![]() |
Probleem met mobiele telefoon; overgangstoon.
Als ik met mijn mobiele telefoon bel, dan is bij één specifiek telefoonnummer de 'overgangstoon' en 'bezettoon' héél erg zacht. Zo zacht dat ik het vaak niet eens hoor. Bij andere nummers heb ik hier helemaal geen problemen mee, de toon heeft dan een heel normaal volume.
Ik vraag me vooral af waar dit aan ligt (ik denk niet dat het aan mijn telefoon zelf ligt; ik heb een Motorola V3, Orange prepaid), en is er iets aan te doen? |
Gebruikt die persoon een andere provider dan andere mensen die je belt? Heb alleen jij het of hebben anderen die die persoon bellen vanaf een andere telefoon hetzelfde probleem? Zo ja, dan ligt het aan de persoon die je probeert te bellen. Zo nee wil ik je aanraden een kruistest uit te voeren(jouw simkaart in een andere telefoon, andere simkaart van jouw provider in jouw telefoon).
Is het volume ook zacht als je die persoon aan de lijn hebt of is het puur die overgangstoon? [edit] welke provider heeft die persoon? En wat voor toestel? |
Citaat:
Ik ga nog eens testen met een andere mobiele telefoon, en ik ga nog eens een ander nummer van de universiteit bellen. |
Met een andere SIM-kaart van dezelfde provider doet hij precies hetzelfde.
Andere telefoon met mijn SIM-kaart is wél gewoon normaal... Dus.. 't ligt aan m'n telefoon? Hmm, raar... |
Waarschijnlijk ligt het dan aan je telefoon. Wel een erg vreemd probleem. Ik heb 'm zelf nog niet eerder gehoord en ik heb heel wat gehoord ondertussen :P. Lijkt me niet dat het 't waard is om een reparatie oid voor te doen, weet zelf ook niet waar het dan eigenlijk aan kan liggen, vooral omdat het maar bij 1 telefoonnummer is.
|
Ik ga morgen gewoon even naar de Orange winkel, vragen of het normaal is :P Als ze me niet gratis kunnen helpen, dan laat maar zitten :D
|
Citaat:
|
Volgens Orange en Motorola ligt het niet aan de provider en ook niet aan het toestel, maar aan degene die ik bel.
|
Hoe kan dat nou als je het vanaf andere telefoons niet hebt?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vraag anders even of ze je telefoon laten flashen, dan weet je zeker dat het niet aan jouw telefoon ligt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |