Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Boven is het Stil, van Gerbrand Bakker (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1468779)

Freyja 05-09-2006 09:50

Boven is het Stil, van Gerbrand Bakker

Heeft iemand hier die al gelezen, en zo ja, wat waren jullie meningen over het boek? Lekker kort maar krachtig :P

Vogelvrij 05-09-2006 12:13

Nee

(dat was nog korter en krachtiger!)

Alwien 06-09-2006 08:13

Haha. Ja, net. Voor mijn cursus Actuele Romans.

Ik vond het best oke, al heb ik het niet zo op boeken die constant over schapen, koeien en ezels verhalen. Best een mooie stijl, soms een beetje voorspelbaar, maar al met al best aardig.

Freyja 06-09-2006 14:31

Ik moet een leeskring houden over dit boek, en ik weet (nu iig) nog niet bepaald hoe ik dat moet aanpakken. Toevallig nog ideeën daarover? :o

LUH-3417 08-09-2006 17:13

Een leeskring? Vertel eens meer?

LUH-3417

Freyja 08-09-2006 23:26

Nou, dan lezen er een stuk of tien, twaalf, oudere dames dat boek, en ik ook, en dan moeten we er twee uur over praten en ik moet het gesprek leiden en met discussievragen komen enzo. Maar ik maak me nu doodzenuwachtig, want volgens mij wordt 't niet echt wat :D

Ik vond het boek wel mooi, eigenlijk. Het duurde even voor ik er in kwam, en d'r gebeurt zoals gewoonlijk in literatuur weer veel te weinig, maar de stijl beviel me heel goed en het boek pakte me toch wel, uiteindelijk. De sfeer is heel bijzonder, vind ik.

Nu nog discussievragen verzinnen :P

LUH-3417 08-09-2006 23:49

Wow, wat tof. Word je daar nog voor betaald ook, of is het vrijwilligers gebeuren? Het klinkt echt geweldig.

Toen ik nog colleges had zaten er soms ook een stel oudere á la carte-meneren en -mevrouwen bij en toen vond ik ze maar vervelend, omdat ze mijn kostbare collegetijd gingen volkletsen met onzin vragen, maar in ontspannen sfeer met alleen die lui lijkt het me echt tof. (Y)

LUH-3417

Freyja 09-09-2006 12:50

Citaat:

LUH-3417 schreef op 09-09-2006 @ 00:49 :
Wow, wat tof. Word je daar nog voor betaald ook, of is het vrijwilligers gebeuren? Het klinkt echt geweldig.

Toen ik nog colleges had zaten er soms ook een stel oudere á la carte-meneren en -mevrouwen bij en toen vond ik ze maar vervelend, omdat ze mijn kostbare collegetijd gingen volkletsen met onzin vragen, maar in ontspannen sfeer met alleen die lui lijkt het me echt tof. (Y)

LUH-3417

Wordt betaald met 200 euro per jaar en een abonnement op de bibliotheek (erg fijn, want die is duur). Niet echt veel, maar toch wel een halve vakantie, da's wel lekker.

Het lijkt mij ook heel leuk, maar momenteel wordt dat een beetje overschaduwd door de zenuwen over dat het helemaal misloopt en dat niemand praat of dat juist niemand luistert en ik alleen maar onzin zemel :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.