![]() |
Zijn graanproducten zoals Cruesli en Muesli wel zo gezond als wordt gezegt?
Ik hoor mensen zeggen dat ze elke dag cruesli of muesli eten, op zich niks mis mee. Maar het lijkt me dat een boterham als je de tijd hebt veel beter is.
|
Cruslie zit volgens mij aardig wat suiker in en is denk ik niet gezonder dan een boterham.
Hoe het met muslie zit weet ik niet. :o |
Meusli is best gezond. De minst verwerkte meusli is natuurlijk gezonder dan de cheape meusli, maar ik weet alleen niet welke dat zijn. Ik ga wel een keer research doen.
|
Hoe minder een product bewerkt is, hoe gezonder het is. Dus muesli en cruesli met allerlei toevoegingen, smaakjes en van 'witte' granen gemaakt zal inderdaad ongezonder zijn dan een normale volkoren boterham, maar je hoeft natuurlijk niet persé chocoladecruesli met kilo's suiker te eten, er zijn ook best gezondere varianten. En ik denk dat het dan niet meer zo heel veel verschil maakt of je 2 boterhammen met jam eet, of een schaaltje muesli met melk. (Maar dat zijn alleen maar mijn ideeën erover, ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing :p)
|
Naturel muesli is best gezond. Misschien wel wat minder vezels dan een bruine boterham.
Cruesli en krokante muesli bevatten aardig wat suiker, maar kunnen er ook best mee door. Het voedingscentrum stopt muesli in 'middenweg' (tussen 'bij voorkeur' en 'bij uitzondering). Ook zeggen ze: 'Mensen die ’s ochtends niet ontbijten met brood, kunnen beter bij de lunch wel brood eten.' |
Kankerverwekkend.
|
Citaat:
|
Ik denk dat m.n. de hoeveelheid suiker in cruesli (en muesli?) het "slechter" maakt dan een boterham.
|
Er zitten veel voedingsstoffen in.. Vandaar dat je als je musli eet een lange tijd een vol gevoel hebt..
|
Citaat:
|
volgensmij is muesli even gezond al niet gezonder dan brood
maar kweenie zeker |
Welk ingrediënt van muesli is volgens jou kankerverwekkend, white trash?
|
gggg...
melk, E621, vlees, suiker en nu de muesli/cruesli....het is toch ook om gestoord van te worden. Als je dat lekkerder vind dan eet je dat gewoon. Het zal heus niet levensbedreigend zijn als je er iedere dag wat van eet. En sowieso zitten er stoffen in die ook in brood zitten, dus volgens mij kan het best als 'vervanger' gebruiken, vooral voor mensen die 's ochtends moeilijk brood achteruit krijgen en wel muesli/cruesli met yoghurt oid. Misschien is suiker het enige wat er extra inzit wat het misschien minder gezond maakt maar voor de rest...niet zo druk over maken hoor. en voor het meeste / alles geldt: MET MATE |
Wat zijn we toch lekker serieus vandaag :rolleyes:
In ieder geval, cruesli en muesli zal misschien minder gezond zijn dan een boterham maar het is altijd beter dan een big mac. |
Trouwens, gezegt is toch met een d? Gezegd? :)
|
Citaat:
|
Daar wilde ik nog eens niet over beginnen :(
|
Wat is het verschil tussen cruesli en muesli?
|
Cruesli is crusty.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik eet altijd die 4 granen Cruesli. Ik vind het lekker, en het is altijd beter dan niet ontbijten (want ik krijg brood 's ochtends niet door mijn keel).
Het is wel vrij zoet, ik doe er nooit suiker bij maar je proeft het duidelijk. Ach ja, waar zit tegenwoordig geen suiker in. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16. |