![]() |
pijnlijke blaar maar toch willen dansen
beste mensen,
op mijn rchtervoet bevindt zich onder mijn grote teen, een uiterst pijnlijke blaar. Lopen gaat moeilijk, omdat het irriteert als ik er met mijn volle gewicht op ga staan. Nu ga ik morgen naar een feestje, waar ik toch wel wil dansen. Er zit nu een pleister op. Zijn er nog dingen die ik kan doen waardoor het minder pijnlijk is, en ik er geen last meer van heb? suggesties welkom! |
Eerst een watje om je teen doen en dan pas een pleister of tape.
|
ik heb blaren gelopen met o.a vierdaagse.. de volgende dag moet je toch weer lopen ;)
ik prik ze altijd door en doe er een blaren pleister op.. dan heb ik er geen last meer van succes |
Citaat:
|
eerst doorprikken met een steriele naald (ffies in het vuur houden) en dan pas afplakken
|
Je hebt blarenpleisters bij de hema. Het zijn een soort gelkussentjes die het vocht uit de blaar opnemen. Verder verzachten ze de pijn. Bij mij hebben ze tot nu toe altijd goed geholpen (voelde niks meer van de blaar).
|
Citaat:
|
Als het een gewone blaar is (en geen bloedbaar) zou ik hem idd doorprikken met een steriele naald en er daarna een (blaren)pleister op plakken...dat helpt vaak het best.
|
alvast bedankt voor de tips! Het watje ga ik meteen n de praktijk brengen, en ga morgen ff langs de Hema om die blarenpleisters te kopen.
Ik heb er zo vaak last van dat ik onderhand naar een wat effectievere oplossing zoek dan pleisters :) |
Citaat:
|
voeten insmeren met kampferspitus..
te koop bij drogisterij (y) voor nog geen 3 euro geloof ik.. iedere dag (na douche of voor slapengaan) insmeren.. worden je voeten harder van en dat geeft zeker minder blaren(Y) |
Citaat:
Maar de blaren onder de bal van mijn voet komen vaak door hakken jah :o Ik heb al van die gel kussentjes die je dan in je schoen kunt doen :) |
Gewoon doorprikken :confused: Daarna voel je er niets meer van.
|
Stukje huid wegsnijden/knippen en een stukje second skin erop. (y)
|
Ik zou hem ook doorprikken, zorg wel dat je het goed steriel doet want anders gaat het misschien onsteken en doet het nog meer zeer. Ik doe het altijd als volgt:
- maak een naald schoon door hem of in een (blauwe) vlam te houden of schoon te maken met (medicinale) alcohol - maak je huid schoon met sterilon of alcohol oid - prik de blaar minstens op twee kanten aan de zijkant in - druk het vocht eruit met een steriel gaasje - maak het wondje schoon - plak er een pleister op. - klaar :) |
Genoeg drinken. (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gewoon doorstampen doe ik ook altijd, wat wel handig is is om je voeten even van tevoren te wassen en in te smeren met talkpoeder voordat je maximaal uit je naad gaat
helpt goed tegen blaren |
compeed
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17. |