![]() |
Engste games die je ooit heb gespeelt
Wat zijn je engste games die je ooit heb gespeelt? Ik kan me nog herinneren dat voor mij Resident Evil op de playstation het engst was van allemaal, maar tegenwoordig komt er niet veel enge horror games uit. Silent hill/Alone in the dark en Obscure lijken me wel leuk
|
Ja, Resident Evil bij een vriend van me, op een donkere kamer met een helhond die opeens door een raam heen komt flikkeren. Dat was redelijk schrikken.
Ik kan me ook nog herinneren Phantasmagoria, uit de tijd dat interactieve film-spellen helemaal de top waren, heel erg eng was, maar verder weet ik er niets meer van. Misschien was het dus helemaal niet zo eng. LUH-3417 |
Als je Doom 3 voor de eerste keer in het stikdonker speelt op een grote monitor en met een goede hoofdtelefoon op, dan schijt je hem op sommige plekken wel hard.
Alleen de tweede keer dat je 'm speelt realiseer je je pas hoe makkelijk het spel is, en hoe goed het is dat je er niet echt vijftig euro aan hebt uitgegeven :o |
Phantasmagoria is echt zeeer eng. Tenminste toen ik het speelde was ik 15 ofzo.
|
Ik heb nooit zoveel echt enge spellen gespeeld, omdat System Shock 1 en 2 al meer dan eng genoeg zijn :(
|
ehm ik vond FEAR af en toe vreselijk ;)
verder ehm... en RE2 toenk 13 was ;) rofl kweenie kvin meeste spelle nie super eng, enige waar ik een hekel aan heb, zijn zulke dingen waar ze de spanning ongelovelijk zitte op te bouwen en proberen je bank te maken, en helemaal voor nix omdat er nix engs gebeurd... |
Ergens toen ik 14/15 was samen met een vriend Resident Evil 1 op de playstation zo rond 1 uur 's nachts begonnen met als enige licht de TV waarop we speelden....
Ieder halfuurtje lasten we maar even een pauze in om de hartslag weer onder de 150 te krijgen :D |
Resident evil 1 op de psx toen ik jaartje of 11 was.
Silent hill 2 wist ook goede enge sfeer neer te zetten. |
Dino Crisis, toen ik 10 was oid op de psx wist me af en toe goed te laten schrikken. En doom 3 doet dat nu nog.
Iedereen die FEAR opnoemt snap ik niet helemaal, leuk spel maar schrikken of het ook maar een klein beetje eng vinden heb ik nog niet gedaan. |
Vond FEAR iig minder voorspelbaar dan DOOM3, hey een kastje..goh wat zou daar nou uitkomen als ik er langs loop.
|
Resident Evil Remake midden in de nacht.
|
Resident Evil. Toen ik nog jong was. DAMN.
|
Citaat:
Ben hem voor de lol weer aan het spelen savonds laat (zon schijnt overdag recht op m'n kamer) op een hogere moeilijkheid dan voorheen, maar langer dan 30-40 minuten trek ik het niet, hehe :D Clive Barker's Undying is ook erg creepy en schitterend uitgewerkt (not to mention zwaar underrated). Resident Evil 2 heeft me ook tijden lang de stuipen op het lijf gejaagd, alsook Silent Hill 2 en 3 :) Deel 4 was helaas niet echt eng ofzo. Alleen op de momenten wanneer een bepaald iemand mogelijk achter je aan zat was nog wel creepy. |
alien vs predator 2 was ook wel aardig freaky soms :p
|
Resident Evil Remake en Silent Hill 2.
RE Remake vanwege de sfeervolle visuals en echte B-film feel. En natuurlijk vanwege de Crimson Heads. Now that is some scary shit! :eek: SH omdat het een meer psychologische benadering heeft, wat soms verrassend goed uitpakt. Helaas is de gameplay zelf zwaar inferieur aan die van Resident Evil. |
Citaat:
|
Ik vind de sfeer bij RE 4 anders ook goed eng, mits je in het donker speelt :p.
|
De eerste keer dat ik phantasmagoria 2 "Puzzle of Flesh" speelde. Aan het eind van cd 1 geloof ik.. Die nietmachine moord.. allemaal erg ranzig..
|
Citaat:
|
Return to castle wolfenstein, vooral later in het spel.
|
Citaat:
|
Condemned. zonder twijfel deze game is TE eng. resident evil en silent hill zijn kinderfeestjes vergeleken bij condemned.
|
Grapje right?
|
Alien vs Predator 2 was precies goed, ik bleef het spelen, maar raakte constant in paniek. Was niet eng, maar het bouwde heel goed spanning op.
Doom 3, voor mij, was gewoon niet leuk, ik begon ermee, maar vond al snel dat als ik gewoon niks deed, niets of niemand mij uit het niets kon laten schrikken :p . Als ik het spel speelde dan stond ik voornamelijk gewoon skill als self-defense ^^ Uiteindelijk heb ik het spel gewoon overdag uitgespeeld.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals hier al eerder genoemd:
Resident Evil 2 Alien Vs predator Ik speelde laatst een demo van forbidden siren 2 (ps2) en die had ook best een nare sfeer (wat dus positief is;)) |
System Shock 2, van 1 herinner ik me nog weinig...
Maar System Shock 2 is echt gruwelijk, die geluiden (y). http://images.amazon.com/images/P/B0...1.LZZZZZZZ.gif |
over tijdje komt Bio Shock aan... ben echt benieuwd!! :D
|
ook alien vs predator 2 en doom 3
als klein mannetje die net wat over wo2 begon te horen/snappen vond ik wolfenstein 3d ook erg eng |
Toen half-life net uit was vond ik die donkere buizen met die vage beesten best wel eng.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe is trouwens die neiuwere Deus Ex? Invisible War? |
Citaat:
En DXIW is gemaakt voor console en dat merk je er aan af. Het verhaal an sich is niet zo slecht maar ze hebben de rest er omheen verneukt. (plus zelfs op mijn huidige systeem kan ik het spel niet volluit gooien omdat hij dan gaat haperen dus ze hebben echt iets verprutst in die engine) |
ik vond donkey kong wel eng
|
een game is niet eng, je maakt e'm eng dus strik die veters en sproei die tent af. Schrikken is ghey!!!11!!!!!!!!!!!!!
|
Blood (Y)
Toen ik een jaar of negen á tien geleden voor t eerst nachten doorhaalde met Veroorzaker schrokken we ons gillend van onze stoel af als er onverwachts zo'n gillend monnikskelet voor ons stond :D Tegenwoordig wil ik nog wel eens reflectief schrikken bij first person shooters als ik goed ben ingespeeld en in t spel gekropen ben. Let's call it Fragscare |
Ik wil als ik er echt goed in zit soms nog wel eens schrikken van mijn eigen schaduw in het spel :D
(en een bijna hartaanval krijgen als er iemand op de deur klopt :o) |
Als kind (jaar of 10) vond ik Nightmare Creatures wel wat eng :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook een keer s'avonds F.E.A.R. gespeeld nou toen scheet ik m ook wel af en toe als er ineens mannetjes door ruiten heen vliegen nog geen meter voor je neus langs.. |
Resident Evil op de Gamecube.
Tombraider vond ik soms ook wel freaky:P |
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer Resident Evil speelde. Het beruchte "hond springt door het raam" moment. Creepy!
|
Citaat:
|
Resident Evil 2 hehe.
|
jullie moeten julie skamen want dat moment is uit res 2 !!
|
Citaat:
|
mijn engste was toch wel lego island, omdat die wel zo godverdoms kut was:o
maar nee, ff serieus, doom3 was toch wel erg spooky |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |