![]() |
[Vraagje] Motivatie kwijt
Sinds een tijd merk ik dat ik ontzettend snel mijn motivatie kwijt ben voor bepaalde zaken. Zo ben ik drie maanden geleden op fitness gegaan omdat ik graag wat aan mn conditie en figuur wilde doen. In het begin vond ik het enorm geweldig, ik ging vier keer per week, maar nu heb ik er opeens totaal geen zin meer in. Er is niets veranderd in de tussentijd, behalve dat ik geen motivatie meer hebt om te gaan. Ik kan mezelf er niet heen slepen, het kost me teveel moeite.
In het begin vind ik iets geweldig/leuk/gaaf/spannend/cool, maar al snel zwakt dat af en heb ik er helemáál geen zin meer in. Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik mijn motivatie weer terugkrijgen en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel de dingen blijf doen die ik eerst ontzettend leuk vond? Het zit me echt dwars, waardoor ik niets nieuws meer durf te beginnen. |
Er is dus niks waar jij je zorgen over maakt en je daarom niet 100% kunt inzetten?
|
Tuurlijk zijn er wel kleine dingen waar ik en natuurlijk andere leeftijdsgenoten mee zitten, maar ik vind dat echt geen redenen om ineens niet meer te willen fitnessen, fietsen, dansen, weet ik veel wat. Dingen moeten (naar mijn gevoel) niet te lang duren, dan blijf ik ze leuk vinden, maar zo wil ik het helemaal niet...
|
Mja, ik heb een concentratiestoornis en kan me dus ook niet lang voor iets inzetten. Helaas weet ik er zelf ook niet iets aan te doen.
|
ik herken het wel.. heb het zelf ook gehad met o.a fitness..
een jaar gedaan waarvan de eerste maanden super fanatiek en ineens geen zin meer.. ik heb ook last van concentratie verlies en intresse verlies (nu helemaal) en weet niet zo goed wat je er aan kan doen :s misschien moet je even afbouwen of stoppen en krijg je het daarna weer een beetje terug..? of probeer het weer leuker te maken voor jezelf.. variatie inbrengen of met vrienden doen ofzo? |
Dit heeft het merendeel van de bevolking. Waarom denk je bijvoorbeeld dat er zoveel dikke mensen rondlopen, etc.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is zo gezellig daar, maar vooraf zie ik dat niet in ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: Op zich denk ik dat de meeste mensen het wel herkennen dat het soms moeite kost om je zelf ergens toe te zetten, maar dat het wel leuk is als je iets eenmaal doet. Dat lijkt me niet iets dat heel vreemd is. Iets dat nieuw is, is meestal leuk, als het nieuwe er af is, is het vaak minder interessant. Misschien helpt het als je iets niet meteen iedere dag doet, maar gewoon één keer in de week (ik zeg maar wat), dat je het dan langer leuk blijft vinden? Behalve zorgen voor afwisseling en je zelf niet 'overvoeren' met iets zou ik verder eerlijk gezegd ook niet echt iets weten. Het kan natuurlijk ook dat je een terugval hebt? |
Citaat:
Ik geloof je direct dat er mensen bestaan die te dik zijn door factoren die buiten hun invloedssfeer vallen, maar ik denk toch dat het merendeel van de dikkerds gewoon teveel vreet. Bovendien danken die mensen god op hun blote knieen dat er dat soort ziektes bestaan, dan kunnen ze daar de schuld op afschuiven en hoeven ze geen moeite meer te doen. Als je echt gemotiveerd bent om af te vallen eet je gewoon een tijd niks anders dan yoghurt, dat werkt bij iedereen. |
Citaat:
|
Offtopic: En dan ontwikkel je een eetstoornis en ben je nog veel verder van huis. Goed plan... Bovendien twijfel ik of het idd bij iedereen helpt (en al doet het dat, het is vreselijk ongezond, als je je lichaam kapot wilt maken, dan moet je het vooral doen, anders niet).
|
Citaat:
Verder kan ik je niet helpen, ik heb er zelf geen last van. :o |
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
Hey,
Het zal best lastig zijn. Veel mensen hebben denk ik de behoefte om iets eens goed aan te gaan pakken. Na een tijdje dwaalt hun gedachte vaak weer naar iets wat nog interessanter is. Het is voor jezelf goed nadenken wat je wilt en welke prioriteit je legt bij sporten. Je vindt het niet leuk. Maar wat levert het je echt op ? Doe je het om gewoon te willen sporten of omdat je ergens in doel hebt in die sport. Door bijv. slanker te worden of omdat je in het algemeen gezonder wil leven dus ook gezonder bent gaan eten. En toch raad ik je aan als je het echt wilt en je weet dat het eenmaal leuk is op de sportschool toch te gaan. Zet je even erover heen. We moeten ook allemaal naar ons werk en naar school en de rit kost ons ook moeite. !!! succes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01. |