gaten in de hersenen zaten die zo groot als een ei waren ofzoiets dus het is wel duidelijk dat het schadelijk is dus waarom zou er nog onderzoek naar gedaan moeten worden?
maarja, het idee opzich is wel goed en het zal nou wel beter onderzocht worden ofzo? |
Verbaast mij idd ook dat er nu pas (grootschalig) onderzoek gedaan wordt. :/
|
Wat schuift dat? :D
Goed idee, zo'n onderzoek. (y) En bij hersenbeschadiging moet je denken aan verminderd concentratievermogen, verslechtering geheugen, dat soort dingen. Lijkt me sterk dat de mensen echt in gevaar komen.... |
Citaat:
|
Als er nu niet van die sukkels waren die die rotzooi gebruiken dan waren die tests niet nodig...
|
Citaat:
Waarom zou het nu ineens verkeerd zijn? :confused: |
waar kan ik mij opgeven????
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben neutraal hierin... Het hoeft niet van mij. Drugs gebruiken vereist een bepaalde verantwoordelijkheid van jezelf. Als je die niet hebt, dan heeft een onderzoek als deze ook geen effect op je. Alsof iemand er een boodschap aan heeft dat je hersenen erop achteruit gaan.
|
Goed idee, en misschien dat ik er wel info over ga inwinnen.
|
Onderzoek op dieren.. Dat vind ik echt ziek...
En dan voor zoiets.. wat een dierenmishandeling.. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is misschien wel goed als je gevolgen van xtc-gebruik onderzoekt en dat het aangetoond wordt enzo, maar om dan op zo'n manier mensen te gaan werven vind ik wel een beetje ver gaan eerlijk gezegd..
"laat nu je hersens verzieken in de naam der wetenschap!" |
Citaat:
Zolang ze maar niet gedwongen worden en het hun eigen beslissing is, mogen ze van me. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05. |