![]() |
verkoudheid
ik ben nu verkouden en wil graag weten wat het beste middel erteggen is
|
Tja. Verkoudheid gaat vanzelf over. Je zou wat kunnen gaan stomen of zo een neusstick gebruiken. Of wat zoutoplossing in je neus druppelen. Geen neussprays e.d. gebruiken (wel die met zoutoplossing wat ik net zei) want dat is het niet waard.
|
Zorgen dat je voldoende slaap en vitaminen krijgt. En als je neus verstopt is kun je inderdaad stomen (kokend water in een bak, hoofd erboven hangen, theedoek over je hoofd).
|
Sex.
Serieus :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan een verkoudheid proberen te voorkomen maar niet verhelpen.
|
Een verkoudheid kun je eigenlijk niet een-twee-drie oplossen. Je moet het uitzieken. Je kunt wel proberen om er wat fijner doorheen te komen. Wat voor mij altijd goed helpt is: goed en gezond eten, vitamine C-tabletjes bijslikken, veel slapen (liefst tien uur per nacht), veel drinken, jezelf goed aankleden (niet te warm, niet te koud), je huis goed ventileren (anders blijven alle virusdeeltjes in je huis hangen en frisse lucht is altijd goed). Verder kan je doen aan symptoombestrijding. Paracetamol kan helpen tegen veel dingen, zoutwater-neusspray werkt prima tegen een verstopte neus, een doorgesneden ui op je nachtkastje zorgt dat je 's nachts toch door je neus kunt ademen.
Beterschap :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13. |