![]() |
beste musical allertijden?
Welke musical vinden jullie de beste allertijden? Ik twijfel tussen sunset boulevard, jekyll and hyde en chess.
|
Dat is voor mij niet zo moeilijk, ik ga meteen voor Elisabeth http://forum.scholieren.com/wink.gif
|
Les Misérables vond ik heel mooi
|
Van de musicals die ik heb gezien, vond ik Chicago écht goed! Was ik nog dagen van in de wolken http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
Hoi,
Voor mij is dat dan toch wel Fame. Liefs Marleen |
Ik zou toch zeggen Elisabeth... Het is de BESTE musical die ik ooit heb gezien...
xxx Ivo |
Aida, zonder twijfel
|
Miss saigon, vond ik echt heel mooi, verder heb ik annie, chicago, fame, saturday night fever en nog was onbekende musicals gezien!
|
Citaat:
|
|
Mogen Rock-Musicals ook? Ik vond persoonlijk "Tommy" tamelijk vet http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
kheb geen beste musical allertijden omdat ik nie kan kiezen http://forum.scholieren.com/biggrin.gif bovendien zijn ze meestal allemaal koel en kan je ze niet echt vergelijken qua verhaal enzow. Kbedoel aida is wat anders dan hair http://forum.scholieren.com/biggrin.gif en verder heb ik er gwoon nog te weinig gezien:s d'r zijn er zoveel http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
aida zonder enige klein twijfeltje. die musical is echt magies. ben al 4 keer geweest :D
|
Citaat:
|
Naar een uitvoering van Jesus Christ Super Star geweest. Blijf het mooie liedjes vinden.
|
Ik heb niet alle musicals gezien, dus een echt duidelijke mening heb ik er niet over. Maar ik zal het proberen..
Die ik gezien heb: Aida, Evita. Om zelf te doen: Grease, Jesus Christ Superstar, Evita, Fame. Maar ik vind Hair, Cats, Elisabeth etc. ook allemaal leuk..*zucht* En qua films vond ik dan Dancer in The Dark ook weer erg goed, en ook weer Evita, en ook weer Grease, en..en.. Ik ben musicalverslaafd. :) |
elisabeth
was er twee keer heen geweest.....:D :D :D :D |
GREASE!!!!!!!
Rent, Elisabeth, CHICAGO, Fame |
wat d8 je van Miss Saigon?
grease was ook wel top.... |
Citaat:
idd van die musicals waar je je helemaal kunt uitleven zijn gaaf om te doen, ik heb een x hair gedaan, dat was echt heel gaaf=) grease deed een andere groep destijds, echt koel met kuifen etc:D En Fame lijkt me helemaal geweldig....ik baal nog steeds dat d'r geen nederlandse cd van is... Dan heb je het andere soort musical, zoals aida, elisabeth en the panthom of the opera, dat is gwoon indrukwekkend, net als een film leef je helemaal mee..:) |
qua film inderdaad Dancer in the dark.... :)
|
jesus christ superstar
|
elizabeth en rex
|
Elizabeth, zeker weten:)
|
Elisabeth, geen twijfel. Jee heb nog nooit een c.d. zoveel gedraait als die :)
Cats vind ik trouwens ook heel erg leuk! En ik baal nog steeds dat ik miss Saigon niet heb gezien. |
aida. geen twijfel echt niet.
|
Miss Saigon..heb ik in Engeland gezien
|
Aida natuurlijk... was echt te gek.. maar kvond de Phantom ook heel mooi... maar kga toch voor Aïda..
|
Ik wou ff zeggen dat als je echt wilt genieten van een fantastische musical, dan ga je naar Starlight Express. Dit is een fantastische musical waarin alle spelers op skates zijn. je moet hiervoor wel naar Lonen, maar dat is het het waard :cool:
Nou de groeten dan maar Eelco |
- Starlight Express
- Miss Saigon - Cats - Les Misérables - West side story |
Citaat:
Hij draait sinds 2 maanden NIET meer in Londen :( |
tja moeilijk ik denk Elisabeth, Rent en Aida (y)
liefs paltrypatricia |
Elisabeth, definitely
|
De top drie volgens mijn berekeningen: 1 Elisabeth (10 keer
genoemd) 2 Aida (8 X) 3 Fame (5 X) He, ik voel me net Hans van Willigenburg. Dan nu de eervolle vermeldingen: Miss Saigon ( 4 X) Chicago, Jesus Christ Superstar, Grease en Cats (allemaal 3 X genoemd. |
Aida? uche, dat is echt van die Joop van de Ende shit: dikke stront door een dunne trechter!
Veel te commercieel. Ze vergeten waar de musical om draait. Zang overheerst, toneel wordt onderdukt. musicalssterren zijn tegenwoordig zangers ipv acteurs. Zonder enige toneelervaring zingen ze iedere avond de sterren van de hemel. Maar ondertussen verpesten ze het verhaal door zoet-sappig voorspelbaar liefdesgekwijl. Ik heb groot respect voor Frans van Deursen in Aida. Ik kots van Bas Ragas. Hij weet het simpelste zinnetje nog te verpesten, waaraan je ziet dat hij geen idee heeft wat hij zegt. De muziek is overigens schitterend, maar een musical is meer dan mooie liedjes en technische hoogstandjes. groetjes Sebas P.S: Ik hoop dat ik julie niet al teveel schok... |
Citaat:
|
Citaat:
Sebas |
Citaat:
Om eerlijk te zijn vind ik de musical beter dan de opera. |
Citaat:
ik denk niet dat je echt kunt spreken van een betere en een slechtere versie, want ze zijn volgens mij totaal onvergelijkbaar. maargoed, het licht niet in mijn aard om het niet met een koning (oidipous) eens te zijn :-) gegroet zegt Sebastiaan |
ik heb 'elisabeth en rex' geantwoord, maar inmiddels moet daar toch echt Aida bij...
heb hem precies een week terug gezien en ik vond hem super mooi! ik heb me niet geërgerd aan de acteerprestaties van de acteurs... had bastiaan, chaira en marleen en vond ze alle drie super! ik vond bastiaan absoluut niet slecht, maar ik heb de making of niet gezien.... kvond het gewoon een super super super mooie musical :):) maarre..... bastiaan acteert toch ook? daar wordt ie echt niet uitgekozen om z'n zangprestaties en alleen z'n mooie koppie zal 't ook wel niet zijn, want in dat zelfde programma stoppen ze toch ook die marc klein essink! oh ja, dat JvdE producties 'dikke stront door een dunne trechter' zou zijn, vind ik echt onzin! ik bedoel... neem nou alleen een musical als elisabeth eens! Daar wordt toch heel duidelijk goed in geacteerd, dus een beetje zwak om het allemaal maar als hetzelfde te bekijken! |
Citaat:
|
Ok het verhaal is niet geweldig maar toch vind ik Saturday Night Fever GEWELDIG!!!!
xx |
Aïda natuurlijk!
|
Cats!
|
Les Misérables !
|
Aida begint de laatste tijd steeds meer op schooltoneel te lijken, een paar met echt wel talent, maar de meesten die er staan staan er maar een beetje bij en modderen maar wat aan... Vind ik tenminste ;)
|
evita,heb hem in het engels gezien:)
grease doet het trouwens ook erg goed:D |
Citaat:
|
Miss Saigon. Die was zooo mooi.....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30. |