![]() |
(ontstekings?) bult in lies
Ik heb sinds 2 dagen een bult in mijn lies. Eerst kwam er wat rotzooi uit, maar nu zit er alleen nog een harde schijf zeg maar (nee nee, geen extra geheugen :D ) vrij diep onder de huid. Het lijkt mij een ontsteking, aangezien er eerst pus uit kwam, maar het gekke is dat het niet pijn doet. Zou het een ontsteking kunnen zijn? En als dat zo is, kan ik voorkomen dat het een abces wordt? (heb dit een half jaar geleden bij mijn stuitje gehad en dat moest operatief verwijderd worden)
|
Komt er uit die bult zelf troep of komt er troep uit en heb je verder (dieper) nog een bult? In dat laatste geval denk ik dat het een opgezette lymfeklier is wat ook niet zo gek is als je in die buurt een ontsteking hebt want dan is je afweersysteem lekker aan de gang. Als het zelf een bult is waar pus uit komt dan zou ik het zo goed mogelijk schoonhouden en zorgen dat de rotzooi er zoveel mogelijk uit kan.
|
Citaat:
|
Klinkt als hidradenitis (suppurativa). Dat is een ontsteking van een zweetklier zeg maar. Je kan naar de huisarts gaan voor een verwijsbrief naar de chirurg. Zo dat het opengesneden kan worden. Eventueel ook nog antibiotica erbij.
|
Citaat:
|
Een sinus pilonidalis is wat anders. Dat heb je eigenlijk alleen maar op je stuitje. Want een sinus pilonidalis krijg je door te lang te zitten. Ik denk dat het niet vanzelf er uit komt. Het kan altijd barsten natuurlijk. Maar je kan dat beter voor zijn en er een "mooie" wond van laten maken door de chirurgie.
|
even wat over die ziekte gelezen: het klopt allemaal! meerdere abcessen (ook in buik), ik heb gerookt, heb last van mijn gewrichten, ben depressief geweest :eek:
|
Ik zou morgen naar de dokter gaan:) Succes. Hou je ons op de hoogte?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval bedankt voor het reageren :). Misschien toch maar eens naar de huisarts ja... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het was een ontstoken haarzakje. Ik heb een antibioticazalf meegekregen en daarmee moet het binnen een week over zijn. Als het echt rood, warm en pijnlijk wordt moet ik meteen terugkomen en wordt het geopereerd, maar zo'n vaart zal het wel niet lopen.
|
Hoi.
Zag deze site. Kom net vanmiddag uit het ziekenhuis. Had zo'n megaonsteking vanaf mijn stuit tot aan het einde van mijn bil. Echt een hoefijzer. Waanzinnige pijn... morfine spuiten en alles achter de rug. Het ergste is, de wondverzorging. Viel bijna flauw en dat twee keer per dag. Nu hoorde ik dat zoiets vrijwel zeker terug komt... Alstublieft laat dit niet zo zijn. Ik lees ook dat je goed moet ontharen met creme ( niet scheren, omdat juist korte haren de ingroei veroorzaken samen met schuren). Hoe lang duurde de genezing bij jou toen jij het had? Ik heb een diep gat in de ene bil en een minder diep gat in de andere bil. :bloos: |
Citaat:
Ik had dus nu een ontstoken haarzakje in mijn lies, maar dat was lang niet zo erg en is mijn een antibioticazalfje vanzelf over gegaan. Ik weet niet ofhet komt dat ik er op tijd bij ben, of dat ik gewoon geluk heb dat het dit keer niet geopereerd hoeft te worden. Beterschap! Ik zat een dag later alweer op school, alleen het spoelen was vervelend. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08. |