![]() |
filmmuziek
wie weet nog films met mooie filmmuziek erin
|
Amélie.
|
Lost in Translation
Garden State Closer |
Marie Antoinette
|
Die van Capote was behoorlijk ontroerend :)
|
Crossroads
|
Meeste films van Takeshi Kitano. Kenji Kawai maakt ook erg mooie filmmuziek in oa de films Princes Blade en Avalon.
|
requiem for a dream (!!)
The constant gardener |
pi
the 25th hour |
aantal die hier al genoemd zijn sta ik zeer achter.
verder: Gladiator Lord of the rings Moulin Rouge! Kill Bill |
Vampyros Lesbos.
|
Chocolat
|
Kill Bill, The Matrix en nog veel meer.
|
series tellen ook?
twin peaks ; angelo badalamenti :HEART: en fire walk with me natuurlijk. en de rest van lynch (y) |
Citaat:
|
De hele film Gardenstate kent alleen al bestaande (gezongen) liedjes, ben ik de enige die dat irri vond? :confused:
|
ik vind de narniamuziek heeel mooi, en finding neverland..
|
Ik vind de muziek van Toru Takemitsu altijd wel de moeite waard. Voorderest is het werk van Nino Rota ook goed. Gustavo Santaolalla levert ook goed werk af.
Citaat:
|
Citaat:
|
Ennio Morricone;
- The Good, the Bad and the Ugly - Once Upon a Time in the West - A Fistful of Dollars - For a few Dollars more - My name is Nobody Ect. ect. ect. |
Bernard Herrmann mogen we ook niet vergeten natuurlijk.
|
Ik ben het helemaal eens met McDuck, die de muziek van Ennio Morricone noemde.
Wat ik ook prachtig vind, niet alleen als filmmuziek, maar ook op zichzelf staand, is de muziek uit veel Disney-films. 'Part of your world' uit The little mermaid, bijvoorbeeld, 'A whole new world' uit Aladdin, 'Reflections' uit Mulan en echt alles uit Beauty and the Beast. (y) |
The Village heeft een van de betere scores die ik gehoord heb, de afgelopen jaren.
|
pirates o/t caribean 1 & 2
gladiator |
anyway the wind blows
walk the line |
Pirates of the Carribean (y) :o
|
Nog niemand de geniale muziek van Nino Rota uit de Godfather-films genoemd?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij zegt dat de muziek van de film niet persé bij de soundtracks zou moeten staan. Ik zeg van wel, omdat als het niet aan de film gelegen had, de muziek anders niet bij elkaar op één cd zou staan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ah, als je dat laatste nu eens wat eerder gezegd had. Dit is een stuk duidelijker. Dat jij geen moeite wilde doen basseerde ik op dat je zei dat er "geen muzikaal thema" was en je slechte vergelijking met The Godfather.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier ter onderbreking van de felle discussie John Williams' compilatie van filmscores (meeste oscarwinnaars, sommige 'slechts' genomineerd) voor de Oscars van 2002. Door al die climaxende muziekthema's wordt het wel een beetje zwaar aan het oor tegen het eind, maar niettemin erg leuk. :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Bestaande muziek, kan 'goed' zijn voor een film. Ik heb het misschien verkeerd geformuleerd, maar waar het simpelweg op komt is: Het muziek in Garden state vond ik goed noch origineel. Twas niet goed, omdat ik het irri vind, maar stukjes te luisteren van bestaande nummers, het was niet origineel omdat ik vind dat er niet goed nagedacht is over de muziekkeuze. |
Ik heb het zelf niet zo op verzamelcds. In de context van een film kunnen liedjes goed gebruikt worden maar als ik aan 'filmmuziek' denk dan gaat het bij mij iig over muziek die voor de film gecomponeerd is.
|
Citaat:
Maargoed, laten we er nu maar over op houden, want ik zie het nu ook nergens meer naartoe gaan. Je hebt toegegeven dat bestaande muziek goed kan zijn voor een film, en daar ging het mij om. |
Citaat:
Maar, oke einde discussie wat mij betreft (y) |
Tarnation
|
OST van Children of Dune door Brian Tyler.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |