![]() |
wat kost een kop irish coffee aan inkoop?
in een restaurant?
|
Heb je een bekocht gevoel?
|
Ligt eraan hoe ze met de whiskey omgaan :p
Ik denk ongeveer een euro :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet dat dat alles veel is, maar het komt er wel allemaal bij. Daarbij is whiskey ook niet bepaald goedkoop :o |
Vooral als ze het echt met Ierse whiskey doen.
|
room, koffie, bruine basterd suiker, wiskey.
Zoek de hoeveelheden hiervan, ga naar de groothandel kijk wat alles koks, delen en kees is klaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
In verhouding tot andere dingen is koffie zeker goedkoop, ook al heb je daar verschil in. Dat heb je toch met alles?
|
Koffie is echt niet goedkoop, jah die troep wat in de rommelmarkt ligt, ga eens na hoeveel werk het is om fatsoenlijke koffie te maken.
|
Ga maar uit van een winstmarge van 100%...
|
Citaat:
Maar je hebt gelijk, eenmaal ingekocht kun je het niet meteen in een kopje pleuren en serveren ;) Een beetje fastoenlijk koffie apparaat kost ook snel een paar duizend euro en zo'n ding is na verloop van tijd ook weer aan vervanging toe. Maar aan inkoop kost het geen donder :o |
Citaat:
Maar het lijkt mij nog steeds dat bijvoorbeeld Coca Cola in verhouding veel meer kost als een kop koffie. Het kost alleen minder tijd.. |
Je kunt het natuurlijk altijd zo duur maken als je wil, kijk maar naar water..
|
Citaat:
Waar haal jij die van daan, begin maar tegen de 10.000. |
Citaat:
|
Kijk eens in de betere horeca zaken en je weet het.
|
Als ik al in de betere horecazaken kom, dan kom ik niet achter de bar of in de keuken of waar ze mijn kop koffie ook vandaan toveren. ;)
|
Volgens mij kost een goed koffiezetautomaat inderdaad meer dan 1000 euro maar om nou te zeggen: 'begin maar bij de 10.000'? :confused:
|
Citaat:
In andere horecagelegenheden zul je eerder bijvoorbeeld een Wega zien staan en daar betaal je bedragen vanaf 3000 euro voor. |
Jah dan kan je een kopje koffie per keer zetten, leuk.
Dan heb je nog de helemaal automatische, de semi automatische met pad, of de analoge die heb je ook nog. |
Citaat:
|
Ik werk in een Restaurant waar we tot voor kort een Ierse chef hadden, en ik denk dat de ingrediënten nog geen 70 cent kosten, met loonkosten + afschrijving enzo kom je ongeveer op een euro schat ik.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26. |