![]() |
vraag studie, te oud ?
Beste mensen,
Ik zit nu met een probleem. Ik stop eerdaags met mn huidige opleiding om vervolgens een andere opleiding te zoeken. Maar ik word dit jaar 20. Vorig jaar had ik me ingeschreven bij een monteurs opleiding bij een ROC. Toen kreeg ik een antwoord terug van ja; "Je bent wel al 19 jaar natuurlijk, je zit daar in een klas met gastjes van 16 jaar". Heel lang verhaal zat er nog aan en zelfs nog dat er weinig werk was te vinden in deze opleiding (kreeg ik van die school zelf te horen) maar uiteindelijk werd het me afgeraden. Zijn er ook nog scholen die voor de wat "oudere" zijn geschikt ofzo. Kbedoel, ik zit nu o.a. ook te twijfelen tussen autoschadehersteller. Maarja, ik kom alleen maar op die klote ROC's uit. Zijn er geen andere scholen die dit geven ? Met ongeveer dezelfde leeftijd of volwassenen ? Alvast bedankt voor je info. :) |
heb je dit -> http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1447813 al gelezen?
ook een vraag over leeftijden.. en misschien is het beter om intern te gaan leren? |
Dank je, ik ga eve die topic doorlezen.
|
doe dat. En ik hoop dat je toch nog iets vind wat je interesseerd en waar je je niet te oud voor voelt
|
Wat ik wil zeggen:
Mocht je geen andere school vinden kies dan gewoon die opleiding. Je zult niet de eerst zijn die tegengehouden wordt door kortzichtige medewerkers of docenten! Doe gewoon wat je echt wilt, want als je motivitatie goed is kom je er wel. Misschien zit er nog wel iemand van 17, 18 of 19. Misschien ook wel niet. Als jij maar kunt functioneren bij mensen die een stukje jonger zijn, komt het vast wel goed. En anders moet je misschien toch maar iets anders zoeken... (y) |
'Allemaal gastjes van 16' is overdreven. Die zijn er wel, maar er zijn ook 19- en 20-jarigen. Dat was tenminste op het Deltion in Zwolle tenminste wel zo. :)
|
Citaat:
|
Je bent noooit te oud om te studeren.
|
Citaat:
ik studeer nu natuurkunde met 2 kereld van in de dertig :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |