![]() |
Opmerking leraar
Mijn geschiedenis leraar zei vanmorgen tegen een meisje uit mijn klas dat een beugel draagt: "Wanneer halen ze eindelijk die kilo lood uit je mond?". De hele klas lachte haar uit. Gebeurt dit ook wel eens bij jullie en vinden jullie zo`n opmerking normaal? Ik vond het prachtig.
Strever |
Hoezo lachten ze haar uit? Lachten ze niet gewoon om zijn opmerking? 'k Vind het geen belediging. Een beugel is toch gewoon irritant, en zoiets wil je toch ook liever niet? Ik denk dat hij dat bedoelde; irritant hè, zo'n ding? wanneer mag hij eruit? dan ben je er eindelijk vanaf!
|
Haha, wat een opmerking.
|
Citaat:
|
Hangt er nogal vanaf tegen wie je t zegt. Ik denk niet dat een heel onzeker iemand het op een leuke manier zal opvatten, maar iemand die stevig in z'n schoenen staat daarentegen wel.
|
Ik zie het eigenlijk niet als vervelende opmerking..
Vervelende docenten heb ik nog wel eens gehad. Van die types die steeds dezelfde eruit pakken. (n) Op gegeven moment had we een man die weer zo'n "grap" maakte in een groepje, en we zaten hem echt met zn zessen aan te kijken: ja wat? was het grappig ofzo? Iets anders kan je er niet echt tegen doen. |
ik vind het niet verstandig dat een leraar dergelijke opmerkingen maakt, zeker op het voortgezet onderwijs.
maar goed, ik vind het ook apart dat de hele klas d'r om moet lachen. |
Citaat:
|
pff dat mensen zich daar druk over maken. als dat meisje ermee zit en ze verteld dat tegen de docent dat hij dat in het vervolg niet meer doet. je hebt mensen die kunnen tegen zo'n opmerking en je hebt ers die kunnen er niet tegen.
klaar btw ik had het denk ik niet erg gevonden. ligt eraan of de docent dat bij iedereen doet :d |
Citaat:
|
Ligt er aan tegen wie je dat zegt en op wat voor manier je het zegt. Moeten ze wel vind ik niet te vaak doen, zeker niet bij kwetsbare personen.
|
Ik vind het eerder raar dat de hele klas haar uitlacht dan dat een leraar een dergelijke opmerking maakt, dat 'klassikaal uitlachen' lijkt me ook 'schadelijker'. (En zo vreselijk lachwekkend vind ik de opmerking nou ook niet echt...)
Het ligt er idd aan tegen wie een dergelijke opmerking gemaakt wordt. |
Ik snap nog steeds het beledigende niet... Toen ik mijn been had gebroken, heb ik ook vaak opmerkingen gehoord als 'wanneer gaat dat blok beton er vanaf?', beetje raar geformuleerd, maar telkens wilde docenten gewoon informeren hoe lang ik nog moest rondhupsen met dat gips. Hetzelfde kan ik me goed voorstellen bij iemand met een beugel.
|
feitelijk mag hij zo'n opmerking eigenlijk niet maken tenzij hij zeker wist dat hij de persoon in kwestie er mee niet kwetste maar dan nog, het mag niet.
|
Ik vind het eigenlijk een beetje een suffe grap.
Wij hadden een leraar die wel vet grappig was, GS, hij was echt melig. Zette beta te kakken, maar nooit zo dat het beledigend was. Maar hij kon sowieso vet goed vertellen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |