Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   vrouw zonder gevoel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=147066)

Mysterons 02-07-2002 17:36

vrouw zonder gevoel

Vrouw zonder gevoel

Hoe ze loopt
Zo zonder voeten
Als een engel in het zand

Hoe ze zingt
Zo zonder klanken
Als een windvlaag op het strand

Hoe ze huilt
Zo zonder water
Als een vogel zonder doel

Hoe ze danst
Zo zonder ritme
Als een vrouw zonder gevoel

ik heb geprobeerd heel licht te schrijven, heel simpel. Iedereen leest een gedicht natuurlijk anders en trekt er andere conclusies uit. maar voor mij is de conclusie uit dit gedicht duidelijk: haat.

reacties graag :) positief en negatief commentaar.

Frida 02-07-2002 18:56

Idd heel erg licht geschreven... simpel maar zeer mooi

Een kleine opmerking: het zou denk ik mooier zijn dat ze huilt
zo zonder tranen

Je houdt je aan een schema en toch komt het niet gebonden over, vind ik heel mooi :) Ook de "thema's"
  • Lopen-engel
  • zingen-wind
  • dansen-gevoel
Enkel de vogel en z'n doel vallen uit dit lijstje :) toch vind ik dat deze dingen een heel mooi,rustgevend gevoel scheppen.Net niet díé thema's haat sterk maken ;)

Mysterons 02-07-2002 20:31

Citaat:

Frida schreef:
Idd heel erg licht geschreven... simpel maar zeer mooi

Een kleine opmerking: het zou denk ik mooier zijn dat ze huilt
zo zonder tranen

Je houdt je aan een schema en toch komt het niet gebonden over, vind ik heel mooi :) Ook de "thema's"
  • Lopen-engel
  • zingen-wind
  • dansen-gevoel
Enkel de vogel en z'n doel vallen uit dit lijstje :) toch vind ik dat deze dingen een heel mooi,rustgevend gevoel scheppen.Net niet díé thema's haat sterk maken ;)

:o dankjewel!

ik heb expres niet 'zonder tranen' gedaan omdat ik dat een cliche vond. huilen zonder tranen, dat hoor je wel meer. en huilen zonder water vond ik mooier klinken omdat de andere dingen ook niet perse dingen waren waar je meteen opkomt (zingen-klanken ipv woorden enz.)

de thema's gingen helemaal vanzelf, dat vogel zonder doel, is omdat het leven zegmaar een reis is die zij aflegt, als vogel bijvoorbeeld. maar ze heeft geen doel.. dus huilt ze. ik heb er verder niet helemaal bij nagedacht.

ik heb het een beetje lief proberen te maken, maar ergens diep in schuilt een beetje afkeer tegen de persoon die beschreven wordt.

heel erg bedankt voor je reactie :)

Anne 02-07-2002 20:40

Ik geef een korte reactie: mooi!

Gothic 02-07-2002 20:41

WOW deze is mooi :o

De titel sprak me niet aan, daardoor las ik het niet... daar moet je echt iets aan doen, is zonde, zo'n gedicht en dan die 'domme' titel :) (= compliment)

Mysterons 02-07-2002 21:08

bedankt alletwee :o

hm die titel.. die kan je volgens mij niet meer veranderen

Just Johan 02-07-2002 21:20

Écht góed geloof ik :) (y)

Mysterons 02-07-2002 21:57

Citaat:

Just Johan schreef:
Écht góed geloof ik :) (y)

:o dankje

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.