![]() |
vrouw zonder gevoel
Vrouw zonder gevoel
Hoe ze loopt Zo zonder voeten Als een engel in het zand Hoe ze zingt Zo zonder klanken Als een windvlaag op het strand Hoe ze huilt Zo zonder water Als een vogel zonder doel Hoe ze danst Zo zonder ritme Als een vrouw zonder gevoel ik heb geprobeerd heel licht te schrijven, heel simpel. Iedereen leest een gedicht natuurlijk anders en trekt er andere conclusies uit. maar voor mij is de conclusie uit dit gedicht duidelijk: haat. reacties graag :) positief en negatief commentaar. |
Idd heel erg licht geschreven... simpel maar zeer mooi
Een kleine opmerking: het zou denk ik mooier zijn dat ze huilt zo zonder tranen Je houdt je aan een schema en toch komt het niet gebonden over, vind ik heel mooi :) Ook de "thema's"
|
Citaat:
ik heb expres niet 'zonder tranen' gedaan omdat ik dat een cliche vond. huilen zonder tranen, dat hoor je wel meer. en huilen zonder water vond ik mooier klinken omdat de andere dingen ook niet perse dingen waren waar je meteen opkomt (zingen-klanken ipv woorden enz.) de thema's gingen helemaal vanzelf, dat vogel zonder doel, is omdat het leven zegmaar een reis is die zij aflegt, als vogel bijvoorbeeld. maar ze heeft geen doel.. dus huilt ze. ik heb er verder niet helemaal bij nagedacht. ik heb het een beetje lief proberen te maken, maar ergens diep in schuilt een beetje afkeer tegen de persoon die beschreven wordt. heel erg bedankt voor je reactie :) |
Ik geef een korte reactie: mooi!
|
WOW deze is mooi :o
De titel sprak me niet aan, daardoor las ik het niet... daar moet je echt iets aan doen, is zonde, zo'n gedicht en dan die 'domme' titel :) (= compliment) |
bedankt alletwee :o
hm die titel.. die kan je volgens mij niet meer veranderen |
Écht góed geloof ik :) (y)
|
Citaat:
:o dankje |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20. |