![]() |
tranend linkeroog
Mijn linkeroog traant al 4 dagen. Ik begrijp er niks van, met m'n rechteroog is niks aan de hand, maar eigenlijk met m'n linkeroog ook niet! Dus: kan een oog zomaar tranen of moet het oog daarvoor geirriteerd zijn oid?
|
Waarschijnlijk wel een beetje geïrriteerd, denk ik, anders zou ie vast niet zomaar tranen. Misschien is het traanbuisje zelf geïrriteerd, of anders zit er misschien iets vrij onzichtbaars in je oog. Of voel je ook niks zitten?
|
Citaat:
Maar m'n oog voelt heel normaal... :s |
Misschien is je traanbuisje een beetje verstopt. Je kan eventueel proberen te spoelen met een beetje lauw water of een vochtig washandje.
|
Warm/heet washandje en je oog 5 minuten masseren! Als het terug lauw is opnieuw warm maken!
2 x per dag |
Citaat:
|
Draag je soms lenzen?
|
Citaat:
Het is trouwens veel erger geworden, ik ga morgen de huisarts maar s bellen. |
Citaat:
Laat het ons even weten he! |
Als het heel erg traant kun je beter het onderste ooglid wat omlaag trekken en het vocht laten absorberen door een zakdoekje o.i.d., dat werkt een stuk beter dan wrijven en het irriteert je oog niet extra.
Het lijkt me inderdaad wel verstandig langs de huisarts te gaan ja. |
Et kan zijn dat door schilfers in je traanklieren vallen en dat ze daarom meer irriteren. Het is ook daardoor dat je ontstekingen krijgt! En als je dat washandje met warm water doet dan komen de schilfers los :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50. |