![]() |
Geen vaste woon- of verblijfplaats
Hallo allemaal!!
Stel dat ik mezelf uitschrijf in mijn woonplaats en ga rondtrekken met een caravan. Dan heb ik dus geen vaste woon- of verblijfplaats meer. Wat heeft dit allemaal voor gevolgen? Praktisch? Juridisch? Een tip voor een website waar ik hier meer info over kan vinden is ook van harte welkom. Groetjes, Merijn |
Nou.. uitkeringen kan je niet ontvangen zonder adres bijvoorbeeld.
|
het is handig een postbus of een briefadres aan te schaffen, zodat je tenminste wel post (bankzaken ed) kunt ontvangen.
een briefadres is een adres bij een familielid of vriend die dan verantwoordelijk is voor je post (kun je via burgerzaken regelen bij de gemeente). ik geloof dat sommige instanties liever een briefadres hebben om jouw post naartoe te sturen, dan een postbus. |
Een postbus is een heel goed idee. Een briefadres bij vrienden of familie zou ook kunnen, maar lijkt me minder praktisch.
Een uitkering heb en wil ik niet dus dat is geen probleem :) |
Citaat:
je kunt je niet inschrijven op een postbus in de GBA (geloof ik), dus is een officieel briefadres wel zo praktisch. hoe ga je trouwens de "verhuizing" doorgeven bij de gemeente? normaal gesproken moet je je inschrijven op een nieuw adres om uitgeschreven te kunnen worden. denk dat ze je, wanneer je je actief gaat uitschrijven, toch om een nieuw (post)adres vragen. |
Volgens mij kan je dan ook niet werken, omdat je daarvoor ook een vaste woon- of verblijfplaats nodig hebt.
Ik weet alleen niet of dat probleem wordt opgelost dmv. een postbus. |
Citaat:
Alleen moet je je iedere week of twee melden oid. En dat zuigt uiteraard als je mobiel huist en overal en nergens naar toe kunt. |
Citaat:
Als ik dit zo lees, kan het wel. Maar misschien verschilt het per gemeente. |
Citaat:
|
Mijn moeder werkt op de Sociale Dienst in Venlo, en daar staan daklozen/zwervers ingeschreven op een postbus bij de gemeente, voor de uitkering enzo.
Dus: een postadres is genoeg voor een uitkering. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23. |