![]() |
Bindende kracht automatisch verstuurd mailtje
Gister heb ik bij Hi, van KPN, een mobieltje besteld met een abonnement erbij. Ik kreeg daarvan dezelfde dag een bevestigingsmailtje. Nu keek ik vanochtend in mijn mailbox, en tot mijn grote verbazing had ik een mailtje ontvangen waarin staat dat overeenkomstig de afspraak mijn bestelling is geanulleerd. Voor vragen kan ik bellen. Ik wil mijn bestelling helemaal niet annuleren en heb dat ook nooit afgesproken (na de bestelling geen contact meer gehad), dus ik bel op. Ik heb echt tijden en tijden aan de telefoon gewacht, meerdere keren gebeld, op verschillende tijdstippen, maar het lukt me echt niet om iemand aan de telefoon te krijgen.
Mijn vraag luidt: mag ik er vanuit gaan dat mijn bestelling werkelijk geannuleerd is, zodat ik nu (wil wel snel dit mobieltje hebben) bij een andere aanbieder eentje bestellen kan? Of kan KPN (Hi), als ik straks eentje bij bijv. T-Mobile besteld heb, mij erop wijzen dat hetgeen dat in het annuleringsmailtje staat, geen bindend kracht heeft o.i.d. (er staat wel bij dat het een automatisch gegenereerd bericht is, maar niet dat je er geen rechten aan kunt verbinden)? Twee mobieltjes en abonnementen zit ik namelijk niet op te wachten... |
Heb je het online bestelt? Zo ja, dan kan je binnen 7 dagen nadat je het product ontvangt altijd nog de koop ontbinden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom ga je niet eens langs bij een primafoonwinkel? (iis KPN) Print de e mail uit, en neem 'm mee. Mischien kun je dan meteen een mobieltje uitzoeken met bijhorend abonnement. ;)
|
Citaat:
|
Er zitten bij een pakketje van de KPN ook instructies hoe je de boel terug moet sturen, mocht je het niet willen hebben. Het belangrijkste: maak geen verzegelingen kapot. :p
|
Bel gewoon en zeg dat je iemand aan de lijn wilt om een telefoon te bestellen dat is het meestal gratis en duurt het niet lang (ze willen immers altijd nieuwe klanten) daarna verbinden ze je door met de goede persoon. Heb ik ook gedaan met vodafone toen ik pissig op ze was. Binnen 2 dagen was het opgelost :d
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik moest hier echter achterkomen door zelf contact op te nemen met Kpn. Tot die tijd hadden ze mijn order simpelweg op non-actief/annuleren gezet. Een simpel mailtje met daarin de vraag aan mij om de gevraagde documenten toe te sturen was kennelijk te veel gevraagd. Ik moet opmerken dat ik nooit eerder een telefoonabonnement gehad heb en ook nergens bekend sta of geregistreerd sta als slechte betaler o.i.d. Ik hoop dat met het opsturen van de twee scantjes het zo opgelost is. Zo niet, dan laat ik het weten;) |
:nono: lekkere manier om met je klanten om te gaan
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |